3142
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Modell & modeskribent
280 Inlägg
21 januari 2009
#881
"Oj här var det fullt av tjejer" fick jag höra en gång när vi satt tre i min epa när jag var yngre. Det komiska var att en av "tjejerna" var en kille som var långhårig som fick bita sig rejält i läppen tongue haha

Dock så slapp man både indraget kort & nybesiktning trots att vi körde förbi polisen i ca 100km/h när dom såg oss wink Så man hade hyffsad tur!

De senare gångerna har det bara varit "vanliga" grejer

- I dont need your attitude, I have one of my own -
http://janinanaslund.blogg.se

906 Inlägg
21 januari 2009
#882
"Det var den fulaste bil jag sett"big_smile angående min misshandlade vw santana:D

=)

Kokar ris
923 Inlägg
21 januari 2009
#883
emijl skrev:
2 veckor efter så blir han stoppad igen samma sak! ( Han hade inte bytat glödlampa ) ... Polisen går fram och säger : glödlampan vänsterbak funkar inte..
Exakt när syrrans syster ska försöka förklara säger polisen : inte lönt du försöker med mig, du sa att du skulle byta lampa bak förra veckan till.

hahaha, sluta med böter för olovligkörning!tongue
för en trasig glödlampa?

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

657 Inlägg
21 januari 2009
#884
Piketpolisens van stoppade hela den enkelriktade vägen (blåljus bakom mig) mitt inne i stan och efter mycket diskussion:

Polis: "Det hade kostat dig 2000 kr denna fortkörning."

Jag: "Yupp, inte bra."

Polis: "Men om du köper din flickvän en middag för tvåtusen kr så glömmer vi detta."

Polisen går fram till passagerardörren (jag stod vid polisvanen) och berättar om middagen för tjejen.

Så det blev Grands Veranda hehe. Gick inte att slinka sig ur det... Gick fö precis på 2 kkr också. Funderad på att skicka kvittot till piketen men skippade det.

1 854 Inlägg
21 januari 2009
#885
Blev stoppad igår

Polisen: vad har du för jacka? Jag: hmm den jag har på mig?
Polisen: vad är det för färg på bilen? Jag: ser du inte det? (mattsvart)

Dom leta efter nån som körde en blå bil som hade ryckt en väska..

906 Inlägg
21 januari 2009
#886
ewrs skrev:
"Det gick lite fort det där *blablabla* Kör lite lugnare i framtiden, detta kunde ha blivit dyrt!"

56 första mätningen, 53 andra mätningen - på 50-sträcka. Känner mig som en riktig fartsyndare! ;D
Fy fan vad grovt!!!

=)

DFFL
9 020 Inlägg
21 januari 2009
#887
Speed911 skrev:
Jag blev stoppad på en vanlig rutinkontroll  5 gånger, när jag va på väg ner till Malmö.
De hade stor kontroll på motorväg.
Men när jag passera 6 gången så vinka dom bara vidare mig kände igen mitt reg numer då.
fast de tog lite tid för dom att se att de va samma bil som passera hela tiden. Fast jag på peka det till dom.
Men det va lite kul i alla fall.smile
5 mil, 5 stopp, samma poliser varje gång?
Hur fan går det till?

Var det magiska poliser med flygande mattor och trollspön?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Trucker
2 710 Inlägg
21 januari 2009
#888
Blev stoppad för några månader sen då jag bytte flera körfält på en gång mitt i rusningstrafiken i stan.

Polisen: där gick de väl lite för fort

Jag: vägen är väl 50?

Polisen: jo men du höll varken farten eller såg till att det inte fanns bilar i döda vinkeln när du bytte filerna

Jag: bra koll du verkar ha, antar att jag blir bötfälld men på vilka grunder?

Polisen: ne då du klarar dig bra den här gången. Ser inga dumheter i datan på ditt körkort och du
skadade ingen

Jag: Jasså, jag skulle nog kalla de mer dålig koll från din sida

sen gav han tibak körkortet och önskade mig lycka till i fortsättningen haha

Fart missbrukare

Med.lem
3 759 Inlägg
21 januari 2009
#889
BMWgrabben skrev:
Blev stoppad för några månader sen då jag bytte flera körfält på en gång mitt i rusningstrafiken i stan.

Polisen: där gick de väl lite för fort

Jag: vägen är väl 50?

Polisen: jo men du höll varken farten eller såg till att det inte fanns bilar i döda vinkeln när du bytte filerna

Jag: bra koll du verkar ha, antar att jag blir bötfälld men på vilka grunder?

Polisen: ne då du klarar dig bra den här gången. Ser inga dumheter i datan på ditt körkort och du
skadade ingen

Jag: Jasså, jag skulle nog kalla de mer dålig koll från din sida

sen gav han tibak körkortet och önskade mig lycka till i fortsättningen haha
Vågat! wink

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

90 Inlägg
22 januari 2009
#890
Jag och polaren var ute en kväll för att leka lite, han kanppt köra förbi polishuset ~ca 500 meter ifrån mitt hem, så kommer det en snut och vänder efter, förföljer oss i ca 1km innan de stannar oss, spanar lite sen kommer ena polisen fram och säger; Go'kväll! ni vet att det är halt ute nu va? tongue

"nehe" ? cool


3 650 Inlägg
22 januari 2009
#891
Zaipher skrev:
Jag och polaren var ute en kväll för att leka lite, han kanppt köra förbi polishuset ~ca 500 meter ifrån mitt hem, så kommer det en snut och vänder efter, förföljer oss i ca 1km innan de stannar oss, spanar lite sen kommer ena polisen fram och säger; Go'kväll! ni vet att det är halt ute nu va? tongue

"nehe" ? cool
hah nice


107 Inlägg
22 januari 2009
#892
varenda polisjävel har sagt något liknande: Ojoj, färsking, ta hand om det här! Eller: akta så inte bläcket rinner bort! (haft körkort i ett halvår och hamnat i 4 kontroller)

36 Inlägg
22 januari 2009
#893
Polisen: -O fan Karlberg gått och blivit laglig på gamla da'r ?!!!

Jag: -Mmm, det började bli lite dyrt att åka avställt.
        Kan ge mig fan på att ni har mitt reg.nr fasttejpat på ratten.

