2830
Sök

Kylarvattnet kokar idag...

866 Inlägg
10 november 2012
Grovmalen senap ! Det funkar Senapskornen fastnar i hålet och sockret blir klibbigt .
Men för övrigt använder jag en produkt som heter BARS leaks  http://www.bars.se/default.asp?id=96;0
Det det bästa då man får ett skydd för vatten läcker även ett bra tag efter man helt i det.
Funkar kock rent (Förlåt klock rent) om man kör stålpakning eller koppar packning till toppen.

Avstängd
10 388 Inlägg
10 november 2012
Krist skrev:
Kommer ihåg en del från McGyver att han fick igång en gammal jeep med skottskador på kylaren. Hålen tätade han genom att kläcka 2st lösa ägg in i kylaren och låta bilen vara på. Ägget hårdnade och tätade då tongue Vill minnas att det tydligen höll rätt bra oxå haha

Och ja, det fungerar med ägg, åtminstone på mindre hål.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 624 Inlägg
10 november 2012
chrizz skrev:
Det snackades om ingefära, köttbullar, snus och vet inte mer var. Var det verkligen seriösa inlägg? Jag tog inte det som seriösa inlägg, men kanske är det bosse-bilmeck-tips som funkar? smile

Ingefära funkar skit bra faktiskt. Min kylare pissade ut vatten utanför ÖB, då sprang jag in och köpte ett paket Ingefära och hällde i, inte en droppe mer vatten försvann..

Så var du har fått att Ingefärainlägget är ett skräpinlägg vet jag inte...

2 763 Inlägg
10 november 2012
Ingefära och kanel funkar super! Iaf på snöskotrar smile

Volvo - For Life

165 Inlägg
10 november 2012
Micoway skrev:
Om bilen börjar koka idag så fattas det glykol i kylsystemet. Är vattennivån låg så finns det troligtvis en läcka. Om bilen kokar så överge den inte. Låt motorhuven vara stängd och vänta 15 minuter. Sedan kan du köra in på närmsta mack och hälla i en liter glykol. Viktigt är att man sköljer ur flaskan och häller sista skvätten i kylaren.

Tacksam för fler tips angående kylar-strul !!

ursäkta, dina tips är bajs om jag ska vara ärlig?

296 Inlägg
10 november 2012
Trådstartare
ursäkta, dina tips är bajs om jag ska vara ärlig?

Ha ha, så kul att det finns läsare i kiss o bajs åldern på detta forum...LOL

Dumpersförare.
970 Inlägg
10 november 2012
Micoway skrev:
Om bilen börjar koka idag så fattas det glykol i kylsystemet. Är vattennivån låg så finns det troligtvis en läcka. Om bilen kokar så överge den inte. Låt motorhuven vara stängd och vänta 15 minuter. Sedan kan du köra in på närmsta mack och hälla i en liter glykol. Viktigt är att man sköljer ur flaskan och häller sista skvätten i kylaren.

Tacksam för fler tips angående kylar-strul !!

konstigt att flera jag känner som bara har hällt i enbart vatten inte har råkat ut för att dom har kokat.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
10 november 2012
Dina råd är lite flummiga i brist på bättre ord. Konstigt uppbyggda utan någon riktig föklaring.

Såg du att det var minusgrader idag och slängde dig på datorn för att hjälpa alla ovetande biltomtar på detta forum som inte vet att vatten fryser?

Om bilen kokar är det väll klart att man kollar under huven för att utesluta slangar eller andra fel.

Om du nu måste hjälpa, se till att skriva nått av värde.

2slow

Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
153 Inlägg
10 november 2012
För något år sen när jag satt och körde potatisupptagaren fick jag syn på att det rann rätt bra från kylaren på farsans gamla Ferguson. Det visade sig att det rann en stråle från ett hål i cellpaketet. Som nödlösning delade jag en rå potatis och tryckte fast i kylaren. Det visade sig hålla såpass tätt att jag tog mig hem med ekipaget.

Dumpersförare.
970 Inlägg
10 november 2012
azid skrev:
Dina råd är lite flummiga i brist på bättre ord. Konstigt uppbyggda utan någon riktig föklaring.

Såg du att det var minusgrader idag och slängde dig på datorn för att hjälpa alla ovetande biltomtar på detta forum som inte vet att vatten fryser?

Om bilen kokar är det väll klart att man kollar under huven för att utesluta slangar eller andra fel.

om du menar det jag skrev så får du nog lära dig hur man skriver. iaf skrev allmänt om detta i fråga. fattar vel sj att vatten fryser. det var inte mitt svar.

Opel Omega 2,0 16V /97

Avstängd
10 388 Inlägg
10 november 2012
VolvoCoffe skrev:
azid skrev:

om du menar det jag skrev så får du nog lära dig hur man skriver. iaf skrev allmänt om detta i fråga. fattar vel sj att vatten fryser. det var inte mitt svar.

Tycker mest det är imponerande att ingen av er två kan stava till "väl".

Dumpersförare.
970 Inlägg
10 november 2012
it_mutt skrev:
VolvoCoffe skrev:
azid skrev:

Om du nu bara sitter och kollar hur folk stavar i denna tråden, tycker jag du kan ge fan i att skriva överhuvudtaget.
din störda fan.

Opel Omega 2,0 16V /97

Avstängd
10 388 Inlägg
10 november 2012
VolvoCoffe skrev:
it_mutt skrev:
VolvoCoffe skrev:

Om du nu bara sitter och kollar hur folk stavar i denna tråden, tycker jag du kan ge fan i att skriva överhuvudtaget.
din störda fan.

Hur ska du ha det? "Om du nu..." men i GB så hänvisade du till att det är det enda jag gör (ja, även om du skrev "ända", men iaf). Nåja, det blir nog bra. Fortsätt du med dina personangrepp, så sött så.

Dumpersförare.
970 Inlägg
10 november 2012
it_mutt skrev:
VolvoCoffe skrev:
it_mutt skrev:

din störda fan.

Hur ska du ha det? "Om du nu..." men i GB så hänvisade du till att det är det enda jag gör (ja, även om du skrev "ända", men iaf). Nåja, det blir nog bra. Fortsätt du med dina personangrepp, så sött så.

personangrepp skojar du. det är ju det du gör mot många på garaget.

Opel Omega 2,0 16V /97

Avstängd
10 388 Inlägg
10 november 2012
VolvoCoffe skrev:
it_mutt skrev:
VolvoCoffe skrev:

din störda fan.

personangrepp skojar du. det är ju det du gör mot många på garaget.

Då ska du nog läsa på lite om vad det innebär. Men vi säger att det är så, så blir du kanske lite gladare.

Så, nog OT för min del, så ska du fortsätta så gör det i GB:n där du redan är igång.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
11 november 2012
VolvoCoffe skrev:
azid skrev:

När man inte citerar någon så är det ts man pratar med, så du behöver inte hetsa upp dig.

Oft sry angående väll it-mutta ;P

2slow

296 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
Skämt å sido sa han som skalade potatis. Men det är nog bäst att använda STP kylartätning eller BARS LEAKES om man vill lägga ut en förmögenhet på kylaren. Viktigt att man fyller Glykol samt sköljer ur flaskan och häller sista skvätten i kylaren.

Sök