3430
Sök

Vad varvar du motorväg?

Smålänning
7 883 Inlägg
10 oktober 2012
#41
Volvo 940 turbo ca 2500 i 110, 3000 i 130.

MB 220 diesel ca 2700 i 110, 3000 i 120.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

BMW Fanatiker
191 Inlägg
10 oktober 2012
#42
Runt 3000 i 110km/h om jag inte minns helt galet..


97 Inlägg
10 oktober 2012
#43
Strax under 1800 i 110km/h med A4:an.Exakt 1600 i 100. Kommer inte ihåg vad RS2:an varvar..... Mer än dieseln i alla fall smile
Senast redigerat av quattromaniac (10 oktober 2012)

A7 quattro 3.0tdi -11
Bilder

1 482 Inlägg
11 oktober 2012
#44
3500rpm @ 110km/h
4000rpm@ 130km/h

Seat Ibiza 1.6SXE... Dricker 0.9-1.1 motorväg... bläää

BLT Service
Theracords Music Label

766 Inlägg
11 oktober 2012
#45
zemet skrev:
Pim_Pim skrev:
zemet skrev:
3000 varv i 130 km/h
740 turbo med m46 växellådan(överväxel)

Skulle gärna haft en växel till så man kunde ligga i 2000 rpm i 130:)

Du får bygga dig en m47 OD då wink

Mjo. Finns det någon som gjort det tidigare?smile

Får väll skaffa mig en bmw låda någon gång i framtiden annars.

du är medveten om att en bmw låda har samma utväxling på 5an som en volvo låda har på 4an va?smile

4 152 Inlägg
11 oktober 2012
#46
cpu1337 skrev:
zemet skrev:
Pim_Pim skrev:

Du får bygga dig en m47 OD då wink

Mjo. Finns det någon som gjort det tidigare?smile

Får väll skaffa mig en bmw låda någon gång i framtiden annars.

du är medveten om att en bmw låda har samma utväxling på 5an som en volvo låda har på 4an va?smile

Beror väll på vilken låda det är? ZF lådorna vet jag det men dom är väll bara 5 växlade?

Enklaste är väll att byta utväxlingen i bakaxeln antar jag:)


766 Inlägg
11 oktober 2012
#47
zemet skrev:
cpu1337 skrev:
zemet skrev:

Mjo. Finns det någon som gjort det tidigare?smile

Får väll skaffa mig en bmw låda någon gång i framtiden annars.

du är medveten om att en bmw låda har samma utväxling på 5an som en volvo låda har på 4an va?smile

Beror väll på vilken låda det är? ZF lådorna vet jag det men dom är väll bara 5 växlade?

Enklaste är väll att byta utväxlingen i bakaxeln antar jag:)

det är ju knappast så att dom 6 växlade bmw lådorna har samma utväxling som 5 växlade har 1 2 3 4 5 plus en 6a på det nej dom ligger tätare stegade.

ja det är jätte lätt att bara kasta i en ny utväxling i bakaxeln utan schimsning och allt.
då får du nog åka många 1000mil innan den investeringen börjar ge avkastning på lägre varvtal på motorvägen roll

731 Inlägg
11 oktober 2012
#48
bmw 328 96a. ca 2600 i 110.
125km/h ca 3000rpm


Handledare
1 481 Inlägg
11 oktober 2012
#49
cpu1337 skrev:
zemet skrev:
cpu1337 skrev:

du är medveten om att en bmw låda har samma utväxling på 5an som en volvo låda har på 4an va?smile

Beror väll på vilken låda det är? ZF lådorna vet jag det men dom är väll bara 5 växlade?

Enklaste är väll att byta utväxlingen i bakaxeln antar jag:)

det är ju knappast så att dom 6 växlade bmw lådorna har samma utväxling som 5 växlade har 1 2 3 4 5 plus en 6a på det nej dom ligger tätare stegade.

ja det är jätte lätt att bara kasta i en ny utväxling i bakaxeln utan schimsning och allt.
då får du nog åka många 1000mil innan den investeringen börjar ge avkastning på lägre varvtal på motorvägen roll

Min 6-växlade BMW varvar ca 2200rpm vid 110km/h på 6:an. Lite mindre än en 5vxl 740.


5 687 Inlägg
11 oktober 2012
#50
saab_sonett skrev:
cpu1337 skrev:
zemet skrev:

Beror väll på vilken låda det är? ZF lådorna vet jag det men dom är väll bara 5 växlade?

