3071
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

2 118 Inlägg
24 april 2009
#1141
Skyracer skrev:
"Fan vilken häftig bil, vänta skall jag hämta kollegan och visa lacken innan du kör vidare... får vi ta ett kort?"  smile
Det var väl på golfen förstår jag roll lol

D.i.l.l.i.g.a.f

"Transporter"
45 Inlägg
24 april 2009
#1142
Har du bråttom. Vart har du varit och vart e du på väg det har varit ett rån i närheten....Det där gick riktigt fort hade vi mätt i 3-4 sekunder till hade du blivit av med körkortet. Hur fan kör du är du dum i huvudet eller. Vad gör du här...Varför kör du 50 på 70 väg i högerfilen mohahahaha............Osv helt sjuka poliser i Stockholms området.!!!coolcool

"Kör Aeron och Honda cbr 600F"

4 670 Inlägg
24 april 2009
#1143
Blev stoppad i onsdag av civilbil i Linköping dom hade stor kontroll där inne o en civil följde efter mig!

Har tonade baklysen

Polisen: Du vet varför vi har stannat dig?
Jag: Jo vet nog allt
Polisen: Man får inte ha så mörka baklysen Körkortet tack
Jag: Visar körkort för honom¨
Polisen: Kollar och sen Jaha du heter Ånstad i efternamn "Min Kusin är trafikpolis i Linköping"
Jag: Jo jag gör ju det.
Polisen: Det blir inga böter på detta men du måste fixa det så snart du kan "sen går han iväg"

Kommer tillbaka med ett papper på ombes på bilen,

Sen önskar han mig en trevlig dag o säger ja hälsar till din släkting senare sen big_smile
Senast redigerat av mickius (24 april 2009)


244 Inlägg
24 april 2009
#1144
"Det här har inte ens torkat" och "Du har ju lika fin bil som jag"


1 185 Inlägg
24 april 2009
#1145
octavia skrev:
1.Polis: här gick det fort,  110 på 90 väg 2500 kr i böter ( Min POLARES MORSA !!! )

2.Polis: ser du så dåligt att du måste ha dimljus på, 800 kr i böter

3.Stoppad av MP ( Militär polisen) när man låg i lumpen, 160 km/h på 70 väg tror jag att det är. det var veckan innan ja skulle mucka, inga böter, inget snack med majoren big_smile (LIVGARDET)

4.Händerna på huven

5. Fick punktering och hade inget reserv hjul, så ja  åka 4-5 km för att ställa bilen hos en polare,
blev stoppad av polisen och sen säger dom: vet du att du har punktering, man ba nää va ?? har ja missat det, äre det därför ja kör 10 km/h på en 70 väg ?
nä men ja sa: ah tack jag vet, ja ska bara svänga av där slutet av vägen å stanna där. Polisen: ah okej hoppas du fixar däcket, ha en bra da
Haha, liknande sak hände mig på livgardet. 90 knyck med pansarterrängbil på kasernområdet  och så står MP och skjuter med laser. Blev snack med majoren och 2 dagars dagsböter vilket då var 140 kr


106 Inlägg
25 april 2009
#1146
När dom säger mitt efternamn för att sen kommentar "visste inte att du var så pass gamla för körkort"

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
25 april 2009
#1147
IceEyes skrev:
"Jävla timråbor" har man väl fått höra någon gång tongue
Jo men timrå är väll ett pundarställe roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

24 Inlägg
25 april 2009
#1148
Du , de e sol ute ! Ska du ha hjälp å ta av targa taket hahaha

Skål

Green Street Elite
676 Inlägg
25 april 2009
#1149
efter en stund med snutarna i häcken i 150+ så stannar jag o herrbring som han heter ( snut ) kom ut o fråga efter körkort, visa han det o fick till svar " e du björns son ? "
aa svarade man lite frågande, " tare lugnt nästa gång "
haha 
den som inte tror mig de finns i " bloggen " här på gorg ^^


född blåvit
624 Inlägg
25 april 2009
#1150
För en blogg på internet är ju vattentätt bevis!

Opeth
77 Inlägg
25 april 2009
#1151
dabby skrev:
För en blogg på internet är ju vattentätt bevis!
HaHa!big_smile

En signatur är en liten text som inkluderas i slutet på dina inlägg i forumet.

