3239
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Sleeper
3 084 Inlägg
15 mars 2008
#421
master_lars skrev:
Åkandes i tvåtakt.  Blir stannad av polisen, en äldre och en helt ny polis. Den yngre polisen kör.

Den yngre Polisen: Fan vad den ryker och låter
Jag: Den går ju bara på tre cylindrar
Den yngre Polisen: Men fixa det då.
DEn äldre polisen slår sig för pannan.
Jag: Asgarvar
Den äldre polisen: frågar efter körkort, efter en koll så tackar han och poliserna går och sätter sig.
hahaha

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Street racer och galen Lärling :)
163 Inlägg
15 mars 2008
#422
Blev stoppad sent en kväll efter att ha lagt en fin burn genom en korsning snuten sa bara jaha du Jimmy vad vill du ha denna gång vårdslöshet i trafik eller bälte? han tyckte jag var förnuftig som valde bältet sen sa jag till han att det var snyggt när dom slog på blåljuset i rök dimman han bara skratta wink

Oldsmobile Styled To Lead Built To Last

52 Inlägg
15 mars 2008
#423
Jag och en kompis var ute i Falun och åkte runt lite med hans ford scorpio en vit med en massa blå dioder och lampor lite varstans. när kompisen såg att polisen låg bakom så stängde han genast av blålysena. och vi blev självklart stoppade. och polisen kom och knackade på rutan och frågade om vi inte kunde slå på blålysena och det gjorde vi, han gick ett par varv runt bilen och ropade på sin kollega som också kom ut och kikade, så sa han det var jävligt snyggt men det passar bättre på vallåkra, sen så gick han tbx til polisbilen och precis när vi skulle köra iväg kom han och knackade på rutan igen och sa, du jag vet en jävligt bra läkare som du borde uppsöka, eh jaha varför det svarade min kompis, jo sa polisen han är riktigt duktig på att operera ut bly ur högerfötter. :-)


798 Inlägg
15 mars 2008
#424
Vet inte om jag skrivit det tidigare i denna tråd, men:

Första dagen (tillfälliga plåtar) med Mazdan inreggad i Sverige. Självklart stoppad av polisen runt klockan 1 en lördagnatt.

Polis: -Här sitter du och kör med ratten på fel sida. Vart är du på väg?
Jag: -Hem.
Polis: -Vart är hem?
Jag: -Vingåker
Polis: -Kör man inte traktor där?

Vingåker är alltså ett litet samhälle på "landet" där det bor ca 5-6000 i tätorten.


Dagdrömmare
2 836 Inlägg
16 mars 2008
#425
- Det var inte jag! wink


1 397 Inlägg
16 mars 2008
#426
jag har fått frågan: du är väl inte utvecklingsstörd på något sätt?

anledning: körde ikapp med polisen smile


Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
16 mars 2008
#427
Förra lördagen så plockade ja upp 3 polare från krogen o när vi va på väg hem så stannade vi o väntade på 2 fruntimmer som ville hänga med.. o när vi står o väntar på dom så kommer polisen fram till bilen o ber om mitt körkort o ber mig blåsa.. Och så frågar dom mig vart vi har varit o ja sa att ja plockat upp dom i bilen från krogen o samtidigt vevar en i baksätet ner fönstret o morsar på polisen o polisen frågar -"blev de något ragg ikväll" ? - "nä de blev de inte" sa han i bak.. o då sa snuten - "De e väll bara att dra hem o runka" hahahaha lol
O sen när polisen stack så kom brudarna o så stack vi, o man va ju lite nervig för vi va ju 1 för många i bilen.. När vi sen har kört typ 2 km då står polisen (samma polis) o vinkar in bilar, även mig! gissa om man blev lite skakig tongue men precis innan ja hunnit stanna så ser polisen att de e jag så då vinkar han mig vidare! big_smile

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

Livsnjutare
342 Inlägg
16 mars 2008
#428
Blev stoppad mitt i centrum på en kombinerad bil och gågata, cirka 20m ifrån en uttagsautomat!

Sitter i polisbilen för att skriva böteslapp för bilbältet!

