dålig kompression eller så tar bränsleledningarna luft. Börja med o se till så den ej tar luft. Bra tips är att leta efter en membran pump från en mazda diesel..
felet var att ägaren som hade den innan mej sa att glödstiften va nya så ja uteslöt det, men så tog jag dän dom och testa och dom tre innersta va stendöda. bytte dom då, och satte även på en liten pump blåsa med backventil emellan bränslefilter och pumpen. problemet löst !
angående mitt problem så hjälpte det inte med att bytta glödstift eller sätta ditt en backventil , någon som vet va givaren som sitter under pumpdrevet heter den ska ha något med temperaturen på glödningen och förra ägaren sa att han hade bytt den och efter det så slocknar inte glödarlampan förens efter 1minut gissar lite på att min inte glöder som den ska göra ?
får du ström till glödstiften då?? testa med att ta en startkabel och sätt emellan batteriets pluspol och till där kabeln från glödrelät ansluts till glödstiften i ca 10sek, det du gör då är att glöda "manuellt" och får direkt ström till glödstiften. testa om det hjälper:) gör det de så har du problemet vid relät,kabel eller säkring.
angående mitt problem så hjälpte det inte med att bytta glödstift eller sätta ditt en backventil , någon som vet va givaren som sitter under pumpdrevet heter den ska ha något med temperaturen på glödningen och förra ägaren sa att han hade bytt den och efter det så slocknar inte glödarlampan förens efter 1minut gissar lite på att min inte glöder som den ska göra ?
det är tempgivaren som känner av om han ska glöda eller inte, sitter det ingen sladd där på så glöder det tills du starta.
lättast att ta reda på om den glöder är att ta en multimeter och se om du har 12v på glödstiften. och funkar glödstiften som dom ska så glöder han.