Polisen: - Hur visste du det ? Kolla får du se.

Och jo då. Nog fan satt där en Post-it med mitt reg.nr. big_smile

I started out with nothing, and I still have most of it left!

2 638 Inlägg
22 januari 2009
#894
Melina525 skrev:
Polisen: -O fan Karlberg gått och blivit laglig på gamla da'r ?!!!

Jag: -Mmm, det började bli lite dyrt att åka avställt.
        Kan ge mig fan på att ni har mitt reg.nr fasttejpat på ratten.

Polisen: - Hur visste du det ? Kolla får du se.

Och jo då. Nog fan satt där en Post-it med mitt reg.nr. big_smile
Klockrent lol

279 Inlägg
22 januari 2009
#895
Blev lite många stopp när ja bodde hemma i filipstad så ett tag brukade vissa poliser tilltala mej vid namn smile  "- Nämen hej Marcus,då var det dags igen!"   osså babblade dom vrf jag fick böter eller fick mej ännu en utskällning smile

En annan gång hade ja slutat mitt jobb på natten...som väktare ...och åkte en tur på byn där ja bodde då... snöigt...en gammal 740,lekte lite för mkt och drog fort på motorvägen och fick se blåljusen tända sig i spegeln ... dom stirra först när dom fick se väktarkläderna  ...sen fick ja mej en hyvling utan dess like så ja inte ens minns allt dom skrek ....
Senast redigerat av Mellqvisten (22 januari 2009)

/ Hellre en hängmatta i parken, än hängpattar till marken

369 Inlägg
22 januari 2009
#896
gamlingen skrev:
Bergkuist skrev:
Blivit stoppat två gånger i Tyresö med Supran

Första gången fick jag frågan " Varför har du klistrat ett Supra märke på en celica? "

andra gången fick jag " Vad är det för bil?"

Man tycker ju att de borde ha fattat det när de kollade upp reg nummret i datan....

Blev stoppad 1st gången för jag förde för mkt oväsen i ett vilaområde efter 22.00 och andra gången för jag glömt stänga av dimljusen när jag hade hel på.
Dimljus + helljus = laglig kombination
Jaa dim och helljus måste väl vara lagligt för dim tänds på mitt hellyse på saaben och på farsans audi kan du inte stänga av dim till hel?

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

38 Inlägg
22 januari 2009
#897
var tre bilar och lekte på en parkeringsplats, får se ett par blåa ljusen lite längre bort, och eftersom det inte brukar var nån trafik där så stannar vi för säkerhets skull, det är polisen såklart och svänger fram till min bil först och säger då:
polisen - det var ju duktigt att ni stanna när ni såg oss iallafall!
jag - mm visst var det
p - nä men allvarligt talat, ringt en del som stört sig på att ni åker här!
j - jasså?? bor det folk här?
p - ja, men vi säger såhär, antingen åker ni härifrån eller också får ni böter!
j - okay vi åker väl härifrån då antar jag!
tar i hand med polisen på att vi ska åka därifrån och sen åker vi ner till ströget istället:) riktigt trevliga poliser för övrigt!

polaren fick kommentarn - är det buss du kör eller? satt fyra i baksätet men klara oss från böter även denna gång:)


116 Inlägg
22 januari 2009
#898
körde min bil på crusingen i lidköping för ett par årsen blev stoppad av polisen (ren rutinkontroll) körde bilen med en hand på ratten å andra runt tjejen, körde väl i typ 5 km/h (det var ju crusing) den kvinliga polisen tittar in i bilen och tittar på mig å säger lite snorkigt,

-jaha! värst vad tuff man kan va då, Är inte du rädd om din tjej!

stör mig fortfarande på den kommentaren, fan vad irriterad jag blev på surkärringen, va hon avundsjuk eller vad handlade det om??

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent

Killen med idéer.
193 Inlägg
22 januari 2009
#899
Bergkuist skrev:
Blivit stoppat två gånger i Tyresö med Supran

Första gången fick jag frågan " Varför har du klistrat ett Supra märke på en celica? "

andra gången fick jag " Vad är det för bil?"

Man tycker ju att de borde ha fattat det när de kollade upp reg nummret i datan....

Blev stoppad 1st gången för jag förde för mkt oväsen i ett vilaområde efter 22.00 och andra gången för jag glömt stänga av dimljusen när jag hade hel på.
den polisen visste ju vad han snackade om..Sen att Supra från början var en version av Celica spelar väl ingen roll?!
Senast redigerat av Minitaylor (22 januari 2009)

- True to the Source -

979 Inlägg
22 januari 2009
#900
Polis: jaha, Detta va ingen lämplig parkering. hade du kört 10 meter till hade du kunnat stå på en. (hade kör i diket nåra meter innan ca 200 parkeringar)

Polis: Du han visst bromsa in för fortkörningen så ja han inte få lasern på dig. Men att köra obes & oskattad kommer du ine undan!!! (hade reg nr Nkk 996, dom hade slagit Nkk966) Och endå helt olika bilar:S men man fick skratta åt dom..skillnad på ford & vw

Hpc


Sök