3493
Sök

Byte till vinterdäck på Dodge Magnum -08 resulterade i trasig tank. Var hittar jag ny tank och vad kostar det?

54 Inlägg
5 november 2012
Trådstartare
Klart att alla kan göra misstag men tyckte detta var basic inom bilvärlden som alla vet hur man lyfter en bil. De va illa tyckte jag ! Och ännu värre var det att han försökte neka först tills jag la bevisen på bordet! Det kallar jag för oärliga människor!

Finraggare
2 381 Inlägg
13 november 2012
Inte för att vara sådan - men detdär blir DYRT. Det är det jävligaste man kan göra på våra bilar. Det är så illa att inte ens dodge i Stockholm ville ta på sig det när jag bad om offert på en importbil med trasig tank...

Räkna kanske 2 lax begagnat för tanken och 20 för installationen.

I love being a nobody - because nobody is perfect.

Fotograf
1 319 Inlägg
13 november 2012
kameramannen skrev:
Inte för att vara sådan - men detdär blir DYRT. Det är det jävligaste man kan göra på våra bilar. Det är så illa att inte ens dodge i Stockholm ville ta på sig det när jag bad om offert på en importbil med trasig tank...

Räkna kanske 2 lax begagnat för tanken och 20 för installationen.

Vad är de för super tank om de ska kosta så pass att få den monterad?

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

819 Inlägg
13 november 2012
Självklart var säkerligen detta en olycka och det är lätt hänt, har du ens tittat under bilen? Kan vara så att luftpunkten sitter väldigt väldigt nära tanken. Har varit med om det på flera bilar!

Sedan till företaget då så skall dom givetvis stå för detta. Ett seriöst företag har försäkring som täcker sådant.
Vilket betyder att dom beställer en ny tank till dig, betalar självrisk och utför jobbet.

Ta kontakt med företaget istället, det är deras uppgift att skaffa fram en ny tank till dig!

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

2 182 Inlägg
13 november 2012
Varför behövde han ens domkraft? Funkar utmärkt att lyfta dem på en vanlig tvåpelarlyft, har lyft ett par 300C som är exakt likadan på tvåpelarlyft. Särskilt låga är dem ju inte heller.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

5 089 Inlägg
13 november 2012
Niklas1987 skrev:
Varför behövde han ens domkraft? Funkar utmärkt att lyfta dem på en vanlig tvåpelarlyft, har lyft ett par 300C som är exakt likadan på tvåpelarlyft. Särskilt låga är dem ju inte heller.

Många däckverkstäder som inte har lyftar alls.

\Lindgren

564 Inlägg
13 november 2012
Kontakta närmsta Dodgeverkstad som du känner förtroende för, be om en offert för byte av tank. Offerten lämnar du sedan över till däckverkstan där du ber chefen skriftligen godkänna reparationen. Bästa är om du kan få dodgeverkstan att fakturera däckverkstan direkt så du slipper bli mellanhand.

Hoppas det löser sig!

Mvh Johan

Finraggare
2 381 Inlägg
13 november 2012
Man får riva hela baken på bilen och med 800 i timmen för en märkesverkstad är du snabbt uppe i de pengarna

152 Inlägg
13 november 2012
Hoppas det löser sig på bästa sätt!

Jag blir mörkrädd för vilka människor som inte klarar av dessa basala saker.

Jag byter alltid mina däck själv... Jag brukar titta var jag ska sätta domkraften för att inte paja saker... Men så verkar ju inte proffsen göra wink

Finraggare
2 381 Inlägg
13 november 2012
Däckia lyfte min i framskärmen så den gick av...Roligaste var ju att jag ser att något hänt för killen som höll på höger fram blev helt skakig och började yra runt, men ingen sa något...

När jag rullade ut den hörde jag hur det skrapade och då var det bara till att betala för dem.

54 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
ja idag var min bil klar och det blev inte billigt men tur jag inte betalar . Firman som gjorde det fick skylla sig själv ! Stå för sina misstag!

Sök