1838
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

296 Inlägg
29 januari 2009
#981
Det börjar spåra ur. Dags att låsa tråden?

735 Inlägg
29 januari 2009
#982
Har haft körkort i 3 år snart, och har åkt förbi hur många poliskontroller som helst utan bälte med bara positionsljusen på, har även mött dom på 50 väg  med varningsblinkersen på i en hastighet på 90. men jag har inte blivit stoppad en enda gång. hmm
Tur antar jag. smile

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

Bärs!
3 456 Inlägg
29 januari 2009
#983
pearlan skrev:
-"vad e de för bil du körde? de e en bmw va? "
-"Haha nej en opel"
-jaså, jaha nu ser jag ju, de e en opel ascona
- hahahahhaha, nej en calibra e de
lol

Garaget.org peakade 2008.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
29 januari 2009
#984
blomisen skrev:
Har haft körkort i 3 år snart, och har åkt förbi hur många poliskontroller som helst utan bälte med bara positionsljusen på, har även mött dom på 50 väg  med varningsblinkersen på i en hastighet på 90. men jag har inte blivit stoppad en enda gång. hmm
Tur antar jag. smile
Varför kör du med varningsblinkersen på i 90km/h? E man häftigare då?


Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
29 januari 2009
#985
Mortalis skrev:
blomisen skrev:
Har haft körkort i 3 år snart, och har åkt förbi hur många poliskontroller som helst utan bälte med bara positionsljusen på, har även mött dom på 50 väg  med varningsblinkersen på i en hastighet på 90. men jag har inte blivit stoppad en enda gång. hmm
Tur antar jag. smile
Varför kör du med varningsblinkersen på i 90km/h? E man häftigare då?
lysande sidomarkörer

2slow

10 sec före dig...
540 Inlägg
29 januari 2009
#986
känner en polis han berättade en rätt rolig historia:

kom en bil och flög förbi en polis kontroll. polisen kör efter och stannar honom.

polisen: Har du flygcertifikat ?
killen tittar konstigt på polisen och frågar varför vill du se det?
p: så fort som du körde..
killen blir helt ställd tar upp plånboken och tar fram sitt flygcertifikat.
polisen blir helt ställd och säger till honom nästa gång du kommer förbi kan du ligga på högre höjd då?
och låter killen köra vidare.

helt otroligt.

en annan historia utspelar sig på motorvägen ner till Malmö.
polisen kör fatt i en bil som kör alldeles för fort på motorvägen. Bilen försöker köra ifrån polisen men föraren kommer väl på att han inte kan så han kör in till kanten.

Polisen går fram till förarsidan på bilen och säger till föraren: Varför körde du ifrån mig? Men jag har haft en lång dag och jag slutar snart. så om du kan ge mig en ursäkt varför jag inte ska ge dig böter som jag inte har hört innan så låter jag dig köra vidare.

Föraren säger då.
Min fru lämnade mig för en polis och jag trodde att han skulle lämna tillbaka henne.
föraren kör från platsen utan böter och med körkort.


lastbils chaffis......
299 Inlägg
29 januari 2009
#987
Dessa tre har hänt mig då bilen ja körde såg ut som fan.. de va min saab 99 som jag börjat renovera innan krocken men fick gå som vinterbil för att sluta som folkracebil... blev aldrig stoppad innan krocken eller jo men då sa han bara att bilen va fin å att han haft en likadan.....

två kompisar va hemma hos mig då då vi bestämmde oss för att åka hem till en av dom. 
Då frågade en av dom om han fick priva bilen (en röd saab 99a som va buklig och såg ut som fan efter en tidigare krock.... ) visst säger ja å sätter mig i baksätet han kör ner för en backe och ut mot en 4 vägskorning med stopplikt  stannar å kör vidare...
i samma veva kommer polisen å svänger in på den väg vi komifrån...
jag tittar bak å ser att dom vänder säger de tillpolaren som blir skitnärvös å får för sig att gasa (hade inget körkort med sig å bilen hade blanka däck runt om....)
säger till han att svänga in på  en grusväg som ligger in till höger bakom några buskar å de gör han polisbilen missade antagligen  att vi svängde av så vi byter förare å kör ut på vägen efter ett par minuter igen..
(tänkta att ja unde köra då ja inte hade någon prövotidkvar å de va min bil...)
kör ut på stora vägen å fortsätter hem till han när vi ser polisbilen sitta fast i diket.... MITT PÅ EN RAKA!!! dom hade dessutom stannat en annan bilist för å få hjälp upp ur diket... fatta att vi blev paffa!! vi bara vinkade lite till dom å körde förbi.... har aldrig haft så kul tidigare..

