2271
Sök

Bakhjulsdriven Golf mk3 Vr6-Turbo | 12/5 mallmotorn sitter i

Bygger om en vr6 syncro från 1996 till bakhjulsdrivet och etanol-turbo, kommer att bli gatreggad och klar med hjälp av sfro.

65 469 Visningar
Uppdaterades senast 12 maj 2013
German Engineering
9 083 Inlägg
20 februari 2013
#61
Bra jobbat, grabben smile Har fortfarande inte fått svar på var du fick tag på DigiDash.
Senast redigerat av CarpeDiem (20 februari 2013)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

106 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
#62
khr: de kostar flis och sfro blir inte jättenöjda om man inte har brandvägg...

carpe: sorry, kandevik köpte jag de av. han som kör rwd vr6 golf mk1.


German Engineering
9 083 Inlägg
20 februari 2013
#63
Hehe, det är lugnt grabben smile Tack för svar smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

106 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
#64
idag har jag suttit i telefon med sfro i typ en timme, allt verkar vara i sin ordning med regler och bestämmelser så jag bygger på...

gjort klart stolsfästen och fixat klart buren, de två absolut svåraste rörbitarna mellan huvudbågen och krysset blev även gjorda, va ett helvette att få de symmetriskt men de gick, jag vart nöjd iaf smile

http://img692.imageshack.us/img692/6452/img0417arj.jpg

http://img689.imageshack.us/img689/9482/img0424nv.jpg

http://img818.imageshack.us/img818/1597/img0427lv.jpg

http://img248.imageshack.us/img248/5679/img0429f.jpg


German Engineering
9 083 Inlägg
20 februari 2013
#66
Grymt bra jobbat smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

106 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
#67
tack hörni!


KHRacing
20 februari 2013
#68
Jag hade utan tvekan gjort ett främre dörr" X " iaf.
Den extra stabiliteten är så mkt mera, än att inte ha det
Nu har du ett rör som slutar tvärt i ett annat, ett stort NO-NO inom burbygandevärlden.

Sätter du " X " så låg som jag ritat så funkar det & skyddar, du kan även ha det lite högre.

Allt beror på vem du får som registreringsbesiktningsman O vad hans personliga syn
på detta är. men med ett lågt främre rör kan deionte säga nånting sålänge som att all
rör i buren: som du i fastspänt läge i stolarna kan nå med dina kroppsdelar, är inskyddade.



http://www.forumbilder.se/CDCQ5/img0429f.jpg

106 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
#69
Yess jag tänkte faktist på dedär, de hade ju vart bra att ha precis som du ritar men de försvårar lite insteg osv men fortfarande inte för mycket för att anmärkas, men jag tror jag sätter dit det sist när jag byggt klart kardantunnel osv så jag slipper hoppa över de röret varje gång jag ska in i bilen. Stort tack för dina ideer khr! Har du nått namn? Mvh


357 Inlägg
21 februari 2013
#70
ska bli kul att se hur detta slutar!
måste ju få sig en åktur i den när den är klar, turbo vr6 kan det bli bättre? smile


106 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
#71
longcat skrev:
ska bli kul att se hur detta slutar!
måste ju få sig en åktur i den när den är klar, turbo vr6 kan det bli bättre? smile

Hehe joo förra bilen va ju vr6 turbo men framhjulsdriven, ska bli kul att se resultatet smile


KHRacing
21 februari 2013
#72
Robban, se bilderna på min bur, regbesiktigad 2008 på Bilprovningen som den är.

mvh/
.......Kristian
Senast redigerat av KHRacing (21 februari 2013)

106 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
#73
Helvette vilka höga dörrkryss du hade, men jag gör ett sånt rör som du demonstrerade när kardantunneln är klar smile


KHRacing
22 februari 2013
#74
Robban: glöm för allt i världen ett av de absolut viktigaste stagen i en bur: 

så långt ner som möjligt på tvären i bilen mellan huvudbågens ben, gärna
svetsat på miotten mot kardantunneln (så blir det absolut starkast !

106 Inlägg
22 februari 2013
Trådstartare
#75
KHRacing skrev:
Robban: glöm för allt i världen ett av de absolut viktigaste stagen i en bur: 

så långt ner som möjligt på tvären i bilen mellan huvudbågens ben, gärna
svetsat på miotten mot kardantunneln (så blir det absolut starkast !

om jag ska dra de mot kardantunneln måste jag dra dom lite frammåt och sen nedåt. de resulterar i två rör (de röda) ska jag göra så eller ska jag göra som de andra jag ritat och svetsa en platta där jag har cirkeln? (de gula) då blir de ett rör

http://forumbilder.se/CDD0E/img-0266burbage.jpg


KHRacing
22 februari 2013
#76
Gör det gula så långt ner som möjligt, sedan sätter du ett eller 2 korta rör som går rakt upp från kardantunneln till det "gula" röret. måtta noga in dessa två korta rören så kan du med fördel sedan svetsa fast dem i det "gula" innan detta svetsas i bilen. glöm inte nån form av förstärkningsplatta mot kardantunneln, behöver inte vara så specieltl stor, men kanske 2-3cm runt om de stående rören.

http://www.forumbilder.se/CDD0F/img-0266burbage.jpg

PS. tycker även du har glömt det "röda" jag markerat smile
Senast redigerat av KHRacing (22 februari 2013)

106 Inlägg
22 februari 2013
Trådstartare
#77
tack för tipset men vet inte om de kanske inte syns men huvudbågen går bakom där kardantunneln tar slut, så nått måste svetsas snett om de ska gå mot kardantunneln


106 Inlägg
22 februari 2013
Trådstartare
#78
KHRacing skrev:
Gör det gula så långt ner som möjligt, sedan sätter du ett eller 2 korta rör som går rakt upp från kardantunneln till det "gula" röret. måtta noga in dessa två korta rören så kan du med fördel sedan svetsa fast dem i det "gula" innan detta svetsas i bilen. glöm inte nån form av förstärkningsplatta mot kardantunneln, behöver inte vara så specieltl stor, men kanske 2-3cm runt om de stående rören.

http://www.forumbilder.se/CDD0F/img-0266burbage.jpg

PS. tycker även du har glömt det "röda" jag markerat smile

aah då fattar jag

hur viktigt är de sista röda röret som du visade? lika bra att fixa när man endå håller på kanske


KHRacing
22 februari 2013
#79
ev: ett kort stag framifrån där tunneln tar slut, & ett bakifrån från baksätesgolvet ??

Eller så hade jag nog gjort ett delat rör med en "större" fästplatta ner mot vecken där baksätesgolvet sluter an emot kardantunneln
Senast redigerat av KHRacing (22 februari 2013)

KHRacing
22 februari 2013
#80
Finns inte det röda staget på var sidan & du smäller en mur baklänges på bana eller
blir hård påkörd bakifrån så kommer karossen/buren vika sig där.


Sök