11 oktober 2012
Trådstartare
Hej!
Natten till idag så vart det inbrott i min bil, när jag gick förbi bilen såg jag att bildörren var öppen.
Jag är 110% säker att jag ALLTID låser och dubbelkollar ifall det är låst, så jag gick fram till bilen och såg att stereon var utdragen, även under instrumentpanelen var uppriven (Varför vet jag inte?). Gick till bagageluckan och kollade och såg att ETT (av mina 2?) slutsteg var borta, min equalizer och några kablar var borta.
Allting annat som jag såg låg kvar, det verkade som att dom visste vad de var ute efter.
Det fanns även ett par repor på taket, men det var mörkt i morse så hann inte kolla igenom allting ordentligt och var även tvungen att hinna med tåget. Nu är jag helt "uppriven" och arg, vad ska man göra?!
Mina kollegor säger att försäkringsbolaget inte kommer "tro på mig" för att dörren var öppen och inget var upp-brutet? Vad ska jag göra?
Jag har gjort en anmälan och sa hur allting hade gått till och vad jag såg, men skulle återkomma i eftermiddag ifall jag såg att det fanns några fler märken/något annat som var stulet.
Men ljudet i sig var kanske inte värt mer än 3000 (i marknadsvärde) och självrisken ligger väl någonstans där? Kommer jag ens få ut något av detta?
OT: Bilder på ljudanläggningen finns bland mina foton på Audin.
Senast redigerat av TexaL (11 oktober 2012)