ska sälja mina 17 fälgar jag har på min bil (ni kan kolla bilder på min bil) och tänkte byta till 18 tum. När jag känner inne vid stötdämparna så är det max 1 cm från koppen fjädern sitter i tar emot mina däck och jag har bara 45 i profil. Hur i herransnamn skulle man kunna få på 18 tum? De skulle ta i direkt.
Blir jag tvungen att köpa spacerplattor så fälgarna kommer ut lite? Eller hur gör jag?
MVH Johan
Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..
Lite sugen på ett par ace dino fälgar. Men ett par fälgar med lite fälgdjup hade ju inte suttit fel heller . Bara så svårt att föreställa sig hur bilen blir med olika fälgar utan att ha fälgen hemma så man kna prova.
Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..
köp dempare utan talrik dom jag köpte till min kostade runt 5-6000kr runt om jag har 19" på min s40 utan problem med dom demparna jag skulle kunna få på 20" om det skulle vara så lycka till
köp dempare utan talrik dom jag köpte till min kostade runt 5-6000kr runt om jag har 19" på min s40 utan problem med dom demparna jag skulle kunna få på 20" om det skulle vara så lycka till
det räcker med att köpa lägre profil på däcken! t.ex. har ett 215/35-18 hjul mindre diameter än ett 205/45-17 hjul... sedan är ju bredden på fälgen och fälgens et också avgörande, vilket många redan skrivit...
varför skriver många att man ska använda spacers när x40 har org et på närmare 45 och det är inte många eftermarknads fälgar har så högt et så varför flytta ut dom ännu mer?
varför skriver många att man ska använda spacers när x40 har org et på närmare 45 och det är inte många eftermarknads fälgar har så högt et så varför flytta ut dom ännu mer?
Jo dom säger det eftersom det sitter nå små nipplar iallafall på bak hjulen som gör att fälgarna kommer garanterat att börja vobbla när du kör. vart så för mig, och alla säger att man absolut inte ska skruva dort dom pga då ramlar typ hela broms skivorna bort hahaha men det är bara skit snack!
Skruva ut nipplarna med en insekts nyckel och kasta på fälgarna hur fint, bra och enkelt som hellst! istället för att slänga på såna där strunt saker haha det hadde nog suttit på framm hjulen på min oxå men dom var redan borta och jag känner flera flera som gjort samma sak som jag utan det minsta problem
varför skriver många att man ska använda spacers när x40 har org et på närmare 45 och det är inte många eftermarknads fälgar har så högt et så varför flytta ut dom ännu mer?
Jo dom säger det eftersom det sitter nå små nipplar iallafall på bak hjulen som gör att fälgarna kommer garanterat att börja vobbla när du kör. vart så för mig, och alla säger att man absolut inte ska skruva dort dom pga då ramlar typ hela broms skivorna bort hahaha men det är bara skit snack!
Skruva ut nipplarna med en insekts nyckel och kasta på fälgarna hur fint, bra och enkelt som hellst! istället för att slänga på såna där strunt saker haha det hadde nog suttit på framm hjulen på min oxå men dom var redan borta och jag känner flera flera som gjort samma sak som jag utan det minsta problem
/ Johan.
ja dom skruvar man ju bara bort om dom är i vägen, man får göra det på vissa bilar
precis. haha tänkte inte på det när jag satte på mina fälgar. så när jag körde iväg så gungade och svajjade hela bilen och jag såg i back speglarna att hjulen gick som tok vinda cykel hjul haha. bara åke hem igen och skruva bort skiten =P
kör med 215/35-18 på min. +att den är sänkt 40mm runt om..inga problem. Finns en skruv/plugg i vänter hjulhus smo jag var tvungen till att ta bort. annars funkar det jätte bra.
utan problem at åka 5 pers i bilen, slår inte i...
Varför spinna på 2 hjul när man kan spinna på 4 :)
Gaspedalen uppfanns väll inte för att tittas på??