4305
Sök

Golf 2 VS volvo 740

4 637 Inlägg
1 november 2012
#81
steelseries skrev:
Om det är som många säger, att den bullrar mycket. Så gör det inget, vill man åka tyst tycker jag man ska skaffa en elbil. Alla bilar jag åkt med låter, och det tycker jag att dom ska göra. Delvis gillar jag att göra motorljudet.

Nu syftar vi mest på vägbullret. Men inte heller allt för mkt motorbuller är trevligt i längden.

Varför just elbil när det finns tysta bensinbilar?
Senast redigerat av Navkapsel (1 november 2012)

1 534 Inlägg
1 november 2012
#82
Navkapsel skrev:
steelseries skrev:
Om det är som många säger, att den bullrar mycket. Så gör det inget, vill man åka tyst tycker jag man ska skaffa en elbil. Alla bilar jag åkt med låter, och det tycker jag att dom ska göra. Delvis gillar jag att göra motorljudet.

Nu syftar vi mest på vägbullret. Men inte heller allt för mkt motorbuller är trevligt i längden.

Varför elbil när det finns tysta bensinbilar? Dieselbilar blandar jag inte in här, det kan vi ta på nåt traktorforum.

Har jag inga problem med att bilen drar runt litern och vill ha komfort, väljer jag hellre en Audi 100 2.8 än en 740 gl.
174hk v6 och tyst och väldigt komfortabel, INGEN volvo från 90-talet har en suck på den fronten.
Vill man åka lite billigare så kan man välja en med mindre motor, förslagsvis en femma på 2.3l eller en fyra på 2.0l.
Audi 80 är inte så dåligt det heller, komfortmässigt fortfarande bättre än en 740 och även bättre chassi.
Vill man sladda på vintern går det utmärkt att välja en quattro, mycket bredare sladdar wink

4 637 Inlägg
1 november 2012
#83
jetta16v skrev:
Navkapsel skrev:
steelseries skrev:
Om det är som många säger, att den bullrar mycket. Så gör det inget, vill man åka tyst tycker jag man ska skaffa en elbil. Alla bilar jag åkt med låter, och det tycker jag att dom ska göra. Delvis gillar jag att göra motorljudet.

Nu syftar vi mest på vägbullret. Men inte heller allt för mkt motorbuller är trevligt i längden.

Varför elbil när det finns tysta bensinbilar? Dieselbilar blandar jag inte in här, det kan vi ta på nåt traktorforum.

Har jag inga problem med att bilen drar runt litern och vill ha komfort, väljer jag hellre en Audi 100 2.8 än en 740 gl.
174hk v6 och tyst och väldigt komfortabel, INGEN volvo från 90-talet har en suck på den fronten.
Vill man åka lite billigare så kan man välja en med mindre motor, förslagsvis en femma på 2.3l eller en fyra på 2.0l.
Audi 80 är inte så dåligt det heller, komfortmässigt fortfarande bättre än en 740 och även bättre chassi.
Vill man sladda på vintern går det utmärkt att välja en quattro, mycket bredare sladdar wink

Men bra mkt hellre 740 än Golf 2.

Tystaste bilar i trådskaparens prisklass jag kört är Mercedes 190 och Saab 9000. Saab 9000 har dessutom de skönaste stolar man kan tänka sig, inte för att jag testat alla stolar på marknaden men svårt att föreställa sig något bättre. smile
Senast redigerat av Navkapsel (1 november 2012)

1 830 Inlägg
1 november 2012
#84
rickylicious skrev:
Jiiimmie skrev:
rickylicious skrev:
Chilla lite nu smile Killen frågade om för- och nackdelar med Golf vs. 740 som förstabil. Jag förstår inte hur det blev en diskussion huruvida det finns billiga reservdelar eller inte till nån japansk gammal bil? big_smile

Jag röstar på Golf. Billigare och enligt mig snyggare. 90-hästarn är piggare än 116-hästar i 740 pga vikt m.m. Enda nackdelen är väl att bakhjulsdrift är lite roligare på vintern, men ska man ligga brett med en 740 hela vinterhalvåret så räcker inte dina 1050 kr/månaden långt... smile

Skulle kunna säga att det räcker om man inte tar varje kurva på ställ men vad kul blir det då? wink

Här är lite fördelar samt nackdelar med var och en.