1 043 Inlägg
25 april 2009
#1152
Orchid skrev:
dabby skrev:
För en blogg på internet är ju vattentätt bevis!
HaHa!big_smile
OUCH!


7 100 Inlägg
25 april 2009
#1153
vart stoppad för att ja körde mot en stoppskylt.
men iaf,han ska grattis i efterskott(fyllde år nån dag före) och sen tyckte han att rattmuffen var skit frän(rosa fluffig) big_smile
skitsnäll och trevlig var han,men ja fick ändå böter tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
25 april 2009
#1154
en polare blev stannad i sin "vinterbil" (740 utan fjädrar och sånt) och en sur gammal polis kliver fram och frågar:
Hur fort går den här egentligen?
polarn: öömn det vet jag inte? som en vanlig bil antar jag? (lite förvånad)
polisen ser ut som ett frågetecken, springer bak och kollar och sedan säger han:
vad i helvete det är en BIL ju!!

den tycker jag är ganska klockren big_smile

kanske ska tilläggas att polisen trodde att det var en epa.

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

Fritidsforskare
344 Inlägg
25 april 2009
#1155
Detta är ju ganska off topic, men vissa kvinnliga poliser i Skövde är redigt snygga och snälla, polaren har blivit stoppad några gånger men inget kul har sagts precis tongue.

Mvh//Robin.

Dom kallar mig Danino

Bajsapa
316 Inlägg
25 april 2009
#1156
Zajpner skrev:
Detta är ju ganska off topic, men vissa kvinnliga poliser i Skövde är redigt snygga och snälla, polaren har blivit stoppad några gånger men inget kul har sagts precis tongue.

Mvh//Robin.
det kan ja intyga, dom ser rätt bra ut


Yellow bug!
1 640 Inlägg
25 april 2009
#1157
Har ju mina led-ringar fram... Dessa två historier utspelar sig på en parkering..

1.

Jag och polaren hade fällt ner sätena, på med max värme och låg och tjötade.. Så kommer en annan polare fram och typ "civilen på ingång".. jag typ, "happ.." . Men stängde av bilen, och slog av led-ringarna. Så gled dom fram, ställde sig bredvid mig och ja, tittade lite.. Sen klev herr polis ut och gick fram till mig..

Polis: Vems är bilen?
Jag: Mammas..
Polis: Du menar.. den står på mamma?
Jag: Nej, mamma är i sälen och jag lånar hennes bil, något fel på det?
Polis: Öh.. nej.. nej..
Jag: Dåså..
Polis: Dom där ringarna du har där fram, dom är inte riktigt lagliga..
Jag: Jodå, jag står still på en parkering, då får jag ha dom ljusen på..
Polis: Öhm.. jo.. öh.. du kanske har rätt där ja.. öh...
Poliskollega står och stirrar lite på ljusen och gör nåt tecken åt Bosse..
Polis: MEN! Har du dom på strömbrytare?! *flina triumferande*
Jag: Självklart! smile Gå fram och titta nu!
Polis går fram..
Jag: Ser du? *blinkar med ringarna*
Polis: Joo.. det där.. ser ju okej ut?
Jag: Sa ju det..
Sen kände jag att jag redan hade övertaget så ville retas lite..
Jag: Men du bosse, du måste väl erkänna att dom är lite snygga ändå?
Polis: Öhm.. joo.. det har du väl rätt i! Det är.. öh.. dom!
Sen önskade han typ en trevlig kväll och åkte därifrån roll .

-------------------------

Sen stod jag på samma parkering några veckor senare, stod inklämd mellan två polares bilar.. Glider piketbussen upp och åker förbi framför, och backar tillbaks..

