2478
Sök

"Skönt" ljud

38 Inlägg
6 oktober 2006
Trådstartare
Hejsan!!! smile

Nu är det så här att jag börjar pilla lite med min bil (Mazda mx3) och detta låter väl lite som en filmgalning, men ljudet när dom växlar och motorljudet på de flesta bilarna i the fast and the furious är hyfsat fint, speciellt "utblåset" som kommer när de växlar... så, vad behöver man göra för att få ett fräscht ljud? avgassystem? kylning?

Om ni inte förstår så kolla på 2 fast 2 furious när han ska köra till dragracet smile

// LipetipetoN

4 571 Inlägg
6 oktober 2006
"Utblåset" som du syftar på är nog "psshhh" ljudet?
Detta måste du först ha en turbo samt en dumpventil för att få fram det är alltså inte möjligt på din sugmotor

Om du vill ha ett fräckare och race'igare ljud så är det bara att byta slutdämparen.
Det ger en enorm skillnad på ljudet på mx-3'an!

38 Inlägg
6 oktober 2006
Trådstartare
Mja, det är nog det tongue eller iaf ett skönt ljud när man växlar, det är inte möjligt att ordna? hur låter det med en annan slutdämpare? och vilken rekomenderar du isf? smile

4 571 Inlägg
6 oktober 2006
Jag har en nooze kolfiber/alu dämpare köpt från realcar och den låter helt godomligt!

38 Inlägg
6 oktober 2006
Trådstartare
okej, tack så jätte mycket för hjälpen! smile

4 571 Inlägg
6 oktober 2006
Peter_J_H skrev:
Håller ju Izual om att NOOZE funkar fantastiskt bra om man vill ha lite mer ljud i bilen!

Om du sätter på ett öppet luftfilter så låter det också mera, fast inte jättemycket!

MVH Peter H

Mitt tenzo-r filter låter faktiskt jätte mkt! låter som den ska suga i sig all luft i närheten faktiskt!
6'an suger ju i sig en del luft

1 Inlägg
7 oktober 2006
Apropå att sätta på effekt avgas & öppnare filter, kanske är en dum fråga i era öron men själv är jag ny på det här med insprut. är det bara att byta filter & avgas eller måste man göra nåt mer. tex när jag satte på effekt system & annat filter på hojen blev jag ju tvungen att bestycka om förgasaren. undrar igentligen bara om motorn kommer gå bra ändå? tacksam för seriösa svar. för information så är det en st220, inget allvarligt vill säga.

38 Inlägg
8 oktober 2006
Trådstartare
Hur menar du med att det låer mera? vill ha ett skönt ljud som låter lite sportigare, inte som en american muscle car :p

38 Inlägg
9 oktober 2006
Trådstartare
Nu hittade jag ett annat skönt ljud Izaul ^^

http://www.mazdaklubben.com/video/strip … Turbo.mpeg

det ljudet som kommer ifrån bilen i det vänstra fältet, ifall någon vet vad han har gjort?

edit: det som puttrar dvs tongue
Senast redigerat av LipetipetoN (9 oktober 2006)

264 Inlägg
10 oktober 2006
WTF! Haaaha, snubben

Sök