3285
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

58 Inlägg
19 december 2008
#841
Vad vill mig sa jag. ( du körde för fort sa dom då.)
jag svar: ja det gjorde jag
Polisen: Bra det var bara de vi ville höra, du kan köra vidare.
Snack om att jag blev paff...
Men tur hade jag smile

230 Inlägg
19 december 2008
#842
Åkte på flygande besiktning i sommras med 940in, efter att han kollat däck och allt så bad han mig öppna huven. Gjorde som han sa och efter att han kollat runt ett tag så kommer han med det briljanta frågan, är det här trim?  Och pekar på dom polerade tryckrören. sen tackade han för sig och rulla vidare.
Visste inte vart jag skulle ta vägen då, haha.


90 Inlägg
19 december 2008
#843
peking_86 skrev:
Janosch skrev:
Har en polare som jobbade i sthlm. Men han bodde i kalmar..

Så han åkte hem torsdagnatten, och inte brukar det vara mycket människor ute då?
Så han körde sina 170km/h hemmåt, men han blev dock stannad på 70 väg i Norrköping, han blev då av med kortet och 4000:- i böter.

Han vart ju så jävla förbannad så han körde minst lika fort resten av vägen hem.
Tro det eller ej, han blev dock stannad i Västervik för samma förseelse.

Polisen: Körkortet tack!
Han: Nej tyvärr, det tog dom i Norrköping för en timme sedan (Skitle)

Haha
Sen fick han 4000:- i böter en gång till smile
såna  unga  ska ej ha körkort så rätt åt han
Och hur vet du hur gammal han var? smile


3 650 Inlägg
19 december 2008
#844
Zaipher skrev:
peking_86 skrev:
Janosch skrev:
Har en polare som jobbade i sthlm. Men han bodde i kalmar..

Så han åkte hem torsdagnatten, och inte brukar det vara mycket människor ute då?
Så han körde sina 170km/h hemmåt, men han blev dock stannad på 70 väg i Norrköping, han blev då av med kortet och 4000:- i böter.

Han vart ju så jävla förbannad så han körde minst lika fort resten av vägen hem.
Tro det eller ej, han blev dock stannad i Västervik för samma förseelse.

Polisen: Körkortet tack!
Han: Nej tyvärr, det tog dom i Norrköping för en timme sedan (Skitle)

Haha
Sen fick han 4000:- i böter en gång till smile
såna  unga  ska ej ha körkort så rätt åt han
Och hur vet du hur gammal han var? smile
Han menar nog " såna ungar"


Nismo
758 Inlägg
19 december 2008
#845
" Tyvärr så kan vi ju inte ta körkortet då vi inte har sett de själva "

Sanizz
19 december 2008
#846
Var ute och gled med några polare en fredag kväll. Spelade musik så det smäller om det och låg i ca 65 på en 50väg (inte så värst farligt ändå) Men man är juh fortfarande på sin provtid. Så tänkte bara nej, inte en sur gubbe nu. Men nej inte var det en gubbe utan en ung kvinna.

Snuten: Hejhej! här har man roligt, körkort?

Jag: visst, 1 sec .. Fick stiga ut ur bilen och blåsa med. Allt var ok!

Snuten:  tack, kollade på kortet och sen mig *ler*. Säger sen. Vilken skillnad, du ser bättre ut i verkligheten.

Jag: Man tackar, Men inget slår en kvinna i uniform.

Hon blev generad och sa inte mer än så, inga böter eller något.       -  ni få ha en trevlig kväll och kör försiktigt. Hahah vafan tänkte ja =P Man kanske borde lägga in en stöt oftare =P

96 Inlägg
19 december 2008
#847
kompis till mig försökte köra ifrån polisen då hans bil  va o skattad och obes, när han senare stannade frågade polisen: hur jävla fort körde du egentligen? de va då fan inte 30iaf!!  min kompis: öhh nej de e ju 50 härsmile


49 Inlägg
7 januari 2009
#848
Fina historier i tråden måste jag säga ! smile
Har faktiskt aldrig blivit stannad av en polis när jag kört/åkt med i en bil. dock har kompisen krockat med en polisbil, men det är en annan historia wink.