Golf

Fördelar:
Billiga delar, inte dyr i drift dvs bensin / diesel, Tyskstuk! Liten och smidig
Nackdelar:
Lite benutrymme mellan fram och bak säte (jag själv är lång så få satt bakom mig då mitt säte var långt bak), väldigt lite förvaringsytor, väldigt lätt (både för och nackdel, beror på situation, var med och skulle jävlas med en kompis så vi vände på hans bil 180* alltså ej på taket).

740
För:
Stor, bra förvaringsytor, finns delar överallt till den billigt, bra kvalitet, mycket komfort för föraren och passagerare
Nackdelar:
Många tycker det är en bil du bara ska köra sönder o köpa ny, slut körd när man köper den.

Finns mer men kommer inte på mer till någon av bilarna just nu.

Ska du ta en 740 som första bil, räkna med att det blir att köpa delar och rusta upp den om du ska ha kvar den, för vet en massa som köper en volvo och kör sedan sönder den säljer på blocket o köper en ny. Så om du inte känner en som har en 740 som är fräsh som står under ett träd som min gjorde i ca 1år så får du räkna med att det blir garaget en del i början. Men alla 700/800/900 är ju inte så dock så är majoriteten av 700/900 det.

Ska trådskaparen själv stå för köpet samt betalning av skatt / försäkring / besiktning etc etc?
Golf är billig som satan så det är ett ekonomiskt val i mitt tycke men också en fin bil om man fixar till den på rätt sätt.
Volvo 740 är inte den finaste men ack så jävla bra bil förutom att den kan vilja dricka soppa väldigt fort ibland wink

Nu är du nästan lite orättvis, det är i stort sett lika lätt (om inte lättare idag) att hitta begagnade och nya delar till en Golf 2 som till en 740. Var på skroten senast igår och kikade efter Golf-delar till min vinterbil och såg ett 15-tal Golfar (på en liten skrot i lilla Tidaholm). Dom flesta var kompletta. Däremot var varenda 740 sönderskruvad eftersom dom är så vanliga så antar jag att folk hämtar fler reservdelar till dom. Även när jag hade 740 så var delarna jag behövde slut på Biltema, kanske även det för att många köper delar till denna vanliga bil? Har haft tre Golfar efter 740:n och har alltid hittat dom delar jag behöver. Så jag tycker du ska flytta över "finns delar överallt till den billigt" från 740 till Golf wink

Sen är det minst lika bra kvalité i Golfen som i 740n.

Tycker du att vikten är en nackdel för att din kompis bil vänts 180 grader en gång? När trådskaparen sparar 800 kr i skatt/år? Han sparar 60 kr i månaden i skatt på att ha en Golf i stället för 740, det är en rätt stor del av dom 1050kr han lever på per månad.

Haha jo kanske var lite orättvis men golfen jag hade fanns det inte mycket gott om ^^ Men det var en av alla wink
Men tittar man på skroten här så är det inte mycket av varken 7470 eller golf utan det är mest saab / renault etc etc :S:S
Med tanke på när jag skrev det så var jag rätt trött också men ville bara få folk att själva börja göra liknande för det finns säkerligen de med mer erfarenhet av golf 2 än vad jag har smile samma med volvo wink


1 534 Inlägg
1 november 2012
#85
Navkapsel skrev:
Men bra mkt hellre 740 än Golf 2.

Tystaste bilar i trådskaparens prisklass jag kört är Mercedes 190 och Saab 9000. Saab 9000 har dessutom de skönaste stolar man kan tänka sig, inte för att jag testat alla stolar på marknaden men svårt att föreställa sig något bättre. smile

Nja, beror på vad man har för kriterier.
Om man jämför en 740 GL och en Golf 1.8(90hk) så kan man krossa följande myter:

