2989
Sök

3G - operatörer

Saab raggare : )
887 Inlägg
8 oktober 2006
Trådstartare
Tänkte nog unna mig en sonyericsson P990i, men den är ju 3gbunden vad jag förstår.

och då kommer de knepiga.. vad ska man fixa för abonomang, kontantkort.

De jag vill;

Sms´a billigt
wap/musik/msn-messenger billigt.. typ gratis tongue

Nått förslag på operatör och typ av kort ?

Turbo.. Because Im worth it :)

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
8 oktober 2006
tre kör väl nån drive nu verkar dt som iaf med tanke på all reklam på tv att man får msn gratis för alltid, borde väl gälla alla telefoner hos dom... sen hur det är med täckningen hos dom kan jag inte uttala mej om men nån annan får gärna fylla i den luckan då jag själv funderar på att byta abbonemang inom en snart framtid och dom har ju förövrigt rätt så sjyssta erbjudanden...!

887 Inlägg
8 oktober 2006
Trådstartare
Verkar dock som det bara finns på några av deras mobiler sad man kan lägga in de på p990i har jag hört.. men då läre ju inte va gratis längre o använda sad

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
8 oktober 2006
Så kan det nog va kollade in deras sida nu och va visst bara en del som hade msn gratis....

Fartdåre
286 Inlägg
8 oktober 2006
Vänta ett litet tag så kanske Comviq eller någon annan operatör börjar också erbjuda MSN gratis wink Så var det väl med "ring gratis inom det egna nätverket" någon månad senare hade alla det nästan big_smile

887 Inlägg
8 oktober 2006
Trådstartare
vääänta ett litet tag? nejnej.. så funkar inte jag;D

Men då kanske man ska köpa p910 i då istället, så slösar man inte sån jävla mängd pengar på en mobil man inte vet om den kommer få msn o sånt osv osv .. tongue så säljer man p910i´an OM p990i´an blir msn-gratis-villig.

Måste helt enkelt in till typ elgiganten och känna på mobilerna.. liite skeptisk till att ett litet tangentbord på insidan av den vanliga luckan kan va praktiskt att skriva på .. bättre på p990i..

Vi får se vad dagens forskning ger efter jobbet ;D

887 Inlägg
8 oktober 2006
Trådstartare
Kan de rent av vara så att p990i går att köra med vanligt gsm ? hm...

kontorsråtta
231 Inlägg
8 oktober 2006
p990i är en jäkligt bra telefon.. men batteritiden är ganska kass. har köpt in flera p990i till folk på jobbet. jag gillar den inte, kör själv en qtek s200.

p990i går att köra med gsm.

887 Inlägg
8 oktober 2006
Trådstartare
Draedon skrev:
p990i är en jäkligt bra telefon.. men batteritiden är ganska kass. har köpt in flera p990i till folk på jobbet. jag gillar den inte, kör själv en qtek s200.

p990i går att köra med gsm.

Jo men jag gillade min p900 som jag hade förut.. och antar att denna här känns en aning bättre smile

tack för svaret, skitbra o veta att de går me gsm.. tänkte att de borde ju göra det genom att det är en smartphone ;D

Fartglad ;)
128 Inlägg
8 oktober 2006
3G har bra täckning. Har haft 3G lite mer än tre år nu och i början var inte täckningen den bästa men nu det senaste året har det blivit riktigt bra. Har varit runt lite överallt med min mobil och jag har alltid haft bättre täckning än dom med comviq/telia abonnemang.
Köp dock EJ Nokia 6280, hade den innan och den är riktigt dålig, kasst batteri massa barnsjukdomar och konstiga mjukvarufel.
Fick bytt den till en SonyEricsson K800i och hittils har den varit kanon!
Senast redigerat av Kimze (8 oktober 2006)

887 Inlägg
8 oktober 2006
Trådstartare
Kimze skrev:
3G har bra täckning. Har haft 3G lite mer än tre år nu och i början var inte täckningen den bästa men nu det senaste året har det blivit riktigt bra. Har varit runt lite överallt med min mobil och jag har alltid haft bättre täckning än dom med comviq/telia abonnemang.
Köp dock EJ Nokia 6280, hade den innan och den är riktigt dålig, kasst batteri massa barnsjukdomar och konstiga mjukvarufel.
Fick bytt den till en SonyEricsson K800i och hittils har den varit kanon!