Dom fattade antagligen att vi svängt av då rakan va rätt lång å försökt vända men misslyckats... detta va mitt i sommaren å de va torrt på vägen fattar fortvarande inte hur dom lyckades.... helt sann historia!

har även blivit stannad andra gånger med den bilen (men då va den buckligare satt dessutom fullbur i den å ett herrejösses avgassystem... bilen skulle ju bli folkracebil....)  då ja va på väg hem från en fest mitt i natten när ja möter en bil som sätter på helljuset mot mig så ja gör de samma..... vissar sig att de va polisen som vänder å kör efter mig....
va så jävl arg pga ljuset så jag tvärnitade när dom kom upp bakom mig... va nära att köra på mig bakifrån..
ut kommer polisen en kvinnlig sådan.. frågar om jag druckit får blåsa frågar va ja va å om min polare druckit... konstigt han körde ju inte tänker ja.... de kollar upp bilen är besiktigad å de e den självklart helt laglig...
Då börjar hon bli sur då hon inte hade något att sätta dit mig för så hon säger: ditt bromsljus funkar inte
Jag: jo de tror ja (går bak å kollar å de gör de ...
polisen: )kollar på avgas systemet å säger : va e de?
jag: en dämpare ( sen japsdämpare på typ 4" ( man ska ju va värst..))
polsien: jo  men får man ha de så?
jag : de tror ja nog den är ju besiktigad med de....

ut kommer den andra polisen en 50 årig gubbe som ser sur ut han med....
kollar in i bilen å ser buren

den äldre polisen: va e den där till för säger han å pekar på buren...
jag :säkerhetsåtgärd ifall jag kör av vägen för nån idiot inte stänger av helljuset...
den äldre polisen: (flinar å skiter sen i mig)
jag åker därifrån utan nått....

har även blivit stannad på en rutinkontroll på bilen vägrade starta... tändningslåset som paja.. går fram å tjuvkopplar med en sladd från bateriet till tändspolen å en skruvmejsel till + på startmotorn...

poliserna sitter i bilen bakom å ksrattar hela tiden....

de va la allt från mig....

hmm märkte en del stavfel å skit saker men e trött som fan efter jobbet å orkar inte ändra, ni förstår endå
Senast redigerat av Saabnorden (29 januari 2009)

i wish my lawn was emo so it would cut itself!

3 714 Inlägg
29 januari 2009
#988
Tinoz skrev:
känner en polis han berättade en rätt rolig historia:

kom en bil och flög förbi en polis kontroll. polisen kör efter och stannar honom.

polisen: Har du flygcertifikat ?
killen tittar konstigt på polisen och frågar varför vill du se det?
p: så fort som du körde..
killen blir helt ställd tar upp plånboken och tar fram sitt flygcertifikat.
polisen blir helt ställd och säger till honom nästa gång du kommer förbi kan du ligga på högre höjd då?
och låter killen köra vidare.

helt otroligt.

en annan historia utspelar sig på motorvägen ner till Malmö.
polisen kör fatt i en bil som kör alldeles för fort på motorvägen. Bilen försöker köra ifrån polisen men föraren kommer väl på att han inte kan så han kör in till kanten.

Polisen går fram till förarsidan på bilen och säger till föraren: Varför körde du ifrån mig? Men jag har haft en lång dag och jag slutar snart. så om du kan ge mig en ursäkt varför jag inte ska ge dig böter som jag inte har hört innan så låter jag dig köra vidare.

Föraren säger då.
Min fru lämnade mig för en polis och jag trodde att han skulle lämna tillbaka henne.
föraren kör från platsen utan böter och med körkort.
hmm låterlite för bra för att vara sant tycker jag.... lol

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Najs
29 januari 2009
#989
har fått komentaren

"de där va en elak osthyvel"
på de svarade ja
"jag brukar va sen till jobbet o brer mackerna på vägen.

inte så uppskattat
800kr i böter o ombesiktning för vinge o neon eller som de stod på protokollet "lysrör under karros"


https://www1.garaget.org/gallery/archive/6437/556417_e0qba2.jpg
bre en macka? eller flyga en sväng? vad väljer du?

Elektriker
1 138 Inlägg
29 januari 2009
#990
kör lugnt o fint mitt inne i stan.. blir stoppad..
P:Är du en såndär som kör street race?
J:Nä inte med denna bilen och skrattar.
P:Frågar han min passagerar om jag kör race..
Tjej:nej och himmlar med ögonen ( en tjej)
P: okej för vi har problem med sånna.
J:ok
Blåser visar körkort o så.
så avslutar han med
p: kör nu inga race idag.
Senast redigerat av daajvid (29 januari 2009)

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
#991
Hehe lite förvånad äver att min gamla tråd fortfarande lever.