1. 740'n är piggare(116hk mot 90hk, men då glömmer man effekt/viktförhållande, golfen är piggare)
2. 740'n har bättre värme(vadå bättre värme, vad styrker ni det med?)
[Som en liten sidenote, i Jettan var det riktigt varmt o gott, upplevde aldrig att det var undermåligt]
3. 740'n är mer praktisk pga sina 4 dörrar(golf finns också med 4 dörrar)
4. 740'n har mer plats i kupén(golfen är en kompaktmodell som är riktigt smart konstruerad, vågar påstå att med tanke på sin storlek så är det större utrymme i golfen, alltså storlek/utrymme-förhållandet, nu är det ju så att 740 har större yttermått så det är klart att den också har större kupé, hur mycket större låter jag vara osagt)
5. 740'n är säkrare, visst, Volvo är kända för att vara säkra bilar, men om en 740 är en säker bil vågar jag inte påstå(lite skillnad mellan en 20-25 år gammal fyrkantig bil och en NYare modell som är nååågot rundare och mer aerodynamiskt formad, sen var det det här med deformationszonerna också) big_smile
6. Det är lättare att få tag på delar till en 740 än till en golf(som någon nämnde så är tillgången till delar för en golf mycket stor, både på butiker/shops i sverige samt utomlands, samt skrot)
7. 740 är cool/snygg(Niklas, Erik, Johan, N-E-J. 740 ser ut som en plåtlåda med lite glas mellan plåtbitarna, golfen är rätt så "icke-rund" den med, men ser mycket bättre ut, inte för inte 740 brukar kallas för traktor i folkmun..)

Sen måste jag vara rättvis och påpeka att det finns 740's här på garaget, både upplagda bilar och projekt, som jag tycker är fina och är smakfullt fixade, så jag är inte helt anti.
Däremot tycker jag 740 är en överskattad modell, det FINNS andra bilar och modeller som är lika bra/bättre..

4 637 Inlägg
1 november 2012
#86
jetta16v skrev:
Navkapsel skrev:
Men bra mkt hellre 740 än Golf 2.

Tystaste bilar i trådskaparens prisklass jag kört är Mercedes 190 och Saab 9000. Saab 9000 har dessutom de skönaste stolar man kan tänka sig, inte för att jag testat alla stolar på marknaden men svårt att föreställa sig något bättre. smile

Nja, beror på vad man har för kriterier.
Om man jämför en 740 GL och en Golf 1.8(90hk) så kan man krossa följande myter:

1. 740'n är piggare(116hk mot 90hk, men då glömmer man effekt/viktförhållande, golfen är piggare)
2. 740'n har bättre värme(vadå bättre värme, vad styrker ni det med?)
[Som en liten sidenote, i Jettan var det riktigt varmt o gott, upplevde aldrig att det var undermåligt]
3. 740'n är mer praktisk pga sina 4 dörrar(golf finns också med 4 dörrar)
4. 740'n har mer plats i kupén(golfen är en kompaktmodell som är riktigt smart konstruerad, vågar påstå att med tanke på sin storlek så är det större utrymme i golfen, alltså storlek/utrymme-förhållandet, nu är det ju så att 740 har större yttermått så det är klart att den också har större kupé, hur mycket större låter jag vara osagt)
5. 740'n är säkrare, visst, Volvo är kända för att vara säkra bilar, men om en 740 är en säker bil vågar jag inte påstå(lite skillnad mellan en 20-25 år gammal fyrkantig bil och en NYare modell som är nååågot rundare och mer aerodynamiskt formad, sen var det det här med deformationszonerna också) big_smile
6. Det är lättare att få tag på delar till en 740 än till en golf(som någon nämnde så är tillgången till delar för en golf mycket stor, både på butiker/shops i sverige samt utomlands, samt skrot)
7. 740 är cool/snygg(Niklas, Erik, Johan, N-E-J. 740 ser ut som en plåtlåda med lite glas mellan plåtbitarna, golfen är rätt så "icke-rund" den med, men ser mycket bättre ut, inte för inte 740 brukar kallas för traktor i folkmun..)

Sen måste jag vara rättvis och påpeka att det finns 740's här på garaget, både upplagda bilar och projekt, som jag tycker är fina och är smakfullt fixade, så jag är inte helt anti.
Däremot tycker jag 740 är en överskattad modell, det FINNS andra bilar och modeller som är lika bra/bättre..

Vi diskuterar bäst komfort och det försöker du prata bort.
Även ditt snack om att 740 är mindre säker en en ny bil som hjälpargument för att försvara Golf 2s brist på säkerhet.

Desingn är en smaksak. Jag gillar både 740 och Golf 2.
Senast redigerat av Navkapsel (1 november 2012)

327 Inlägg
1 november 2012
Trådstartare
#87
Navkapsel skrev:
steelseries skrev:
Om det är som många säger, att den bullrar mycket. Så gör det inget, vill man åka tyst tycker jag man ska skaffa en elbil. Alla bilar jag åkt med låter, och det tycker jag att dom ska göra. Delvis gillar jag att göra motorljudet.