Vet du nått bra kontant 3g-kort ? smile

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
8 oktober 2006
Jag kan rekomendera Telenor 3G....billigt med de mesta tycker jag smile

Allt för den där jävla hatten!

211 Inlägg
8 oktober 2006
Jag har 3 sedan i feb, Jag har aldrig varit med om mer strul! När man ringer andra som har 3 så kommer man inte fram (deras telefon börjar inte ringa). Lika blir det när dom försöker ringa mig. Planet 3 deras "internet" fungerar sådär, ofta får iaf jag felmedelanden och får stänga ned det och öppna det igen. Dock fungerar nedladdningen av låtar/musikvideos bra och går hyffsa fort. Vet inte om det bara är jag som har haft ovanligt mycke otur men eftersom flera jag känner har samma problem med 3 så tror jag inte att så är fallet, tyvärr.
Så jag skulle tänka om kanske en extra gång ifall du är intresserad av 3.
Senast redigerat av Fel_xi (8 oktober 2006)

887 Inlägg
8 oktober 2006
Trådstartare
Jo jag har hört mestadels dåligt om 3g.. men som sagt.. ska kolla upp om p990i går med gsm . annars kanske de blir en p910.. men som sagt.. lite mer för den nya ;D

Kelan.pixbox.se
239 Inlägg
8 oktober 2006
3 har jättebra täckning och förvånansvärt bra telefoner.. har själv en 3-telefon med gratis msn wink och det funkar bra smile
Den jag har heter LG U300..

//Silverpilen\\

SSS -12
3 217 Inlägg
8 oktober 2006
MSN Messenger är något man klarar sig utan, har det själv på min... Skitkul i början, numera så tänker man inte på det tongue

Musik får du genom att ladda ner och tanka in... Med andra ord, du ska ha ett stort minneskort... 1 Gb eller mer...

WAP, hos Tre så har du Treportalen, där har du tillgång till aftonbladet och svenska dagbladet och en hel del till...

Om du sen tvunget vill ha P990i så vet jag inte om 3 har det... Annars, hör med Telenor...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
8 oktober 2006
Köp inte 3..... värdelöst på alla tänkbara sätt// 3ägare sen 2½år tebaka
Senast redigerat av UseDubbelTurbo (8 oktober 2006)

Bmw osv..

911 Inlägg
8 oktober 2006
Varför inte Nokia N73 smile

pic up the phone, wazzzaaa

Rekondare
289 Inlägg
8 oktober 2006
Bara för att väga upp 3-snacket: Har haft 4 st 3-telefoner på 3 år och aldrig något strul...senast i raden är en SE K800i och åtminstone enligt mig är det en grymt bra telefon...

Telenor(eller vodafone som det hette då...) strulade mycket mer, för att inte tala om att de lägger sig i mjukvaran i telefonerna på tok för mycket...
Senast redigerat av michael561 (8 oktober 2006)

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
8 oktober 2006
michael561 skrev:
Bara för att väga upp 3-snacket: Har haft 4 st 3-telefoner på 3 år och aldrig något strul...senast i raden är en SE K800i och åtminstone enligt mig är det en grymt bra telefon...

Telenor(eller vodafone som det hette då...) strulade mycket mer, för att inte tala om att de lägger sig i mjukvaran i telefonerna på tok för mycket...

Jag har haft 3st 3 telefoner på snart 3 år och jag har inrpincip bara haft problem med de företaget... förutom i början då hade dom riktigt bra dealer men blev bara sämre o sämre dyrare o dyrare...

Bmw osv..

Sök