En Jaguar XJS från -78 inskaffades 2012 för att slå ihjäl lite tid med. Tanken var att bygga en besiktningsbar bil som man kan köra på gatan och lite 402meters. I vanlig ordning spårade det ur och blev en helrenovering till... Visa mer
Jo har varit lite stilltje på bygget, i söndags spenderade jag en timme med att borra/slipa loss skärmkanten igen.
När jag måttade in den så såg allt så himla bra ut men väl på plats och hjulet åter monterat så insåg jag att något inte stämde. Jag gick mest efter hur det passade in i nedre delarna av skärmkanterna......dåligt val då jag satte höger på vänster sida och vise versa. Höger och vänster skärmkant ser helt lika ut, helt symetriska men icke. Såg helt sjukt ut med ett jätteöverhäng i framkanten av skärmen. vid en närmare kontroll så är bakkanten ca 1,5cm breadre än framkanten.
I helgen ska jag svetsa dit dom på rätt sida igen...........
Har nu även fått hem allt till inredningen så ska börja titta på det när skärmkanterna är på plats. Testade lite igår att tvätta bort den gamla färgen på skinnklädseln och ser ut att gå relativt enkelt. Ska färgas om svart och sen sys ihop med vinyl i kolfiber imitation.....
Bytte även soffa i vardagsrummet så vart en 3-sits skinnsoffa över hehe... Den ligger numera slaktad i källaren, mycket fint skinn i den.
Visst fasen det är ju bara en "liten jagga" du håller på med. Instämmer om att skärmkanten ser mycket bättre ut nu, lite småbitar bara så får du till spoilern och kjolarna oxo, bra jobbat /Leif
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Sen vart det dax att börja färga om skinnsoffan... Började med att tvätta rent ordentligt, köpte en flaska "strong cleaner" men kan man blanda själv. Består bara av aceton och alkohol så finns ingen anledning att betala 250 per liter för det.
Skitigt är det fastän man ser det inte när soffan var hel;
La sen på första lagret färg som man masserar in med en disksvamp, fick sen hänga på tork;
Ska försöka hinna lägga nästa lager ikväll men det kommer jag spruta på blir jämnast så.
Tja händer väl inte så jättemycket här men har i alla fall varit förbi Patrik på SP Laser och fått lite nya list clips utskurna i lasern. Blev i 1mm aluzink som dom kommer nog klara sig längre än resten av bilen ....
Sen har jag klätt upp ena dörrsidan med, blir ju riktigt bra måste få till nåt annat än trät i inlägget bara.