är förbaskat sugen och går o försöker motstå att skaffa en saab typ nu/igår/direkt osv för att slakta loss. hade vart kul o sett hur du hängt upp tändbox osv . själv har jag förstorat motorrummet i min 1303a c:a 50-60cm frammåt för att få plats med turbo osv lite diskret..... kör ju med wasserboxer från en rallycrossbil så slipper kylkåpan osv dessutom. 8mm bränsleledningar och k-jet soppapump som levererar sås nog för en 350 turbohästar osv......
är förbaskat sugen och går o försöker motstå att skaffa en saab typ nu/igår/direkt osv för att slakta loss. hade vart kul o sett hur du hängt upp tändbox osv . själv har jag förstorat motorrummet i min 1303a c:a 50-60cm frammåt för att få plats med turbo osv lite diskret..... kör ju med wasserboxer från en rallycrossbil så slipper kylkåpan osv dessutom. 8mm bränsleledningar och k-jet soppapump som levererar sås nog för en 350 turbohästar osv......
Okej, med tändbox menar du styrdon elr tändkassetten? styrdonet ligger under baksätet och sen ligger tändkassetten i lådan bakom baksätet. håller på att bygga en låda till tändkassetten så man slipper "gnist ljudet"
Jag kör med bränsleledningar i plast från en gammal vw passat 8mm där med Jag kör med bosch 044 pump
Jag började med att bygga väghållningen i min 03:a dock. byggt om framvagnen med egna coilovers , tagit fram nya bussningar i delrin då de som finns i polyurethan är under all kritik vad det gäller passform o funktion. och uppgraderade torsionsstavar från porsche 944 turbo i bakvagnen o gasdämpare osv...... säten från porsche sitter oxå i men mycket kvar att göra som vanligt......
med mappbart sprut hade det kännts lite mer motiverat helt klart
Har inte hänt jätte mycket nu under jul och nyår. Har mappat motorn så nu går den rent och fint, allt verkar lira ihop, så dags för att bygga grenrör och diverse för att få dit turbon. Någon som vet var man kan få tag i 35mm (1 3/8") rör gärna korta 90 graders böj?
När jag byggde grenrör så stack jag bara ned till en rörmockare och köpte ett gäng böjar i svart, funkade kanon. Är inte 1 3/8" en ganska udda dimension?
När jag byggde grenrör så stack jag bara ned till en rörmockare och köpte ett gäng böjar i svart, funkade kanon. Är inte 1 3/8" en ganska udda dimension?
Det lilla ormboet är 1 3/8, 1 1/2 fungerar ju med. Men måste vara liten diameter då det väldig platsbrist på bubblan
Det finns delar på rätt många hemsidor, men det brukar vara svettigt dyrt. 1 1/2" brukar vara det minsta som är lätt att få tag på. Jag tror jag gav typ 300 spänn för ett gäng böjar som räckte till ett helt grenrör. På de hemsidor jag har hittat så får man ge typ 90-150 spänn per böj, vilket förstör lite grejen med att bygga själv
Det finns delar på rätt många hemsidor, men det brukar vara svettigt dyrt. 1 1/2" brukar vara det minsta som är lätt att få tag på. Jag tror jag gav typ 300 spänn för ett gäng böjar som räckte till ett helt grenrör. På de hemsidor jag har hittat så får man ge typ 90-150 spänn per böj, vilket förstör lite grejen med att bygga själv
Okej. Du har inte kvar sådana sidor? Jo men 80-90kr böjen ör ju rätt normalt. Tkr dom flesta tar de för dom.