Bentliis Mitsubishi Evo 8 FQ320MR "Förfina samt trimma"
Köpte mig denna skönhet i våras, nu när man åkt med den en sommar känns det som att det är dags att sätta planerna i verket, att bygga min drömbil så som jag vill ha den! Med goda vänners hjälp kommer det säkerligen bli grymt... Visa mer
Så tillbaka igen efter ett långt uppehåll då verkligen inget har hänt mer än att jag tagit min CE behörighet! Så idag åkte bilen upp på släpp och iväg till verkstan där motorn ska plockas ur!
Så nu är motorn ute tillsammans med växellåda och fördelningslådan. Men har dock stöt på ett problem. När fördelningslådan ska av går den bara ut 4-5 cm, allting hänger i motorlyften nu. Tips uppskattas på hur man gör!
Så nu är motorn ute tillsammans med växellåda och fördelningslådan. Men har dock stöt på ett problem. När fördelningslådan ska av går den bara ut 4-5 cm, allting hänger i motorlyften nu. Tips uppskattas på hur man gör!
Så tillbaka igen, händer inte allt för mycket nu, fick av fördelningslådan, nu ska vi bara lyckas få av själva växellådan sen bör resten gå rätt snabbt! Glömde så klart alla mina verktyg så växellådan gick ju inte att få av:/ Men på det igen nu i veckan hoppas jag så får vi se om det lyckats bättre! Bilder kommer så fort jag har kameran med:)
Så nu är växellåda och svänghjul av så redo för motorstativ men de hade jag glömt ta med hem så blir ytterligare väntan. Måste öka tempot nu känner jag, kommer knappt någonstans ju
Så nu har det ju gått ett tqg sen sist men i helgen fick vi upp motorn i stativet och plockat isär hela skiten. Nu ska jag bara åka och blåsa av block och topp med högtryck tvätten sen åker det in för borrning och planing:-)
Har även lite delar jag vill bli av med: 1st Sparco ratt med knappar för t.ex launch och tuta 1st Tomei Btr helt oanvänd
Så nu har det ju gått ett tqg sen sist men i helgen fick vi upp motorn i stativet och plockat isär hela skiten. Nu ska jag bara åka och blåsa av block och topp med högtryck tvätten sen åker det in för borrning och planing:-)
Har även lite delar jag vill bli av med: 1st Sparco ratt med knappar för t.ex launch och tuta 1st Tomei Btr helt oanvänd
Tajt med tid nu om du skall hinna klart till början av säsongen
Ja men satsar på Emmaboda- en dag på strippen, det är i Maj så får köra stenhårt till dess:-)
Ja men satsar på Emmaboda- en dag på strippen, det är i Maj så får köra stenhårt till dess:-)
Hej igen detta var ju inte igår! Tänkte lägga en liten uppdateringom vad som händer. Motorn är isär och topp och block är inlämnat, det ska bl.a planeras och toppdeckas samt ska cylindrarna honas. bör få tillbaka grejerna nu i veckan, sen har jag fått mail igår att mina coilovers kommit så min flickvän hämtar dom idag. Blir endast skruvande på helgen nu när man inte är hemma så mycket. Men motornlär vara ihop om ca 2 veckor och då kommer även bilder. n