Polisen vevar ner rutan och vinkar med handen.. Jag gör en gest i form av "vad menar du?" . Han viftar, jag gör samma gest igen..
Polis: Kom ut..
Jag: Kan inte, jag kommer inte ur bilen..
Polis: Men du kan väl förfan köra fram?! Eller STARTAR inte bilen?
Jag: Den startar hur fint som helst, varför skulle den inte göra det?
Polis: Mummel..
Jag kör sakta fram..
Polis: Du vet nog vad jag har att säga..
Jag: Ringarna, vilka är helt lagliga när jag står på en parkering.. Det hade jag en diskussion med din kollega om..
Polis: Öh.. ja.. ska man lusläsa lagboken.. så.. har du .. rätt..
Jag: Precis..
Polis: Men, kör du med dem på vägen så, hur kommer du härifrån?
Jag: Strömbrytare..
Polis: Öhm.. öh.. men får vi se dig med dem på ute kommer du åka på böter..
Jag: Men jag kör inte med dem på..
Polis: Men varför har du dem på här då? Det är ju inte precis så att folk flockas runt din bil för att kolla på dom?
Jag: Sluta, nu är du elak, haha! Åk nu!
Polis: Haha, jadå, ska inte störa mer, ha en bra kväll grabben!

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

344 Inlägg
25 april 2009
#1158
Grabben.. Ditt avgassystem är nog lite löst (slår i varena litet fartgupp)

"Transporter"
45 Inlägg
25 april 2009
#1159
Edil_ skrev:
Har ju mina led-ringar fram... Dessa två historier utspelar sig på en parkering..

1.

Jag och polaren hade fällt ner sätena, på med max värme och låg och tjötade.. Så kommer en annan polare fram och typ "civilen på ingång".. jag typ, "happ.." . Men stängde av bilen, och slog av led-ringarna. Så gled dom fram, ställde sig bredvid mig och ja, tittade lite.. Sen klev herr polis ut och gick fram till mig..

Polis: Vems är bilen?
Jag: Mammas..
Polis: Du menar.. den står på mamma?
Jag: Nej, mamma är i sälen och jag lånar hennes bil, något fel på det?
Polis: Öh.. nej.. nej..
Jag: Dåså..
Polis: Dom där ringarna du har där fram, dom är inte riktigt lagliga..
Jag: Jodå, jag står still på en parkering, då får jag ha dom ljusen på..
Polis: Öhm.. jo.. öh.. du kanske har rätt där ja.. öh...
Poliskollega står och stirrar lite på ljusen och gör nåt tecken åt Bosse..
Polis: MEN! Har du dom på strömbrytare?! *flina triumferande*
Jag: Självklart! smile Gå fram och titta nu!
Polis går fram..
Jag: Ser du? *blinkar med ringarna*
Polis: Joo.. det där.. ser ju okej ut?
Jag: Sa ju det..
Sen kände jag att jag redan hade övertaget så ville retas lite..
Jag: Men du bosse, du måste väl erkänna att dom är lite snygga ändå?
Polis: Öhm.. joo.. det har du väl rätt i! Det är.. öh.. dom!
Sen önskade han typ en trevlig kväll och åkte därifrån roll .

-------------------------

Sen stod jag på samma parkering några veckor senare, stod inklämd mellan två polares bilar.. Glider piketbussen upp och åker förbi framför, och backar tillbaks..

Polisen vevar ner rutan och vinkar med handen.. Jag gör en gest i form av "vad menar du?" . Han viftar, jag gör samma gest igen..
Polis: Kom ut..
Jag: Kan inte, jag kommer inte ur bilen..
Polis: Men du kan väl förfan köra fram?! Eller STARTAR inte bilen?
Jag: Den startar hur fint som helst, varför skulle den inte göra det?
Polis: Mummel..
Jag kör sakta fram..
Polis: Du vet nog vad jag har att säga..
Jag: Ringarna, vilka är helt lagliga när jag står på en parkering.. Det hade jag en diskussion med din kollega om..
Polis: Öh.. ja.. ska man lusläsa lagboken.. så.. har du .. rätt..
Jag: Precis..
Polis: Men, kör du med dem på vägen så, hur kommer du härifrån?
Jag: Strömbrytare..
Polis: Öhm.. öh.. men får vi se dig med dem på ute kommer du åka på böter..
Jag: Men jag kör inte med dem på..
Polis: Men varför har du dem på här då? Det är ju inte precis så att folk flockas runt din bil för att kolla på dom?
Jag: Sluta, nu är du elak, haha! Åk nu!
Polis: Haha, jadå, ska inte störa mer, ha en bra kväll grabben!
Hahahaha..Testa detta i Sthlm så ska du få se på tjafs kan jag lova dig.Du åker på det i vilket fall som helst..!!!!Danne
Senast redigerat av colt czt (25 april 2009)

