Jag röstar helt klart på Lincoln Town Car!
För det första, alla hatar rost. Right?
Det slipper du FULLSTÄNDIGT! Ford har hela karossen samt ram galvaniserat. Som exempel, har på vissa ställen runt hjulhusen på min Lincoln där det inte ens finns färg kvar men jag behöver inte ha bråttom att fixa det och tänker inte heller ha det. Det finns inte en enda rostfläck och det kommer inte heller att bli någon rostfläck ändå.
Far har en 2001 Mercury Grand Marquis (samma plattform som Town Car) och den är knappast någon bebis och har sina skavanker och ytor där det är bar plåt. Men inte en enda rostfläck på den (har gått salt vintrar i Sverige sen cirka 2005, innan det i USA vet jag inte).
Sedan har du 4.6L motorn från Modular familjen. Problem är något som är obefintligt.
Det finns en anledning varför alla som kör långt har just 4.6 motorn från Modular familjen. Kolla bara alla taxis, polis och liknande. Bara dom motorerna.
Det är riktiga arbetshästar som kan plågas utan att ge upp i första laget.
Sen 2005 har far bara haft två problem på min Mercury, det var en tändspole som var dålig och nyss hade han "problem" att EGR inte fungerade. Han tog bara bort trottelspjället och rengjorde det och inga problem längre.
Jag har bara haft min bil med 4.6L motorn (dock DOHC, Town Car har SOHC) ett halvår men hittils ett problem och det var att oljetrycks sensorn satt löst. Skruvade åt den och nu är motorn heltät, ingen olja läcker.
Jag röstar tummen upp för Town Car! Titta bort ifrån Crapillac STS/Deville.
Jag ville också ha en STS. Men bilarna är djävulens påfund. 15 tusen mil sen kommer du sen blåser du topplockspackningarna. Kvittar fullständigt om du har tagit hand om bilen som din egna baby. Dom ryker ändå.
Byta tändstift? Nehej du. Rätt drygt med sidmonterad V8...
Byta startmotor? Javisst! Skiten sitter UNDER insuget!
Sen är dom framhjulsdrivna... Hur kul är det?
Men visst, det är riktigt snygga bilar som säkert går bra (när dom fungerar) och man åker nog otroligt nice i dom.
Kan tillägga att jag pratar då Northstar motorn. Man köper inte en STS/Deville utan Northstar motorn.
Far har en LSD i sin Mercury och den är riktigt kul på vintern, sladda runt i ett ånglok är inge svårt alls