Tackar för all trevlig läsning, man skulle nästan samla alla historier i en bok wink

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

512 Inlägg
29 januari 2009
#992
daajvid skrev:
kör lugnt o fint mitt inne i stan.. blir stoppad..
P:Är du en såndär som kör street race?
J:Nä inte med denna bilen och skrattar.
P:Frågar han min passagerar om jag kör race..
Tjej:nej och himmlar med ögonen ( en tjej)
P: okej för vi har problem med sånna.
J:ok
Blåser visar körkort o så.
så avslutar han med
p: kör nu inga race idag.
hoppas du svarade: nejdå konstapeln inga idag men i natt ...smile


Reservdansk
6 271 Inlägg
29 januari 2009
#993
daajvid skrev:
kör lugnt o fint mitt inne i stan.. blir stoppad..
P:Är du en såndär som kör street race?
J:Nä inte med denna bilen och skrattar.
P:Frågar han min passagerar om jag kör race..
Tjej:nej och himmlar med ögonen ( en tjej)
P: okej för vi har problem med sånna.
J:ok
Blåser visar körkort o så.
så avslutar han med
p: kör nu inga race idag.
Hahaha, men oss släppte dom förbi utan att ens blinka! big_smile lol

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Team VeboTrim
322 Inlägg
30 januari 2009
#994
Har 2 historier som inte är dom bästa kanske men drar dem iallafall. tongue

Var ute en kväll med två polare och hade lånat ena kompisens mammas 745. wink Halt och lite snö på vägarna åkte vi o sladda lite lätt i rondellerna i stan. När det är dags att dra sig hemåt ser jag ett par xenon lyssen som kommer fort ifatt oss och lägger sig i arslet på mig så jag frågar kompisen på skoj - är det snuten bakom eller ? varav han säger aa glatt big_smile. Börjar få lite panik eftersom jag fortfarande har prövotid på kortet så lägger mig lugnt i 70 och ca 2 km senare slår dem på blåljusen och jag stannar. Polisen kommer fram och frågar ut oss om massor av saker, Vad vi heter och vart vi bor och allting, Fick visa kortet och blåsa. Tänker när fan ska dem säga vad det handlar om, haha då drar polisen till med. - Hörredu, du vet om att det är körförbud på den här bilen va? nae svarar jag förvånat. aa varken skattad eller besiktigad. frågar kompisen som satt bredvid och han säger aa hon sa att det var nått sen med nån betalning eller nått. Polisen kolla på oss och sen sa han. Böter på det här grabbar, Sen kom det hem en böter på 1500 till kompisens mamma några dagar senare.
Inte så rolig historia men vart ganska glad att det var det dom stoppa oss för och inte "sladdningen" tongue

En annan gång vart kompisen stoppad, jag satt bredvid då han körde 70 på 50väg och 60 på 30, inget körkort med sig, inget bälte på o inga skor på sig och när dem två tjejsnutarna stanna oss så fråga dom vart han hade skorna, då sa kompisen åt mig att hitta skorna i bilen, men jag hitta bara en foppatoffla som jag gav han som han tog på sig och dem kolla på oss som vi var dumma i huvet. Sen fråga dem om körkortet men det hade han självklart hemma, sen sa dem - vi skulle kunna ge böter på det här, Men vi ger dej en varning. snacka om att vi vart paffa, Vi drog direkt hem till han och hämta den andra foppatofflan och körkortet, så drog vi igen och precis vid hans utfart kom samma snutar igen och vinka in oss, har ni hämtat körkort nu? aa sa kompisen - Och skor har du på dej med, va bra då kan ni åka tongue

Team VeboTrim @ Facebook

756 Inlägg
30 januari 2009
#995
jag blev stoppad på sommar'n i fjor med 90'n jag körde inte för fort och jag hadde satt på mig bälte för jag visste det var kontroll där. han stoppade mig och frågade efter körkort och vagnbok tongue sen tog han 2 runder rundt bilen sen kollade han på ljusen men hittade inga fel så då han inte kunde si något så tok han streamer'n min så jag fikk ombesiktning för den tongue  måste lägga til at den polisen inte är helt klok och tar dig  om du är under 26 bara för at du är ung tongue

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd

77 Inlägg
30 januari 2009
#996
mastrovious skrev:
haha här har det hänt mkt sen sist ser jag.. orka kommentera allt.. men som sagt, man kan vända på diskussionen och ifrågasätta varför poliser ska vara så kaxiga. Misstänker att det inte riktigt står så i arbetsuppgifterna eller på slutprovet på polishögskolan.

