A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
5 november 2012
#41
Beror på vad du vill ha. Jag tror att mitten 90-talarna (generation 2) var också galvaniserade, inte helt 100 på det men hyffsat säker på det. Den har samma motor som generation 3 och sånt så lika driftsäkra är dom helt klart. Jag själv älskar utseendet på generation 2 men skulle hellre vela ha en generation 3 pga den rätt mycket snyggare inredningen.
Continental har jag inte kikat mycket på då jag avskyr den modellen. Framhjulsdriven tråkig sak men den går nog rätt okej eftersom den har 4.6 DOHC motorn som jag har i min Mark Viii på 280 häst. Men den är också mindre än Town Car serien. Min Mark Viii är lika lång som en fyrdörrars Continental
Beror på vad du vill ha. Jag tror att mitten 90-talarna (generation 2) var också galvaniserade, inte helt 100 på det men hyffsat säker på det. Den har samma motor som generation 3 och sånt så lika driftsäkra är dom helt klart. Jag själv älskar utseendet på generation 2 men skulle hellre vela ha en generation 3 pga den rätt mycket snyggare inredningen.
Continental har jag inte kikat mycket på då jag avskyr den modellen. Framhjulsdriven tråkig sak men den går nog rätt okej eftersom den har 4.6 DOHC motorn som jag har i min Mark Viii på 280 häst. Men den är också mindre än Town Car serien. Min Mark Viii är lika lång som en fyrdörrars Continental
Okok, lite mer info iaf.
Din Lincoln är ju stenhård, vart sugen på sådan också haha, aldrig sett på blocket dock.
Det finns ju Cadillac Fleetwood också! Jag pendlar med min till jobbet varje dag, ligger på strax över 1,1 liter milen med rätt tung gasfot. Snurran är ju chevas LT1 på 260 kusar och bakhjulsdrift så det är ju väl beprövade grejer. Jag har kört över 3000 mil sen förra sommaren och hittills är det enda jag behövt göra att byta batteri och justera bakbromsarna. En kanonbil med bra utrymme och komfort, dock en del plastiga inredningsdetaljer men det förvånar väl ingen.
Så här ser dom ut ifall någon undrar:
jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå
Det finns ju Cadillac Fleetwood också! Jag pendlar med min till jobbet varje dag, ligger på strax över 1,1 liter milen med rätt tung gasfot. Snurran är ju chevas LT1 på 260 kusar och bakhjulsdrift så det är ju väl beprövade grejer. Jag har kört över 3000 mil sen förra sommaren och hittills är det enda jag behövt göra att byta batteri och justera bakbromsarna. En kanonbil med bra utrymme och komfort, dock en del plastiga inredningsdetaljer men det förvånar väl ingen.
Det finns ju Cadillac Fleetwood också! Jag pendlar med min till jobbet varje dag, ligger på strax över 1,1 liter milen med rätt tung gasfot. Snurran är ju chevas LT1 på 260 kusar och bakhjulsdrift så det är ju väl beprövade grejer. Jag har kört över 3000 mil sen förra sommaren och hittills är det enda jag behövt göra att byta batteri och justera bakbromsarna. En kanonbil med bra utrymme och komfort, dock en del plastiga inredningsdetaljer men det förvånar väl ingen.
Så här ser dom ut ifall någon undrar:
"BILD"
De där är riktigt feta dom med.
Varför finns det så många coola jänkare för. D:
Hade du varit uppväxt i USA hade du antagligen haft en annan åsikt om dessa svenssonbilar vi gillar så mkt här.
Det finns ju Cadillac Fleetwood också! Jag pendlar med min till jobbet varje dag, ligger på strax över 1,1 liter milen med rätt tung gasfot. Snurran är ju chevas LT1 på 260 kusar och bakhjulsdrift så det är ju väl beprövade grejer. Jag har kört över 3000 mil sen förra sommaren och hittills är det enda jag behövt göra att byta batteri och justera bakbromsarna. En kanonbil med bra utrymme och komfort, dock en del plastiga inredningsdetaljer men det förvånar väl ingen.
Så här ser dom ut ifall någon undrar:
"BILD"
De där är riktigt feta dom med.
Varför finns det så många coola jänkare för. D:
Hade du varit uppväxt i USA hade du antagligen haft en annan åsikt om dessa svenssonbilar vi gillar så mkt här.
En Impala kanske lockar?