Nu syftar vi mest på vägbullret. Men inte heller allt för mkt motorbuller är trevligt i längden.

Varför just elbil när det finns tysta bensinbilar?

Ahaa okej!Tror jag det va du som skrev att saab 900 eller 9000 va tysta, dom jag har åkt i .har inte gått speciellt mycket tystare än nån annan. Celican från 1991 som står upp-pallad i carporten här hörde jag mindre i än en saab 900/9000.. tongue Men jag har kanske bara haft "oturen" eller hur man ser det att att ha fått åkt i dom som låter.tongue
Senast redigerat av steelseries (1 november 2012)

1 534 Inlägg
1 november 2012
#88
Navkapsel skrev:
Vi diskuterar bäst komfort och det försöker du prata bort.
Även ditt snack om att 740 är mindre säker en en ny bil. Jämför med golf 2.

Ge dig, det jag ville få fram var att 740 inte är så mkt bättre än golf som folk vill påstå.
Möjligen större kupé, men då får man inte glömma att 740 är bakhjulsdriven och har ett högre golv
När det gäller last så skall du jämföra 740( med en Jetta, inte en Golf, 740 är en sedan och en golf "halvkombi".
745 skall du inte ens jämföra med, då får du jämföra med Passat kombi..

Avstängd
1 418 Inlägg
1 november 2012
#89
jetta16v skrev:
Navkapsel skrev:
Vi diskuterar bäst komfort och det försöker du prata bort.
Även ditt snack om att 740 är mindre säker en en ny bil. Jämför med golf 2.

Ge dig, det jag ville få fram var att 740 inte är så mkt bättre än golf som folk vill påstå.
Möjligen större kupé, men då får man inte glömma att 740 är bakhjulsdriven och har ett högre golv
När det gäller last så skall du jämföra 740( med en Jetta, inte en Golf, 740 är en sedan och en golf "halvkombi".
745 skall du inte ens jämföra med, då får du jämföra med Passat kombi..

bakhjulsdriven container före framhjulsdriven tvålkopp alla dagar i veckan;)

och när du jämför säkerhet ska du då jämföra 740in med en 2012 golf då eller? nej du ska jämföra 740in mot golf2an och då lär 740in vinna med hästlängder...

4 637 Inlägg
1 november 2012
#90
jetta16v skrev:
Navkapsel skrev:
Vi diskuterar bäst komfort och det försöker du prata bort.
Även ditt snack om att 740 är mindre säker en en ny bil. Jämför med golf 2.

Ge dig, det jag ville få fram var att 740 inte är så mkt bättre än golf som folk vill påstå.
Möjligen större kupé, men då får man inte glömma att 740 är bakhjulsdriven och har ett högre golv
När det gäller last så skall du jämföra 740( med en Jetta, inte en Golf, 740 är en sedan och en golf "halvkombi".
745 skall du inte ens jämföra med, då får du jämföra med Passat kombi..

Jag har inte skrivit om utrymmen. Förövrigt är det okej att jämföra 740ins utrymmen med Golf 2 då det är dessa modeller trådskaparen vill veta skillnader mellan. Inte heller håller det med att prata bort Golfens mindre utrymmen genom att blanda in 740 kombi och Passat.
"Skall" hafva dock med hundar och kombiautomobiler att göra.
Senast redigerat av Navkapsel (1 november 2012)

4 637 Inlägg
1 november 2012
#91
Johan85 skrev:
jetta16v skrev:
Navkapsel skrev:
Vi diskuterar bäst komfort och det försöker du prata bort.
Även ditt snack om att 740 är mindre säker en en ny bil. Jämför med golf 2.

Ge dig, det jag ville få fram var att 740 inte är så mkt bättre än golf som folk vill påstå.
Möjligen större kupé, men då får man inte glömma att 740 är bakhjulsdriven och har ett högre golv
När det gäller last så skall du jämföra 740( med en Jetta, inte en Golf, 740 är en sedan och en golf "halvkombi".
745 skall du inte ens jämföra med, då får du jämföra med Passat kombi..

bakhjulsdriven container före framhjulsdriven tvålkopp alla dagar i veckan;)

och när du jämför säkerhet ska du då jämföra 740in med en 2012 golf då eller? nej du ska jämföra 740in mot golf2an och då lär 740in vinna med hästlängder...

Instämmer. Du är bäst!

474 Inlägg
1 november 2012
#92
Båda bilarna är jävligt fina, skönast är volvon och golfen är mer ekonomi :-) ska du inte sladda, köp en golf :-)


Muttley
1 november 2012
#93
Vilket liv de blev på er pågar.  De är skitbilar båda 2 om man ska ha lite klass.  De är bra nybörjarbilar båda 2 också. 
Men seriöst så är killen student och ville i huvudsak pendla till skolan. 

Vill han ha mer komfort och säkerhet så är vi långt ifrån 80-90 talet nu.   Han ska ju ha en billig bil. Och på de vinner ju golfen...

Såg något om värme och båda bilarna blir ju svinigt heta .

Har förövrigt åkt till dalarna med en golf 2 och de var absolut inga problem i med vi var ju bara 2.  Men 62 mil och inte ens i närheten av tom tank de kallar jag bra smile

886 Inlägg
1 november 2012
#94
Mellan de två valen skulle jag lätt säga golfen om du inte har behov av mycket utrymme. Vi hade en Golf 2a i familjen, och den var fruktansvärt rolig, körde med 4-hjulsställ på grusvägarna hemmavid. Liten och snabb när det gäller. Har nu en 940 som är mer som att föra en flotte på sjön... Kul när det är halt, men bara då. Golfen är kul hela tiden. smile

Plus för volvon är ju mekbarhet dock, men golfen är ju inte så illa den heller.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

2 763 Inlägg
2 november 2012
#95
Många verkar skita i säkerheten i bilen bara för att de är gamla bilar båda två...

Här har ni ett klipp där man får se Volvo 740 krocktestas.

https://www.youtube.com/watch?v=EZd9k_5nOYY

Här har ni ett klipp på en VW Golf MK2 som krocktestas.

https://www.youtube.com/watch?v=CyzCswJ_tkk


Jag hoppas verkligen att ni ser skillnaden...

Jag personligen värdesätter säkerheten i bilen och då är det självklart att jag hade valt 740 istället för Golf MK2, trots den högre bränsleförbrukningen.

Mitt råd till dig är att provköra båda bilarna och sedan efter det bestämma vilken du tycker passar dig bäst.

Volvo - For Life

1 534 Inlägg
2 november 2012
#96
BOLIN_ skrev:
Många verkar skita i säkerheten i bilen bara för att de är gamla bilar båda två...

Här har ni ett klipp där man får se Volvo 740 krocktestas.

https://www.youtube.com/watch?v=EZd9k_5nOYY

Här har ni ett klipp på en VW Golf MK2 som krocktestas.

https://www.youtube.com/watch?v=CyzCswJ_tkk


Jag hoppas verkligen att ni ser skillnaden...

Jag personligen värdesätter säkerheten i bilen och då är det självklart att jag hade valt 740 istället för Golf MK2, trots den högre bränsleförbrukningen.

Mitt råd till dig är att provköra båda bilarna och sedan efter det bestämma vilken du tycker passar dig bäst.

Bara för att plåten knappt viker sig betyder det inte att det är bra att åka i en sån, kroppen får ju ta upp all våld vid en eventuell krock, liknar lite de gamla jänkebilarna.
Kanske bra ur krocklagningssynpunkt.. roll

OM du tittar noga, så ser du att jämförelsen är så vilseledande som det bara går.
740'n krockar in i en rak vägg, där HELA fronten får ta emot smällen.
Kolla sen på Golf2-testet, där får bara HALVA sidan, om ens det ta emot hela smällen, så som ett test SKALL vara...
Nu vill vi se en 740 som gått igenom samma test och inte en reklamfilm för modellen rolllol

huh?
10 427 Inlägg
2 november 2012
#97
jetta16v skrev:
BOLIN_ skrev:
Många verkar skita i säkerheten i bilen bara för att de är gamla bilar båda två...

Här har ni ett klipp där man får se Volvo 740 krocktestas.

https://www.youtube.com/watch?v=EZd9k_5nOYY

Här har ni ett klipp på en VW Golf MK2 som krocktestas.

https://www.youtube.com/watch?v=CyzCswJ_tkk


Jag hoppas verkligen att ni ser skillnaden...

Jag personligen värdesätter säkerheten i bilen och då är det självklart att jag hade valt 740 istället för Golf MK2, trots den högre bränsleförbrukningen.

