I helgen ska jag montera isär hela motorn, mäta upp vevaxeln och kolla så cylinderloppen är bra. Kommer skicka iväg block, vev, stakar, kolvar, svänghjul och koppling till pmm motor för balansering och viktning denhär puffran kommer bli ball lovar jag er 😍
För mig som inte är insatt i BMWs flora av motorer.. vad gör denna fränare än din andra?
Många saker -24 ventiler -Steglös vanos på insugskamen -En topp du i stort sett inte behöver röra för att kunna åka med 1000 hjulhästar -Kamarna klarar 1000 häst med -mindre format än m30 -varvar över 8000 som den är nu
Ja, fördelarna är rätt många faktiskt många av bmws starka lådor passar också rakt på med till skillnad mot m30 där man har rätt dåligt urval på boltongrejer
För mig som inte är insatt i BMWs flora av motorer.. vad gör denna fränare än din andra?
Många saker -24 ventiler -Steglös vanos på insugskamen -En topp du i stort sett inte behöver röra för att kunna åka med 1000 hjulhästar -Kamarna klarar 1000 häst med -mindre format än m30 -varvar över 8000 som den är nu
Ja, fördelarna är rätt många faktiskt många av bmws starka lådor passar också rakt på med till skillnad mot m30 där man har rätt dåligt urval på boltongrejer
Tack, tror det blir fränt och vilt dock så kommer jag köra med pt6766 nu framöver då motorbygget sprang iväg (som vanligt) i pris den borde räcka med till 800 motorhäst tror jag allt. Ska man har mer är det väll nån kullagrad historia som gäller
Nu är alla motordelar inköpta stort tack till bäckis på ppf som lät oss köpa allt på en söndag, det är service det.
Allt som behövs i motorn för att nå över 1000whp finns nu. Det enda som sätter begränsningen nu är turbon, en extra 044 pump och spridare
Motorblocket ska in till PMM i vadstena nu i veckan såfort kolvbultarna kommer hem från ppf. Den ska borras till 86.5 mm, toppdeckas, honas, viktas och balanseras.
Drömbil! När beräknas den se gata igen? Följer direkt!
Kul att höra. E28 är faktiskt riktigt kul bil att köra och framförallt snygg 😃 Har bokat mappning den 19e maj på AG:s. Hoppas kunna bromsa ur 800 på hjulen men spridare och pumpar sätter nog stopp för mer
Hämtade nya fälgar i helgen också, blev ett sett jr12, 10 tum breda bak så fyller ut hjulhuset gött nu. Tyvärr för mycket stretch på däcken men det får jag se till att burna upp så jag kan lägga på bredare
Polerade även veven ikväll. 5 min per tapp med 800 slippapper och wd40