Hejsan, Kan väll börja med att erkänna att jag är relativt novis på detta här med ljudbygge.
Tänkte att jag skulle inhandla lite ljud till min nya bil då kablar redan var dragna men är lite osäker på vad man ska ha. Har kollat runt på lite olika sidor och fastnat för en http://www.tsnversand.de/car-hifi/subwo … 002-d4.htm Då den vad jag förstår har väldigt hög RMS/Effekt för att vara 1 bas. Eller ska man ha 2 12" istället? isåfall vad rekommenderar ni? Då jag inte har något slutsteg så måste det också inhandlas, kan http://www.hitmeister.de/car-hifi/2200w … -81535541/ vara ett bra alternativ? En sista fråga är också, vilka värden ska man kolla på för att se om slutstegen fungerar bra tillsammans med basen?
Har siktet inställt på någonstans mellan 2-3tusen. Har planerat att bygga lådan själv så den kostnaden går bort. Är inte främmande för att köra med 2x10" Om det passar budgeten bättre.
Har funderat på det alternativet också. Tycker dock att priserna i sverige jämfört med de i ex Tyskland värkar väldigt höga för samma prylar. Iochmed att budgeten inte är så speciell så känns det som att jag får mycket mer för pengarna om jag beställer från Tyskland än t.ex MDS eller liknande. Men ska givetvis kontakta de olika återförsäljarna och se vad de rekommenderar.
Köp en lättdriven 10-tumsbas för ca 1.000:-. Till den ett lämpligt steg (monoblock eller 2-kanals) för dubbla pengen (2.000:-).
Då får du ut mest för dina pengar oavsett om det är i Tyskland eller i Sverige.
// Gurra BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Vad är det för faktorer jag ska kolla på då? Effekten, motståndet, rms eller hur är det? Lika så med slutsteget, Hur vet jag att ett visst slutsteg passar en viss bas? Har förstått att det är mycket att göra med vilket motstånd basen har.
Vad är det för faktorer jag ska kolla på då? Effekten, motståndet, rms eller hur är det? Lika så med slutsteget, Hur vet jag att ett visst slutsteg passar en viss bas? Har förstått att det är mycket att göra med vilket motstånd basen har.
detta är anledning till att man ska åka å köpa saker hos en "lokal" handlare.. då får du support å svar på alla dina frågor.
Ja, du kan börja läsa på om dessa parametrar.
Eller så kan du fråga om ett färdigt paket som passar dig efter du berättat vad för övriga grejor du har, bil, framtidsplaner, musikstil, ljudideal osv.
Vill du spara några kronor så får du investera egen tid istället.
Grejorna du har tittat på kommer inte passa dig. Varför förstår du när du läst på lite...!
// Gurra BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Har siktet inställt på någonstans mellan 2-3tusen. Har planerat att bygga lådan själv så den kostnaden går bort. Är inte främmande för att köra med 2x10" Om det passar budgeten bättre.
Du har ju 2 val. Antingen får du plugga på mer, med andra ord skaffa kunskap och köpa begagnat och på så vis få ut betydligt mer för pengarna. Eller så kör du som övriga förslag, ta kontakt med en bra leverantör och få kunskap i handen.
Kom efter vidare eftertanke på att jag nog behöver en ny huvudenhet då den jag har nu endast tar emot CD, inte USB/AUX. Alltihopa skulle gå på 3495.
Ska du ha ny CD-spelare och ett framsystem också för de pengarna? Då ligger du på en minimal budget nämligen och svårt att få ihop något som är bra nog för att vara lönt att installera.
Har nu inhandlat 2x 10" Kicker L5 basar för en billig penning (begagnade). De har en RMS på 450W/styck. Frågan är nu vilket steg jag ska ha... Kan http://www.ljudia.se/Product/Product.aspx?id=333159 vara ett alternativ? Eller vad tänker ni? Om jag ska kolla på begagnat, vilken RMS föreslår ni?
Har nu inhandlat 2x 10" Kicker L5 basar för en billig penning (begagnade). De har en RMS på 450W/styck. Frågan är nu vilket steg jag ska ha... Kan http://www.ljudia.se/Product/Product.aspx?id=333159 vara ett alternativ? Eller vad tänker ni? Om jag ska kolla på begagnat, vilken RMS föreslår ni?