Tjenarenarenareeee
Nåväl, efter att ha vart dumsnål, feg, klantig, spårad, utskämd, girig och arg så har jag nu bestämt mig för att de finns ingen enkel väg till där hög effekt och lång hållbarhet väger upp varran. så nu blir de på riktigt
gamla vr6an är
till salu, besiktad och klar, bjuder på två bilder av den.
länk till den:
http://www.garaget.org/?car=246726Nåväl.
Nya projektbilen hämtades den 2/9.
Denhär kommer alltså bli, sfro besiktad, gatreggad, vr6 12v, etanol turbo.
de mumsiga är att motorn kommer ha lite annan vinkel än org, alltså blir de rwd med zf låda ifrån bmw med bmwns diff och specialtillverkade drivaxlar som kommer passas in i syncrons baknav. allt har jag fått ok på av sfro. godiset som väntar är bland annat fullbur, överdimensionerade bromsar, glasfiberstolar, eget elsystem, kw steg 3 coilovers, styrsystem av märket emerald (större inom rally än gata) har fått schyssta priser på mappning av am-racing i västerås, förmodligen ny motor, ny turbo tb eller precision... ja där är ett axplock av vad som väntar. bilen kommer åka ner i molekyler och sedan byggas upp på nytt. kul ska de bli!
såhär såg den ut när jag hämtade den
en del av blivande drivlinan:
första gången den fick mysa i garaget. känner på mig att den kommer vara här ett tag
Nya styrsystemet!
efter lite slaktande
motor och låda ska ur i helgen och även inredningen ska jag försöka hinna få ur.
tänkte även fråga om de finns någon vänlig själ som har någon ide om hur min framvagn ska se ut. försöker få de mesta där att vara org. org naven kommer att sitta kvar och org. framvagnsbalk. torpedväggen och kardantunneln kommer att moddas ordentligt för att få in bmwlådan samt för att få vikten mot mitten av bilen.
problemet jag har är att det kommer bli riktigt tight att få styrväxeln att sitta där den gör (den sitter ovanpå framvagnsbalken, precis där kardantunneln börjar.
någon som har nån ide?
tack för visat intresse och vi hörs snart igen
//team mendtech.