5 februari 2017
Trådstartare
Ännu ett "här står det still"-inlägg.
Och planen för 2017 är precis som tidigare år, alldeles för optimistisk. Men man ska väl ha lite drömmar eller nåt, antar jag.
Uppdaterade första posten med 2017 men för er som är lika lata som jag, så ser det ut som följande:
Foliera backspegelkåpor []
Foliera grill []
Foliera dimljussarger []
Foliera bakluckehandtag []
Fixa till sommarfälgarna []
Dippa sommarfälgarna []
Nya hjulbultar runt om []
Spacers bak för att få ut hjulen närmre skärmkanten []
Nya torkare fram och bak []
Fixa kortare gummihänge till slutdämparen []
Photoshoot []
R-design instrumentpanel []
USB-interface []
Bluetooth-interface []
R-design tygmattor []
Nya gummimattor []
Nya bultar och skruvar till hasplåten []
Nya xenonlampor []
Optimistiskt som sagt. Framförallt när jag nu är föräldraledig för andra gången, men försöker haffa lite jobb via egna firman under tiden så man får in lite deg på nöjeskontot.
Listan är inte i inbördes ordning men den övre delen är där fokus kommer hamna, jag vill verkligen åt något nytt estetiskt och eftersom ett par kantstötta Dotz Roadster förmodligen inte bringar alltför många kronor på beggat-marknaden så får jag behålla de ett tag till istället för att köpa nya fälgar (då hade jag nog blivit kölhalad av frugan).
Sedan funderar jag på att foliera de delar jag gjort mattsvarta och köra någon annan kulör, någon här med erfarenhet som kan dela med sig av do's and dont's för en rookie?
Inget inlägg utan massa frågor (förutom den ovan), så here it goes:
Var köper man bra folie till bra pris? Vill åt kvalitetsfolie som är lättarbetad och som är slitstark.
Var köper man xenonlampor till våra bilar till bra pris? Antar att Osram Nightbreaker är de som gäller?
Spacers, vad bör jag veta och var köper jag? Kan inget, vet inget. Jag vill bara skicka ut bakhjulen lite närmre skärmkanten, så först och främst måste jag väl mäta hur mycket jag behöver, men räknar med ~10mm.
Söker fortfarande någon Malmöbo eller som har nära till Skånes skrotar med självplock, skicka gärna ett PM här.
Tada.wav