Hursomhaver, en gång i tiden (är väl preskriberat nu wink),
När jag var ute och körde runt med min Zündapp KS50 med 80cc cylinder och trimförgasare
och kommer rullande nerför danska vägen i Göteborg skjussandes 6st personer varav enbart
jag hade hjälm på mig och satt i det närmaste och styrde på styret, hade en person på framhjulet och några till där bakom...

Vi mötte iaf en polisbil som kommer körandes uppåt, vår hastighet är kanske maximalt 10km/h om ens det. Jag får syn på polisbilen som möter mig på vägen och ser hur dom två konstaplarna
börjar totalt asgarva och håller på att köra av vägen. ^^
Dom stannade oss inte och bara körde vidare wink

Så lite humor har dom allt wink

906 Inlägg
8 januari 2009
#849
Janosch skrev:
Har en polare som jobbade i sthlm. Men han bodde i kalmar..

Så han åkte hem torsdagnatten, och inte brukar det vara mycket människor ute då?
Så han körde sina 170km/h hemmåt, men han blev dock stannad på 70 väg i Norrköping, han blev då av med kortet och 4000:- i böter.

Han vart ju så jävla förbannad så han körde minst lika fort resten av vägen hem.
Tro det eller ej, han blev dock stannad i Västervik för samma förseelse.

Polisen: Körkortet tack!
Han: Nej tyvärr, det tog dom i Norrköping för en timme sedan (Skitle)

Haha
Sen fick han 4000:- i böter en gång till smile
Jobbigt läge, hur gick det för han i rättegången då?smile

=)

164 Inlägg
8 januari 2009
#850
Tyvärr har en annan bara Moppe historier att berätta ca 3 st, då man inte haft körkortet så jäkla länge.

Första gången jag blev "stoppad" av farbror blå var jag ute med min då otrimmade Dt. Grejjen var den att jag var ute och gick, Mopeden ville inte starta då jag kört soppa torsk, Men nycklarna satt i så lyset åtminstonde skulle vara på, hjälmen hängde på styret och jag knallade sakta men glatt hemmåt för att hämta statoilkortet. Då kommer en snutbil och kör upp på sidan av trottoaren och påstår att mopeden är trimmad och att det är olagligt att ha nycklarna i mopeden utan att ha hjälm på sig, Jag började skratta och trodde att det hela var ett skämt, Sen bad dom mig visa försäkringpapper samt idkortet. Glatt visade jag upp det då jag trodde det bara var en "rutin" koll (det är väldigt många mindre åriga som åkte moppe) Sen klev en utav poliserna ut och sa åt mig att ställa ifrån mig mopeden och gå bort från den, Jag gjorde som han sa, han gick fram till mopeden och satte sig på den och kickade några gånger, sen när han märkte att den inte gick igång sa han "starta mopeden eller så får du böter för trimmat samt vi plockar moppen för dig" Då sa jag lungt o sansat "det går inte Soppan e slut, Jag e påväg hem för att tanka" Han tittar surt på mig och säger "tror du att jag e dum!?" Jag svarade inte, Sen klippte dom jävlarna soppa slangen, Och då märkte dom ju att det inte kom någon soppa, Då fick jag 30kr så jag skulle kunna ersätta slangen. Men dom skulle fortfarande böta mig för att jag inte haft hjälm på mig, Sen kom en mc snut förbirullande och stannade, Tog av sig hjälmen men lät nycklarna sitta i och hojjen igång,  då frågade jag honom varför han inte får böter för det, Han svarade bara "det e inte olagligt så länge jag inte sitter på mc:n så är det lungt" Då tittade de 2 poliserna från bilen på varandra och sen rev dom lappen och bad om ursäkt...


En annan gång stod jag och polaren utanför honom och snackade, Jag hade neonrör under mopeden, Han hade dioder lite här o var på sin.
En polisbil kom framrullande och jag tänkte "shit nu e det klippt" Sen titta en av dom på mig och fråga om dom fick köpa mopeden till sin son, Jag svarade "om priset e rätt så visst", Då frågade dom om den var trimmad (vilket den var) men jag sa "nja inte mer än effektkrök, Orginalaren rostade sönder o e så jävla dyra" då svarade snuten, "Jasså inte mer än så, Neh då e jag inte intresserad." Va hände med lagen där kan man ju fråga^^

3dje gången jag blev stoppad.... Det var den som fick mig att sluta åka moped, Jag satt och åkte på min moppe som jag då tatt bort trimmet på helt, kom fram till en korsning då de som skulle svänga (alltså Jag) Hade grönt Och de som skulle rakt fram hade rött. Jag sitter och pinar på där i mina 35Km/h (jag vet att den bara får gå 30 men 5km/h liksom-.-) Helt plötsligt ser jag i backspegeln en mc snut kommande upp för backen efter svängen, Inge blåljus inga täcken ingenting, Men han körde rätt fort då han närmade mig snabbt, Jag svänger av lite smått åt sidan så han ska komma förbi, Pang sa det, Sen hade han tagit tag i axeln på mig och började rycka fram och tillbaka, Jag tappade balansen och åkte rakt ner i diket och "kraschade" in i en buske, Sen börjar han tjaffsa om att jag kör trimmat och att Jag körde om bilarna innan jag svängde och grejjer, Då förklarade jag som vanligt lungt och sansat, Mopeden e otrimmad och jag körde om dom eftersom dom stod stilla för rött ljus, Då kollade han mina papper och påstod att jag ljög, Sen erbjöd jag honom att testa mopeden. Men han sa då du kan köra brevid mig så kollar jag och lyssnar samtidigt, Jag ställde upp och gjorde det, Det visade sig att mopeden gick i 32km/h enligt hans digitala mätare, Sen vinkade han och åkte vidare....


Det hade varit riktigt snyggt om det varit ett träd istället för en buske, Då hade jag fan stämt skiten ur honom! Eller får poliser göra så?



En sak som e rätt rolig med poliser och kontroller. Första dagen jag var ute och körde min egna bil blev jag stoppad för att dom skulle göra en flygande besiktning, jag hade samma dag varit på besiktningen och fått några påpekningar, Visade dem pappret osså fick jag blåsa och sen åka, Då hade jag haft körkortet i 3 dagar. blev stoppad ytterligare 1 vecka efter på ny flygande. Och sen 2 veckor efter det, Sammanlagt 3 gånger dvs, Morsan har haft körkort i över 35år hon har blivit stoppad en gång.


OJ det blev vist lite långt:P Aja hoppas ni orkar läsa:)
Senast redigerat av Sebus (8 januari 2009)


2 982 Inlägg
8 januari 2009
#851
Civilare stoppades mig mellan rinkeby korset och hjulsta korset.
Jag såg honom förfölja mig men låg ändå ständigt på 20km/h över gränsen. 50 på 30, 70 på 50 och 90 på 70. från solna till hjulstakorset

- "det gick lite fort där, eller vad tror du?"
- Ja jo det gjorde det nog.
- varför då?
- Nygift och frugan väntar med överaskning..
- Har du varit inblandad med polisen tidigare?
- Ja, jo blev av med körkortet för 4½ år sedan... men det var det enda.
- Jasså du, har du något körkort.
- ja, det har jag eller iaf sist när jag kollade.
- kommer strax, sitt kvar.

5minuter går... skitlånge 5 minuter måste jag säga!

-ta det lugnt i trafiken nästa gång. nästa gång ryker förmodligen körkortet

och jag pustade ut smile
Senast redigerat av Residence (8 januari 2009)


455 Inlägg
10 januari 2009
#852
blev stoppad igår igen! va ute och sladda å drar ett ställ ut på en större väg! och när jag tittar i backspegen är snuten i röven följer efter ett tag och sedan stoppar de oss!
körkort! blåsa! hm det va bra! så åkte dom igen! hade väntat mig ett jävla tjat.... men det blev det inte!!!!

>syns man inte finns man inte<

1 675 Inlägg
10 januari 2009
#853
när jag blev stoppad för fort körning. första han sa: Det var tur du har stort avgas system.annars hade jag inte hunnit mäta dig med lasern. För du hördes långt bort. Nu måste jag tyvärr ta kortet sad

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
10 januari 2009
#854
corollaistheshit skrev:
blev stoppad igår igen! va ute och sladda å drar ett ställ ut på en större väg! och när jag tittar i backspegen är snuten i röven följer efter ett tag och sedan stoppar de oss!
körkort! blåsa! hm det va bra! så åkte dom igen! hade väntat mig ett jävla tjat.... men det blev det inte!!!!
tror faktist de inte är så gnälla på ställ när det är halt ute men en varm sommardag blir de nog glada och ge böter för ställ/ massa gnäll


Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
10 januari 2009
#855
Fick fortkörningsböte med 99.an. Tyckte bilen va riktigt fint iordning gjord, han ställde lite frågor. Sen fick jag bötetslappen så åkte jag tongue

//David

3 Inlägg
21 januari 2009
#856
Decibel skrev:
Hände inte mig men en person jag råkar va ymnigt bekant med.
Personen ifråga, vi kallar honom för C,  lever på fel sida lagen mest hela tiden och har skulder upp över öronen, så de ev. böter han får betalas av försäkringsbolaget genom skattepengar (som han förivsso senare blir skyldig), han har inte haft kort på flera år och skiter i vad alla säger, han bara kör.

Stadspolisen var i byn och hade kontroll, herr C kommer som vanligt i sina idiothastighet, 80-100 på 50-väg.
Polisen tokförbannad, gick fram till rutan.

Polisen: Detta blir dyrt det...
Herr C: Haha, ja, och du är med och betalar!
Hahaha, kunde inte låta bli att skratta smile
Den var klockren

Försöker iaf
12 817 Inlägg
21 januari 2009
#857
Tgul_babe skrev:
Decibel skrev:
Hände inte mig men en person jag råkar va ymnigt bekant med.
Personen ifråga, vi kallar honom för C,  lever på fel sida lagen mest hela tiden och har skulder upp över öronen, så de ev. böter han får betalas av försäkringsbolaget genom skattepengar (som han förivsso senare blir skyldig), han har inte haft kort på flera år och skiter i vad alla säger, han bara kör.

Stadspolisen var i byn och hade kontroll, herr C kommer som vanligt i sina idiothastighet, 80-100 på 50-väg.
Polisen tokförbannad, gick fram till rutan.

Polisen: Detta blir dyrt det...
Herr C: Haha, ja, och du är med och betalar!
Hahaha, kunde inte låta bli att skratta smile
Den var klockren
Haha! big_smile Låter precis som en lokal förmåga där jag bodde tidigare.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

4 074 Inlägg
21 januari 2009
#858
jag hade en en 142 en gång som det satt en b21 turbo i (ej reggad) och på classic car week hade jag fixat chafför och drack mina öl i godan ro tills jag ser blåljus bakom oss,vi stannar och polisen kliver ur. kommer fram och säger,jaha hur var det här då? jo bara fint säger chaffören,dom vill se körkort och han får blåsa och allt är frid och fröjd,tiils dom helt plötsligt betämmer sig för att kalla dit trafik bussen. nå ja det kommer två konstaplar till och börjar kika på bilen,den ena av dom gillade tydligen volvo 142 för han reagerade direkt när han såg GT instrumenten,så han fråga om det va en sån,jovisst det stämde kanon sa jag. dom kikade vidare och hittade en sak att anmärka på,bakdäckaen var lite slitna. Så sa dom att dom skulle provköra för att se att bromsar å sånt va okej,då kände jag att jaha,dags att byta motor å besikta om då! ja så han satt sig i bilen och vred igång den,la i ettan och skulle åka iväg lugnt och försiktigt smög han iväg och tryckte gasen i botten,jag såg shiftlighten lyste från där jag stog och han la i tvåan och gasa och släppte kopplingen (4puck sinter) och fick ställ på bilen över hela riksväg 70,dom andra poliserna börjar gapa på mig vad jag gjort med bilen,och att det var mitt fel.. konstapeln kommer tillbaka ursinnig och börjar skrika å gapa va fan jag gjort med bilen och att den va ju totalt livsfarlig. så sa han åt mig att öppna huven... sagt och gjort jag öppnade och tänkte "fan va drygt" dom stod länge och väl och begrundade motorutrymmet,till slut sa den ena vad har du gjort med bilen? inget svara jag. han: men det sitter ju en klump under grenröret med massa slangar. jaha gör det svara jag. han: ja åsså sitter det en extra kylare här ochså. jaha ja men det är ju för att motorn ska få kall luft så den går bättre säger polisens besiktinigsman,och förtydligar för sina kollegor att en sån hade dom minsann på sin v70  turbo ochså och den gick då jätte bra den med!