väldigt mkt poliskontroller i gbg av nån anledning. En annan polare som blev stoppad av en störtskön polis (som en polis ska bete sig). Polaren kör en Porsche GT2.
P: "Jävla fin bil döh"
Polaren: "Tackar, den är fin tycker jag!"
P: "Bra drag i den misstänker jag, hur mångar åsnor i den rackarn?"
Polaren: "Runt 450"
P: "Fyy faaan, å du kör den på vintern? Då blir det väl ett å annat rallyrace på Coop parkeringen (en stor fet parkeringsplats där många bränner på när det snöar)!"
Polaren: "haha nja, e väl inte högsta prio på min lista men visst har man snurrat några ggr".
P: "Nu får du ta med dig frugan (som satt bredvid) och snurra runt karusellen på henne!"
Polaren: "Haha ja får väl göra det, ska du se körkort eller?"
P: "Ja jävlar ja.. å blåsa får du nog göra också"

P.S. Kalla mig inte idiot och sitt och tryck bakom skärmen, jag tar matchen med alla om det e så, krav maga eller inte.
Haha smile störtskön polis ju! smile


194 Inlägg
30 januari 2009
#997
de vill bara se körkortet och bötfälla mej, inga roliga poliser här sad

Faderator
637 Inlägg
30 januari 2009
#998
FYeah skrev:
sEAMP skrev:
Har 2 historier som dock inte hänt mig, men man vet ju inte om det är sanning eller myt.
Nummer 2 har jag hört från flera olika ställen:
(sen om dessa är fel formulerade från orginalet, om det finns, kan ni ju rätta till det)

1. Kenny Bräck är i karlstad och kör bil, kör väl lite för fort och stannar till vid Shell, då en polis följt efter denna fart dåre. Konstapeln går fram till Kennys bil och kenny vevar ner rutan varpå konstapeln säger:
-Gick lite fort det där va? Vem tror du att du är, Kenny Bräck eller??"


2. Nån kille har precis fått sitt körkort och är ute och kör med full bil på natten då han får för sig att vara jättecool och göra något idiotiskt, han får för sig att han ska backa runt i rondellen. Han backar och mitt i rondellen krockar han med en invandrare.
Killen som precis har fått sitt körkort blir ju livrädd och försöker muta invandraren med 500 kr mot att han inte ska ringa polisen. Mutan fungerar icke och han ringer polisen som kommer till platsen. Polisen står och pratar med invandraren och efter ett tag kommer polisen fram till killen som backade:
Polisen: -"Det är okej du kan åka här ifrån."
Killen(förvånad): -"Va, inget som kommer hända?"
Polisen: -"Nej, negern där borta påstår att du backade runt i rondellen."
HAHAHAHAHAAHAA
Hehehe wink  Båda var ju sjukt bra :-)

Shaked but not störd.

Slav
1 454 Inlägg
1 februari 2009
#999
Den där med kenny har de ju stått om i nån tidning big_smile tror de va i en bilsport intervju med honom själv och dom frågade vad de roligaste minnet han hade var..

Polisen har bara stoppat mig en gång och det var för 2 timmar sen.
Var ute på Älgsafari med damen ikväll efter massa öde skogsvägar och möter piketbussen mitt i skogen.

P: Oj här var vi snabb med kortet (jag sträckte ut det redan när han kom)
J: Självklart, bara glad att kunna visa det.
P: Ja de var färskt, grattis. (haft körkort i 4 dagar)
P: Blås här.
J: Ja de ska ja väl kunna.
P: Vad är ni ute på då?
J: Älgsafari så klart (stort flin)
P: haha och vad är de då?
J: ja man åker runt på skogsvägar och letar djur kanske?
P: hahaha jaha var det bästa nöjet ikväll.
J: Absolut.
P: Ja har en trevlig kväll och kör försiktigt.

Riktigt trevlig polis faktiskt, ingen rolig story kanske men kul för mig iaf.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Trucker
2 710 Inlägg
2 februari 2009
#1000
Najs skrev:
har fått komentaren

"de där va en elak osthyvel"
på de svarade ja
"jag brukar va sen till jobbet o brer mackerna på vägen.

inte så uppskattat
800kr i böter o ombesiktning för vinge o neon eller som de stod på protokollet "lysrör under karros"

Hur hög vinge får man ha då? lr hur ligger de till me de där ??


http://www1.garaget.org/gallery/archive/6437/556417_e0qba2.jpg
bre en macka? eller flyga en sväng? vad väljer du?

Fart missbrukare


Sök