Ha, den där lät ju rart.
Fränt.
Har du frågor kring sprutet så kan jag förhoppningsvis bistå med lite svar på dem.
Har inte jobbat med Speeduino, utan Megasquirt.. men de är ju hyfsat lika och båda använder Tunerstudio.
Var lite knepigt för mig med trigger positioner, offsets, och sånt första gången jag gav mig på en B230.
Tips är att du direkt införskaffar en avskärmad kabel med två ledare till VR-givaren, finns hos BJP.
Stift 3 jordar du i toppen, stift 2 insignal till sprutet, stift 1 till skyddsjord i sprutet.
Tips #2 är att du införskaffar kontaktstycken ifrån BJP också för att skarva in kabelstammen ifrån sprutet till original kabelstam. (Om org. stam är schysst)
T.ex 12-poliga DT.
Sedan så kör du nya kablar till de grejer som kräver det.
Behöver du skarva något i motorrummet så rekommenderar jag att crimpa de skarverna (se länk, finns olika storlekar, sen krympslangar man dem).
Även om jag gillar lödskarver så vill jag gärna inte löda grejer som ligger i ett varmt motorrum.
Egentligen skall man ha en crimptång till dessa, men jag föredrar en smidig näbbtång.. samma gäller kontaktstift.
https://www.amazon.de/-/en/dp/B0D3PNPKF … p13NParamsTips #3 är att försöka använda dig av så många originalreläer som möjligt och bara skarva dig in på 85/86.
Har 240 en säkringsdosa framför växelspaken?
Iaf på 940 så har denna säkringsdosa separata skenor med 15, 30, och 31 på undersidan.
Klockrent för att tjuva ström.
Nu har du nog koll på det här, men hade du inte det så har du det nu.