det va väl inte nån direkt kommentar men ändå! poliser är bra dumma i bland

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
21 januari 2009
#859
BJonsson skrev:
jag hade en en 142 en gång som det satt en b21 turbo i (ej reggad) och på classic car week hade jag fixat chafför och drack mina öl i godan ro tills jag ser blåljus bakom oss,vi stannar och polisen kliver ur. kommer fram och säger,jaha hur var det här då? jo bara fint säger chaffören,dom vill se körkort och han får blåsa och allt är frid och fröjd,tiils dom helt plötsligt betämmer sig för att kalla dit trafik bussen. nå ja det kommer två konstaplar till och börjar kika på bilen,den ena av dom gillade tydligen volvo 142 för han reagerade direkt när han såg GT instrumenten,så han fråga om det va en sån,jovisst det stämde kanon sa jag. dom kikade vidare och hittade en sak att anmärka på,bakdäckaen var lite slitna. Så sa dom att dom skulle provköra för att se att bromsar å sånt va okej,då kände jag att jaha,dags att byta motor å besikta om då! ja så han satt sig i bilen och vred igång den,la i ettan och skulle åka iväg lugnt och försiktigt smög han iväg och tryckte gasen i botten,jag såg shiftlighten lyste från där jag stog och han la i tvåan och gasa och släppte kopplingen (4puck sinter) och fick ställ på bilen över hela riksväg 70,dom andra poliserna börjar gapa på mig vad jag gjort med bilen,och att det var mitt fel.. konstapeln kommer tillbaka ursinnig och börjar skrika å gapa va fan jag gjort med bilen och att den va ju totalt livsfarlig. så sa han åt mig att öppna huven... sagt och gjort jag öppnade och tänkte "fan va drygt" dom stod länge och väl och begrundade motorutrymmet,till slut sa den ena vad har du gjort med bilen? inget svara jag. han: men det sitter ju en klump under grenröret med massa slangar. jaha gör det svara jag. han: ja åsså sitter det en extra kylare här ochså. jaha ja men det är ju för att motorn ska få kall luft så den går bättre säger polisens besiktinigsman,och förtydligar för sina kollegor att en sån hade dom minsann på sin v70  turbo ochså och den gick då jätte bra den med!

det va väl inte nån direkt kommentar men ändå! poliser är bra dumma i bland
Men för bövelen.

Radbrytning ??

Styckesindelning ??


Tycker synd om dom som plågar sig igenom den texten även om den var rätt kul tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

4 074 Inlägg
21 januari 2009
#860
te_wik skrev:
Tgul_babe skrev:
Decibel skrev:
Hände inte mig men en person jag råkar va ymnigt bekant med.
Personen ifråga, vi kallar honom för C,  lever på fel sida lagen mest hela tiden och har skulder upp över öronen, så de ev. böter han får betalas av försäkringsbolaget genom skattepengar (som han förivsso senare blir skyldig), han har inte haft kort på flera år och skiter i vad alla säger, han bara kör.

Stadspolisen var i byn och hade kontroll, herr C kommer som vanligt i sina idiothastighet, 80-100 på 50-väg.
Polisen tokförbannad, gick fram till rutan.

Polisen: Detta blir dyrt det...
Herr C: Haha, ja, och du är med och betalar!
Hahaha, kunde inte låta bli att skratta smile
Den var klockren
Haha! big_smile Låter precis som en lokal förmåga där jag bodde tidigare.

Mvh Tommy
Eleganten i från vidderna? smile *meduza*

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!


Sök