3354
Sök

Byta Högtalare i SAAB 9-3 SS Aero -04

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
21 december 2012
Nu minns jag inte men är dina 6x9" basar trasiga? Annars ser jag ingen som helst anledning att byta ut dom. Dom flesta andra 6x9or som finns på marknaden är koaxialer och spelar inte vidare mycket bas, och dom 6x9" basar som finns är tungdrivna och vill ha betydligt mer effekt än originalsteget kan ge. Så behåll dom eller fixa i en baslåda med separat slutsteg istället.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Karosstekniker
288 Inlägg
25 december 2012
Trådstartare
okej då kan jag strycka de sålänge smile har suttit och funderat på delningsfilter till de högtalarna jag bytte, är de något att satsa på? gör de någon nytta?

My Drinking Team Has A Racing Problem

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 december 2012
Isåfall så skulle du behöva ett aktivt filter, men då gäller det att du vet vad du håller på med. Det finns redan filter i huvudenheten som funkar rätt skapligt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Karosstekniker
288 Inlägg
27 december 2012
Trådstartare
varför just aktivt? vad är de man ska tänka på isåfall? ursäkta mina frågor men är inte så insatt i ljudbyggen tongue

1 327 Inlägg
27 december 2012
Har du hittat vilken högtalare som skorrar?

I min 9-3 2007 hade högtalare i vänster dörr skurit ihop och då lät det riktigt illa från höger dörr när volymen höjdes.

Karosstekniker
288 Inlägg
27 december 2012
Trådstartare
de låter riktigt illa från bägge dörrhögtalare om man öppnar dörrarna men de är vänster som är värst o har skorat nästan ända sen jag köpte den, höger har börjat på senare tid. har man dörrarna stängda så märkar man bara att vänster låter dåligt.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 december 2012
WhoZWoddl3r skrev:
varför just aktivt? vad är de man ska tänka på isåfall? ursäkta mina frågor men är inte så insatt i ljudbyggen tongue

För att med ett aktivt filter kan du ställa delningen mer exakt, passiva filter är mer låsta och jag tror ärligt talat inte det skulle ge nåt för dig.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Sök