Enklaste är väll att byta utväxlingen i bakaxeln antar jag:)

det är ju knappast så att dom 6 växlade bmw lådorna har samma utväxling som 5 växlade har 1 2 3 4 5 plus en 6a på det nej dom ligger tätare stegade.

ja det är jätte lätt att bara kasta i en ny utväxling i bakaxeln utan schimsning och allt.
då får du nog åka många 1000mil innan den investeringen börjar ge avkastning på lägre varvtal på motorvägen roll

Min 6-växlade BMW varvar ca 2200rpm vid 110km/h på 6:an. Lite mindre än en 5vxl 740.

Ja men är det samma utväxling i diffen och samma rullomkrets på däcken som på en  Volvo 740?


>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
11 oktober 2012
#51
Det var väldigt va mycket de flesta av era bilar varvar!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

731 Inlägg
11 oktober 2012
#52
Automatare verkar ju alltid varva mindre än manuell. Sen beror det på storlek på motorn osv väldigt mycket.

Evon jag hade som förvisso hade större motor än bmwn, varvade drygt 3300 i 110.

hade vart skönt om bilen varvat under 3k i 140km/h


Skrotsamlare
4 031 Inlägg
11 oktober 2012
#53
Chryslern varvade ganska exakt 2000rpm vid 100km/h med orginalklumpen, med den som sitter idag varvar den 2300-2400rpm.
Min Ranger 4.0 varvar krin 2000 vid 100km/h, mina E23or var ungefär detsamma. Cherokeen var också bra.
Efter att ha åkt Polo & Corsa med kollegor på motorvägen så börjar jag tro att människor som pendlar i småbil är otroligt snåla eller döva...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

766 Inlägg
11 oktober 2012
#54
saab_sonett skrev:
cpu1337 skrev:
zemet skrev:

Beror väll på vilken låda det är? ZF lådorna vet jag det men dom är väll bara 5 växlade?

Enklaste är väll att byta utväxlingen i bakaxeln antar jag:)

det är ju knappast så att dom 6 växlade bmw lådorna har samma utväxling som 5 växlade har 1 2 3 4 5 plus en 6a på det nej dom ligger tätare stegade.

ja det är jätte lätt att bara kasta i en ny utväxling i bakaxeln utan schimsning och allt.
då får du nog åka många 1000mil innan den investeringen börjar ge avkastning på lägre varvtal på motorvägen roll

Min 6-växlade BMW varvar ca 2200rpm vid 110km/h på 6:an. Lite mindre än en 5vxl 740.

nu skulle ju lådan sitta i en 740 med 740ins bakaxel och utväxling så det går inte att jämföra:S

102 Inlägg
11 oktober 2012
#55
Saab 9-3 aero 5 växlad manuell

2300rpm vid en hastighet av 110 km/h




/P


Handledare
1 481 Inlägg
11 oktober 2012
#56
cpu1337 skrev:
saab_sonett skrev:
cpu1337 skrev:

det är ju knappast så att dom 6 växlade bmw lådorna har samma utväxling som 5 växlade har 1 2 3 4 5 plus en 6a på det nej dom ligger tätare stegade.

ja det är jätte lätt att bara kasta i en ny utväxling i bakaxeln utan schimsning och allt.
då får du nog åka många 1000mil innan den investeringen börjar ge avkastning på lägre varvtal på motorvägen roll

Min 6-växlade BMW varvar ca 2200rpm vid 110km/h på 6:an. Lite mindre än en 5vxl 740.

nu skulle ju lådan sitta i en 740 med 740ins bakaxel och utväxling så det går inte att jämföra:S

Jo. Men det finns väl olika utväxlingar på volvoaxlar. En beg bakaxel får man ju nästan till skänks.


514 Inlägg
11 oktober 2012
#57
945 turbodieseln varvar kring 2200 2300 varv i 90
min 164a med 4:10 utväxling vet ja inte exakt vad den varvar åga ingen varvräknare, men passerar iaf ljudvallen över 90


12 086 Inlägg
11 oktober 2012
#58
BMWn varvar 1400rpm @80km/h vet jag iaf smile

One Man Clan
4 287 Inlägg
11 oktober 2012
#59
940in varvade ca 2500 i 110 å 3000 i 130. hade velat haft den lägre utväxlingen 3.15 i bakaxeln då hade den gjort 200 på 3ans växel :p


1 722 Inlägg
11 oktober 2012
#60
3100 @ 110km/h Gålfeeennn big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer


Sök