3217
Sök

Ljudet glappar på vänster sida Volvo V70n

49 Inlägg
23 oktober 2012
Trådstartare
Har ett litet problem på Volvon.
Ljudet ur högtalarna på vänster sida försvinner ibland och undrar vad det kan vara för fel? Är det stereon som glappar?
Alla delar är Volvo orginal.

Tacksam för svar smile

860 Inlägg
23 oktober 2012
kolla kablarna till stereon om de e glapp där... lr om du har ett sepparat slutsteg till stereon som sitter orginal monterat så kan de va de som håller på att gå åt skogen...

49 Inlägg
23 oktober 2012
Trådstartare
mikael_86 skrev:
kolla kablarna till stereon om de e glapp där... lr om du har ett sepparat slutsteg till stereon som sitter orginal monterat så kan de va de som håller på att gå åt skogen...

Okey ska kolla upp kablarna bakom stereon. Sitter steget under passagerarstolen som på de gamla v70na?

860 Inlägg
23 oktober 2012
hmm de vet ja inte... slutsteget kan sitta under nån av framstolarna lr så illa att de sitter bakom handskfacker lr bakom stereon.... i min V70R AWD satt de inget extra slutsteg i som tur... men i mina gamla saabar satt det nere på höger o vänster sida vid fötterna på passagerarsidan....

1 915 Inlägg
23 oktober 2012
Mitt ex har samma fel på sin bil, men på hennes är det höger fram.

Testa röra lite på kabelstrumpan mellan chassi och dörren och se om ljudet försvinner/kommer tillbaks.
På mitt ex´s V70n så glappar det där, troligtvis kabelbrott.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

860 Inlägg
23 oktober 2012
lättast är att köpa en vanlig bilstereo som klarar usb och mp3 o sätta i istället hehhehe hade jag gjort iaf då orginal inte klarar av mp3 o sånt...

Sök