8 november 2012
Trådstartare
Update 2014-11-21
Här följer motorspecen för tillfället (kan ju ändras under resans gång)
Topp/block
M106 motorblock från e23 745i med oljesprut under kolvarna och Oljeretur i blocket
Sintrade kolvar
H-profilsvevstakar
Genomgången med nya lager och packningar
M5 oljefilterhus med an10 kopplingar svetsade
Bortplockat oljefilterhus
13 raders oljekyl
Pyramidringar
PPF steg 2 ventilfjädrar
Mirafräst
HD vippor
Enem M7 kam
Riktplanad
Sleevade ventilstyrningar
Lite putsade insugskanaler
Styrsystem:
MAXXecu
Tändsystem:
6st LS2 tändspolar med inbyggt tändslutsteg från PPF
Tändkablar med värmestrump
Fördelar blockoffplate
Soppasystem:
Dubbla bosch 044
Deatchwerk DW300 förpump
Catchtank i rostfritt
Nuke pumphållare
Nuke slim soppafilter
Nuke y-kors
Weldon bränsletrycksregulator
KL Fuelrail
Bosch 1680 cc spridare
E85 som bränsle
Precision PT6766 turbo
Extraktorgrenrör
Precision 66 mm Öppen wastegate med 2.5 tums screampipe
3.5 tums downpipe med 2 dämpare
3 tums intercooler
S38 gasspjäll specialsvetsade för att passa m30 topp
S38 plenum, orginal dubbelplenumkammare och halvradietrattar
Drivlina:
Getrag 260 låda
Sachs 765 tryckplatta med 4 puckad stel lamell
S38 lättat svänghjul (6kg)
Shortshift
Specialtillverkad växelspak i aluminium
Kardanring vid eventuellt ras
M535 orginal lamelldiff
Inredning:
Rensad inredning från asfaltsmatta, AC, plåt till baksätena, onödig ljuddämpning
Sparco EVO förar och passagerarstol
4 punkts omp bälten
Halvbur
Allt som har med stereo rensat
Durkplåt i bagaget höjt 5 cm för att kablar och bränsleslangar inte ska synas
Kaross/chassi:
Powerflex överallt det går att köpa till e28
M5 krängningshämmare fram och bak
Allt lackat undertill
M5 frambromsar (enkolvsok från E34) renoverade
Stålomspunna bromsslangar fram ända till bromsservot
XYZ coilovers
Senast redigerat av reyland (20 november 2014)