"Kör Aeron och Honda cbr 600F"

1 Inlägg
12 maj 2009
#1160
Örebro våren 2006. Brådis till en lägenhetsvisning, åker på 2-filig 90-sträcka, kör i runda slängar 160km/h.
Hastigheten varierar förstås beroende på trafiken då jag får syn på en civilbil som snabbt dyker upp i backspegeln. Tänker att han har mer brådis än vad jag har så jag kör över i högerfilen.
Han fortsätter att köra ifatt men i allt långsammare tempo och då det börja dyka upp bilar i påfartsfilen så jag blinkar och svänger ut i vänster körfält igen. Kör nu i runda slängar i 120km/h. Rullar om ett par lastbilar och civilbilen hänger på bakom.
Blinkar igen för min avfart dyker upp och civilbilen är hack i häl.
Svänger 2 gånger i tät följd och bilen följer efter, alltid med blinkersen påslagen strax efter min.
Ser att det är två alternativa förföljare, antingen något bus från kriminalvården (har jobbat där) eller så är det en civilpolis.
Kör på en parkering och ser en parkeringsplats med bilar parkerade runt om kring, men med platsen framför ledig. Så jag blinkar in som om jag ska parkera och saktar in. Civilbilen bakom kör mycket långsamt förbi bakom, och när det passerat (letande efter en lämplig plats att ställa bilen), så kör jag rakt ut från min parkeringsplats, över den fria framför mig och ut på vägen igen.

Däck skrik, siren och bilen som nyss förföljt bakom kommer utstudsande från parkeringen i hög fart kastar sig förbi och in framför min bil.
Ut springer en mycket upprört, vältränad man med "mord i blick".
Väl framme vid min förardörr så trycker han sin polislegitimation mor rutan och ryter öppna.
Hinner fasen inte annat än stänga av bilen innan han rycker upp dörren och ryter något i stil med
- Vad FAN tror du att du håller på med?
- Lägenhetsvisning, jag ska på lägenhetsvisning - lyckad jag få fram med ett förvånandsvärt jämn
   och lugn röst.
- Polisen något mindre hetsigt. Körkortet! Är det din bil? ... Han står tyst en stund och samlar sig...
   Hur kan man ha så jäkla bråttom till en lägenhetsvisning (ett riktigt skitområde)?
- Jag var tvungen att jobba över och min kompis ska flytta hemifrån och ville ha någon som var med vid
  visningen, jag var den enda som kunde.
- Polisen: Ser att du har lastbilskort, jobbar du som chafför?
- Näe, prövade det, med det är en j-a skit bransch. Knegar lager istället.
- Du vet väll vad det är för hastighet som gäller på motorvägen?
- Jag: svarar inte... Ser skamsen ut.
- Vi följde efter i 140km/h och det gick nog fortare innan det.
- Jag: svarar fortfarande inte... Ser mer skamsen ut.
- Fan, kör du mer än 30km/h för fort så blir du ju av med kortet. Det vet du ju.

Hans kollega ropar något från den andra bilen.

- Polisen: Håll dig under 30km/h för fort! fattar du det!
- Jag nickar jakande och ler försiktigt.
Polisen ger spänner ögonen i mig och håller blicken så ett ögonblick, nickar till som om han bestämt sig för något och ger tillbaka körkortet och kliver hastigt iväg till civilbilen.

Mitt brusande ljud i öronen tystnar sakta bort och med en rysning konstaterar jag att jag kommit undan med körkortet i behåll, utan böter eller andra påföljder. Pust.

Kör inte lika fort längre. Har till och med köpt mig en bil som man inte gärna kör fortaren än 110km/h, då motorlvarvjuden gör att man riskerar tinitus.

En lustig anekdot var att tjejen som skulle visa lägenheten var sen och jag kom dit för tidigt. ha ha...

Men som i sagans värld. Slutet gott allting gott.






Skickar ner rutan och sitter kvar


Sök