17 oktober 2012
Trådstartare
Hej.
Nu behöver jag råd och tips ifrån er kunniga bilkillar, kanske har haft detta problemet tidigare, eller vet direkt vad det är utav annan erfarenhet.
I vilket fall som helst, min nya Volvo s40 - 99 2.0 Turbo har stått i garaget ett tag framöver och jag har fått byta delar och lagt ut en kostnad på nästan 8000 :- så mitt tåla mod till denna bilen ligger verkligen på Zero just nu.
Bilen låter när man kör rakt fram med den, men sen låter den ännu mera när man svänger åt vänster men ej åt höger, den är så gott som helt tyst när man svänger åt höger låter jätte bra.
Senaste byte av del var en drivaxel höger fram, inre knuten var skärd och därför trodde jag att detta skulle rätta till problemet men så var det dessvärre inte. Ljudet återstår och jag undrar var det kan bero på, kan det vara ett hjullager? Jag snurrade ändå på hjullagret fram på vänster sida och det lät bara lite grann, men ett hjullager ska väl inte låta över huvudtaget? Kan detta var felet varför det låter vid vänstersväng och när man kör rakt fram? Känns inte så logiskt enligt mig, men vad vet jag!
Sen har jag en sista fråga, drivaxeln som jag bytte fram, den yttre drivknuten den liksom glappade cirka 3-4mm, är detta naturligt? Ska dem göra det? För jag köpte nämligen en begangad och det glappade även 3-4mm på samma ställe som den gamla som jag bytte.
Hoppas verkligen att jag kan få ett bra och seriöst svar utav någon som är värt att försöka med för jag orkar verkligen inte mekka med denna bilen längre. Jag är student och det känns verkligen tungt att blivit grundlurad på detta köpet.
Med vänliga hälsningar!