En Jaguar XJS från -78 inskaffades 2012 för att slå ihjäl lite tid med. Tanken var att bygga en besiktningsbar bil som man kan köra på gatan och lite 402meters. I vanlig ordning spårade det ur och blev en helrenovering till... Visa mer
Och så här blev då den nya, armstöd och sidofack klätt i skinnet från soffan. Träinlägget byttes mot borstad rostfritt, mattan är samma som kommer läggas in i bilen. Ett par nya pioneer 4" högtalare fick ochså plats.
Blir ett rejält lyft för bilen! Otroligt kul att följa ditt projekt.
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Grymt projekt! Har läst igenom allt och lagt prenumeration. Hoppas man får se denna ryta ner längs gatan eller strippen vid tillfälle, udda att bygga räser på v12.
Tack för det Leffe. Jag är faktiskt riktigt nöjd själv med resultatet även om det nu tog mycket mer tid än beräknat.
Har nu börjat sy ihop baksätet, snodde syrrans symaskin som stått i ca 20år så tog ett par timmar att få den att snurra som den skulle. Helt oanvänd men allt satt fast i den, matning etc funkade inte alls.... Sen köpte jag mig en riktig "glidfot" en teflonbelagd sak som glider lätt på skinnet, gjorde en enorm skillnad mot den vanliga kromade metallfoten.
Glidfot i symaskinen
Sen var det bara att sätta sig och sy, maskinen som är en gammal Husqvarna Classic 90 är i klenaste laget men förhoppningsvis brinner inte motorn upp innan jag är klar....
Har lessnat lite på allt inredningsjobb så gick loss på bakspoilern igen, fick kapa ur lite mera fram mot skärmkanten för att den den att ligga mera i linje. Popnitade ihop delarna med spikbleck så nu ska den lyftas av igen och plastas ihop.
Jäkla Tobbe, nu har du ju smittat mig, har varit och tittat på ett jaggaobjekt. Är ju inte helt färdig med mustangen än och så hittar man ett nytt rostprojekt /Leif
Är man riktigt funtad?. Det är en Jaguar Daimler -89 med en 6:A som ska hämtas, drivlina verkar helt ok, men trösklar och golv behöver mycket omvårdnad/Leif
Tja händer inte så mycket i garaget för tillfället. Polarn Per sydde ihop det sista på klädeln dvs keder och kanttyg. Min gamla Husqvarna klarade inte av det pga att nålen inte var justerbar i båda sidleder....
Bakspoilern ihop-plastad fattas bara uttag för avgas och och lite andra småjusteringar.
Kommer inte hända så mycket mer på ett par veckor då det står vardagsrums renovering på listan