Jag: Ni verkar ta många här (fullt med bilar som dom stoppade)
Polisen: Ja, folk verkar vara vårdslösa som inte använder bilbälte!
Jag: Kanske det är för att folk kommer ifrån parkeringen och inte sätter på sig bältet för ens dom kommer ut på vägen? Så jag tycker ni är väldigt fega som står just här!
Polisen tittar på mig och tar ett vääääldit djupt andetag och ska precis börja argumentera för hur viktigt det är med bälte, så precis innan han ska börja prata så säger jag: Är det klart snart? Jag har väldigt bråttom! Han sa inte mkt mer!

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!

14 Inlägg
16 mars 2008
#429
-stick i från stan jag vill inte se dig mer!

175 Inlägg
16 mars 2008
#430
Blev stannad av polisen när jag körde med dimljus när det var skymning ute.

Polisen: Bara för att du har lånat mammas bil så får du inte ha dimljusen på såhär dags.
Jag: Det är inte inte min mammas bil!
Polisen: Ok då, din farsas då! Men samma regler gäller då också, hej då!

509 Inlägg
16 mars 2008
#431
Du hittade knappen till dimljuset till slut..

1 302 Inlägg
16 mars 2008
#432
Poliser har humor smile
Senast redigerat av fegge_89 (16 mars 2008)


Fukttekniker
100 Inlägg
16 mars 2008
#433
Jasså, är det du?! Du kan väl blåsa i den här för statistikens skull?
Brorsan som stoppade mig i en rutinkontroll i en lånad bil roll


548 Inlägg
16 mars 2008
#434
Polisen stannade vid min bil om ville prata lite.
Polisen "snygg bil"
Jag "Helt okej"
Polisen "Med en sån bil då blir det mycket festande och många olika fyllechafförer?"
Så man vill ju göra ett gott intryck så jag förklarade att jag sällan drack sprit och aldrig lånade ut bilen.
Polisen "då är det DU som kör så förbannat"
Där satt man med skägget i brevlådan.
Fick en skopa ovett. Sedan åkte dom vidare.
Senast redigerat av rosten1000 (16 mars 2008)


Auditok
169 Inlägg
16 mars 2008
#435
"Det är ju en del vassa kanter,inga backspeglar och säkert 20 punkter till, men ska du bara till skroten så kan vi väl se mellan fingrarna med det här..."

http://www.garaget.org/gallery/archive/18660/large/232601_mj5k2g.jpg
Senast redigerat av Wallen (16 mars 2008)


11 Inlägg
16 mars 2008
#436
såg lite otäckt ut det där!
säger han när jag inte sakta in när han skulle ta nykterhets test mitt i natten och stod mitt i vägen
var så nära jag tänkte skita i att stanna bara smile

*alltid nykter bakom ratten*

jobbar med däck och fälgar
så ska du köpa nytt skicka ett mail så kanske jag kan ordna något
kan ev ordna frakt med.
jobbar med kända fälg grosister och bra däck

410 Inlägg
16 mars 2008
#437
dom tyckte att hanomagen såg ut som ett rymd skepp smile, fick även blåsa en gång efter jag parkerat :S är det verkligen rätt?

Copyright @ Rybbs Production

284 Inlägg
19 mars 2008
#438
"Faan så du kör kvinna!"
"Fan jävligt cool lack på den här ju... hm... fan astuff här fram med. Har du körkort eller?"

/Anna
Det man inte vet har man ingen aning om..

2 751 Inlägg
19 mars 2008
#439
FireTraXX skrev:
Jag körde ~150km/h i Hermodsdal (Stadsdel i Malmö) idag, kom en polisbil i mötande körfält som jag såg att han vände.
Slog av antispinnen och skrämde livet ur min kompis när jag gav full gas igenom rondellen, full gas igenom nästa och ut på motorvägen med full gas. tongue

Kunde fan inte stanna ju, då hade kortet rykt direkt. big_smile

Så jag fick inte heller nån kommentar av de. smile
Hahah hade dom kommit ifatt dig så hade dom rövknullat dig!! Du hade tur smile

Who Djaa bless no man curse

364 Inlägg
19 mars 2008
#440
Jadu, de enda konstiga var att dem undra varför motorn skrek så mycket (Vtec:n) när jag gasa iväg på 1:an annars vanliga frågor vem s bilen osv...



Sök