Haha sant, mjo kanske det. Fastnat för Lincoln Town Car men kan vara problem att få in en bil av den storleken i garaget, dock är ju alla jänkare stora.. (Tänkte bara använda vår/sommar..)
Hade du varit uppväxt i USA hade du antagligen haft en annan åsikt om dessa svenssonbilar vi gillar så mkt här.
En Impala kanske lockar?
Haha sant, mjo kanske det. Fastnat för Lincoln Town Car men kan vara problem att få in en bil av den storleken i garaget, dock är ju alla jänkare stora.. (Tänkte bara använda vår/sommar..)
Fick in min -96 Camaro http://www.garaget.org/?car=122092 i ett vanligt thermogarage, dock fick jag kliva ur genom targan för dörrarna gick inte att öppna med galler på bägge sidor. Klart du ska ha en FORD, av de olika USApråmarna jag ägt GM, Mopar, FORD så är jag mest nöjd med Fordarna, dom har strulat minst och varit bekvämast. Exempelvis -92 Roadmastern jag hade http://www.garaget.org/?car=122802 var det dålig skjutmån i stolen så jag med mina 185cm kunde aldrig få räta ut benen när jag körde, (lilla Punton har bätte skjutmån) fast i Fordarna har det aldrig varit ngt problem.
Hade du varit uppväxt i USA hade du antagligen haft en annan åsikt om dessa svenssonbilar vi gillar så mkt här.
En Impala kanske lockar?
Haha sant, mjo kanske det. Fastnat för Lincoln Town Car men kan vara problem att få in en bil av den storleken i garaget, dock är ju alla jänkare stora.. (Tänkte bara använda vår/sommar..)
Fick in min -96 Camaro http://www.garaget.org/?car=122092 i ett vanligt thermogarage, dock fick jag kliva ur genom targan för dörrarna gick inte att öppna med galler på bägge sidor. Klart du ska ha en FORD, av de olika USApråmarna jag ägt GM, Mopar, FORD så är jag mest nöjd med Fordarna, dom har strulat minst och varit bekvämast. Exempelvis -92 Roadmastern jag hade http://www.garaget.org/?car=122802 var det dålig skjutmån i stolen så jag med mina 185cm kunde aldrig få räta ut benen när jag körde, (lilla Punton har bätte skjutmån) fast i Fordarna har det aldrig varit ngt problem.
Det går väl att trixa in på något sätt, är mest bredden på bilen jag är rädd för, om inte annat får man väl kapa upp porten.
Men som sagt lincoln känns som det jag letar efter, kvalitét, "lyx" och förhoppningsvis duglig prestanda med ett utseende som bara en mor kan älska, finns ju inte nå överdrivet många till salu i närheten dock men ska som sagt inte köpa något fören till våren så.
EDIT, New Yorkern såg också frän ut, nå info om den modellen?
Förvaring? ja du får nog in en Smart eller två i skuffen om det är det du menar Kör biljäveln året om. Den klarar det utan problem
Jo men ska fixa lägenhet också, plus att en bensin v8 drar ju lite mer än en diesel fyra och jag åker ca 10 mil om dagen till jobbet tur och retur.
Även om jag är "besviken" på audins komfort så är diesel och awd perfekt till vintern, tror lite av nöjet försvinner om man ska åka bilen varje dag, någon form av "finbil" (om man kan kalla den det) vill jag nog hellre ha och denna känns som en ultimat vår/sommar/höst cruiser.
Går väl alltid att smälla upp nån pressenning om inte annat.
Den ser ganska tuff ut iaf, motor, hållbarhet osv osv?
Ser inte lika extrem ut som en Town Car dock o är dom verkligen så snikmodell?
Vinterbil har jag redan awd-bil.
Jag gissar på Sedan De Ville.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Den ser ganska tuff ut iaf, motor, hållbarhet osv osv?
Ser inte lika extrem ut som en Town Car dock o är dom verkligen så snikmodell?
Vinterbil har jag redan awd-bil.
En Cadillac Deville är det. kan varmt rekomendera en sån.
Sitter en 4,6L V8 på 275-300Hk (Beror på årsmodell vad jag vet), Northstar motorn har sina starka å svaga sidor. Framhjulsdriven å känns riktigt bra å köra, bekväm å väldigt soppasnål i tyckte jag iallfall, dricker mindre än Aleron jag har nu
Pålitlig skulle jag säga, å då råka jag ut för att generatorn sa upp sig på Ica parkering 1500:- kosta den å byts enkelt själv.
Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo