3181
Sök

Hur får ni på 18" fälgar på era volvo s40?

506 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
Hejsan!!

ska sälja mina 17 fälgar jag har på min bil (ni kan kolla bilder på min bil) och tänkte byta till 18 tum. När jag känner inne vid stötdämparna så är det max 1 cm från koppen fjädern sitter i tar emot mina däck och jag har bara 45 i profil. Hur i herransnamn skulle man kunna få på 18 tum? De skulle ta i direkt.

Blir jag tvungen att köpa spacerplattor så fälgarna kommer ut lite? Eller hur gör jag?

MVH
Johan

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
7 oktober 2006
Köp spacers...verkar ju vara den bästa lösningen smile

Allt för den där jävla hatten!

BMW Power
2 362 Inlägg
7 oktober 2006
Eller så väljer du ett par fälgar som har mindre ET
Mindre ET= kommer längre ut från hjulhuset.
Mer ET= kommer längre in.

Finns ju lite olika ställen på nätet där man kan se om det passar, vet att någon Audisida eller vaf*n det var tongue har det iallafall smile

BMW, bogsering med wire :/

506 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
För som jag känner så är det bara ca 2 cm ut fälgen skulle behöva komma ut.. Men finns ju risk för att däcken kommer utanför skärmkanten då! big_smile

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

506 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
Lite sugen på ett par ace dino fälgar. Men ett par fälgar med lite fälgdjup hade ju inte suttit fel heller big_smile. Bara så svårt att föreställa sig hur bilen blir med olika fälgar utan att ha fälgen hemma så man kna prova.

Rörkrökare
575 Inlägg
8 oktober 2006
de finns väl olika bredder på fälgarna behöver väl inte köpa de bredaste?

Lever för ljud!
Kolla--->http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30406&p=1

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
8 oktober 2006
Dom flesta däckfirmor på nätet iaf brukar väl ha någon slags fälgprovare så man kan se ungefär hur det blir iaf....

88 Inlägg
10 oktober 2006
finns en sån på specialfälgars hemsida iallafall

"Remember, No Stairway"
Kolla in projekttråden på:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=80718

Bigge
10 oktober 2006
Mindre profil, Mindre ET, Smalare fälg, Spacers.. Använd alla så lovar jag att det kommer gå så bra så! wink

17 Inlägg
21 oktober 2008
THEBADGUY skrev:

köp dempare utan talrik dom jag köpte till min kostade runt 5-6000kr runt om
jag har 19" på min s40 utan problem med dom demparna jag skulle kunna få på 20" om det skulle vara så
lycka till

17 Inlägg
21 oktober 2008
THEBADGUY skrev:

köp dempare utan talrik dom jag köpte till min kostade runt 5-6000kr runt om
jag har 19" på min s40 utan problem med dom demparna jag skulle kunna få på 20" om det skulle vara så
lycka till

Livsnjutare
362 Inlägg
21 oktober 2008
meddela mig gärna om du skall sälja dina fälgar ! hitta ingen bild sad

mvh Johan

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....

729 Inlägg
23 oktober 2008
det räcker med att köpa lägre profil på däcken! t.ex. har ett 215/35-18 hjul mindre diameter än ett 205/45-17 hjul... sedan är ju bredden på fälgen och fälgens et också avgörande, vilket många redan skrivit...

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
23 oktober 2008
Smalare däck och spacers helt enkelt, funkar finfint.

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

\m/(><)\m/
742 Inlägg
23 oktober 2008
varför skriver många att man ska använda spacers när x40 har org et på närmare 45 och det är inte många eftermarknads fälgar har så högt et så varför flytta ut dom ännu mer?

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
24 oktober 2008
isso skrev:
varför skriver många att man ska använda spacers när x40 har org et på närmare 45 och det är inte många eftermarknads fälgar har så högt et så varför flytta ut dom ännu mer?

Jo dom säger det eftersom det sitter nå små nipplar iallafall på bak hjulen som gör att fälgarna kommer garanterat att börja vobbla när du kör. vart så för mig, och alla säger att man absolut inte ska skruva dort dom pga då ramlar typ hela broms skivorna bort hahaha tongue men det är bara skit snack!

Skruva ut nipplarna med en insekts nyckel och kasta på fälgarna smile hur fint, bra och enkelt som hellst! istället för att slänga på såna där strunt saker haha tongue det hadde nog suttit på framm hjulen på min oxå men dom var redan borta big_smile och jag känner flera flera som gjort samma sak som jag utan det minsta problem smile

/ Johan.

\m/(><)\m/
742 Inlägg
24 oktober 2008
Dark_Angel skrev:
isso skrev:

Jo dom säger det eftersom det sitter nå små nipplar iallafall på bak hjulen som gör att fälgarna kommer garanterat att börja vobbla när du kör. vart så för mig, och alla säger att man absolut inte ska skruva dort dom pga då ramlar typ hela broms skivorna bort hahaha tongue men det är bara skit snack!

Skruva ut nipplarna med en insekts nyckel och kasta på fälgarna smile hur fint, bra och enkelt som hellst! istället för att slänga på såna där strunt saker haha tongue det hadde nog suttit på framm hjulen på min oxå men dom var redan borta big_smile och jag känner flera flera som gjort samma sak som jag utan det minsta problem smile

/ Johan.

ja dom skruvar man ju bara bort om dom är i vägen, man får göra det på vissa bilar

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
24 oktober 2008
precis. haha tänkte inte på det när jag satte på mina fälgar. så när jag körde iväg så gungade och svajjade hela bilen och jag såg i back speglarna att hjulen gick som tok vinda cykel hjul haha. bara åke hem igen och skruva bort skiten =P

118 Inlägg
24 oktober 2008
kör med 215/35-18 på min. +att den är sänkt 40mm runt om..inga problem. Finns en skruv/plugg i vänter hjulhus smo jag var tvungen till att ta bort. annars funkar det jätte bra.

utan problem at åka 5 pers i bilen, slår inte i...

Varför spinna på 2 hjul när man kan spinna på 4 :)
Gaspedalen uppfanns väll inte för att tittas på??

Sök