Mitt råd till dig är att provköra båda bilarna och sedan efter det bestämma vilken du tycker passar dig bäst.

Bara för att plåten knappt viker sig betyder det inte att det är bra att åka i en sån, kroppen får ju ta upp all våld vid en eventuell krock, liknar lite de gamla jänkebilarna.
Kanske bra ur krocklagningssynpunkt.. roll

Alltså allt utom kupéutrymmet ska knölas ihop långsamt, det är det som är idén med deformationszoner
för att kroppen inte ska ta upp allt våld.

http://www.forumbilder.se/images/df1201265422P87f6.jpg


Avstängd
1 418 Inlägg
2 november 2012
#98
jetta16v skrev:
BOLIN_ skrev:
Många verkar skita i säkerheten i bilen bara för att de är gamla bilar båda två...

Här har ni ett klipp där man får se Volvo 740 krocktestas.

https://www.youtube.com/watch?v=EZd9k_5nOYY

Här har ni ett klipp på en VW Golf MK2 som krocktestas.

https://www.youtube.com/watch?v=CyzCswJ_tkk


Jag hoppas verkligen att ni ser skillnaden...

Jag personligen värdesätter säkerheten i bilen och då är det självklart att jag hade valt 740 istället för Golf MK2, trots den högre bränsleförbrukningen.

Mitt råd till dig är att provköra båda bilarna och sedan efter det bestämma vilken du tycker passar dig bäst.

Bara för att plåten knappt viker sig betyder det inte att det är bra att åka i en sån, kroppen får ju ta upp all våld vid en eventuell krock, liknar lite de gamla jänkebilarna.
Kanske bra ur krocklagningssynpunkt.. roll

OM du tittar noga, så ser du att jämförelsen är så vilseledande som det bara går.
740'n krockar in i en rak vägg, där HELA fronten får ta emot smällen.
Kolla sen på Golf2-testet, där får bara HALVA sidan, om ens det ta emot hela smällen, så som ett test SKALL vara...
Nu vill vi se en 740 som gått igenom samma test och inte en reklamfilm för modellen rolllol

vart har du deformationszoner på golfen? en halv meter bagage och 3dm innan motorn börjar trycka ihop benen på dig.
den som säger att golfen är en säkrare bil än en 740 är bara fanboy och vägrar inse brister i sitt älskade bilmärke...

59 Inlägg
2 november 2012
#99
Ett tips är att titta hur säkra olika bilar är i verkliga olyckor, det har folksam statistik på

http://www.folksam.se/testergodarad/bil … kerarbilen

Jag har barn som närmar sig körkortsåldern och jag tror att Volvo 850 är de sämsta de får köpa. Men det är bara en reflektion från "Farfar"lol

2 763 Inlägg
2 november 2012
#100
jetta16v skrev:
BOLIN_ skrev:
Många verkar skita i säkerheten i bilen bara för att de är gamla bilar båda två...

Här har ni ett klipp där man får se Volvo 740 krocktestas.

https://www.youtube.com/watch?v=EZd9k_5nOYY

Här har ni ett klipp på en VW Golf MK2 som krocktestas.

https://www.youtube.com/watch?v=CyzCswJ_tkk


Jag hoppas verkligen att ni ser skillnaden...

Jag personligen värdesätter säkerheten i bilen och då är det självklart att jag hade valt 740 istället för Golf MK2, trots den högre bränsleförbrukningen.

Mitt råd till dig är att provköra båda bilarna och sedan efter det bestämma vilken du tycker passar dig bäst.

Bara för att plåten knappt viker sig betyder det inte att det är bra att åka i en sån, kroppen får ju ta upp all våld vid en eventuell krock, liknar lite de gamla jänkebilarna.
Kanske bra ur krocklagningssynpunkt.. roll

OM du tittar noga, så ser du att jämförelsen är så vilseledande som det bara går.
740'n krockar in i en rak vägg, där HELA fronten får ta emot smällen.
Kolla sen på Golf2-testet, där får bara HALVA sidan, om ens det ta emot hela smällen, så som ett test SKALL vara...
Nu vill vi se en 740 som gått igenom samma test och inte en reklamfilm för modellen rolllol

Du vet väldigt lite om säkerhet, det märks. 740:in var på sin tid en utav de säkraste bilarna du kunde åka i, det var knappast Golf MK2.

Volvo - For Life


Sök