2787
Sök

Säkring smäller direkt när tändnings slås på

1 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Tja säkert någon som är mer kunnig om el här på forumet så lägger ut en tråd för att få höra någon annans åsikt.

Så jag har en king cab från 98a med TD25an och den har en säkringslåda i motorutrymmet som har säkringar och relän 4 utav dessa år ?japansäkringar 30a? och dessa paja så ja åkte till mekonomen och köpte nya dock hade dem inte 30a så fick köpa 4st 40a istället och beställa 30a istället bara så att bilen kan fungera sålänge.
Men nu har jag stött på ett annat problem i lådan vid motorn så finns det ett relä som är till elec ign (electric ignition) den är orginal 30a men nu 40a och sedan i hytten har vi en till säkringslåda med säkringar där har vi en till säkring som är till elec ign (samma sak) fast i en vanlig flatstift säkring. Denna är 10a orginal och smäller direkt när tändningen slås på har prövat alla säkringar mellan. 7.5-30a och alla smäller direkt. Vad kan detta bero på? tänker ju i förstahand att det kan vara någon kabel som kortsluter men hittar inget. Kan det bero på att reläet är för hög amp? och när jag startar bilen efter säkringen gått så går den endast på 2/3 cylindrar är detta kopplat till det problemet då båda dök upp samtidigt.

All hjälp uppskattas och tackar i förhand.

Mvh Mattias Lindberg

Sök