3356
Sök

B230f sugtrimmad, går konstigt.

glad
493 Inlägg
10 november 2012
Trådstartare
#1
Har en 740, b230F block
planad 530 topp, 2mm
extraktorgrenrör
vx3 kam.

går bra ett tag, även varm, men kör man konstant hastighet typ 90, i ca 6-7 km så börjar bilen dö av o till slut vill den inte mer. misständer o jävlas.

polarn har samma fel på sin, 2mm kan väl inte göra såpass mkt att den börjar självtända bensinen?
provade med större spridare 390cc, piggare, men dränker sig efter 5k rpm, även samma där att den ger upp efter 6-7 km konstant hastighet.
kör orginalpumpar, kan det vara så att dom inte orkar och överhettas eller liknande?

körde orginal GL pump på min turbokonverterade 740, o den gick som ett skott.

kompisen har samma setup, men har nu bytat tillbaka till en oplanad topp. men den går fortfarande likadant.
båda kör Lh 2.4 ochippat.

någon teori?

Mvh

Kan även tillägga att det är nybytt topppackning på den, då den var kass när jag la i motorn, eller om jag skjutit den efter, det kan jag inte säga.
Senast redigerat av Ekan_1 (10 november 2012)

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla

249 Inlägg
10 november 2012
#2
kardan förgasargummit är uttorkat elller helt slut byt det kostar kanske 50 kr på biltema sen får du 500 hk på köpet
nädu jag vet inte testat knacksensorn? tempgivaren?


glad
493 Inlägg
10 november 2012
Trådstartare
#3
henkemedpuffen skrev:
kardan förgasargummit är uttorkat elller helt slut byt det kostar kanske 50 kr på biltema sen får du 500 hk på köpet
nädu jag vet inte testat knacksensorn? tempgivaren?

nae har faktiskt inte bytat tempgivarn, men tog givarna från gamla motorn som satt i bilen.
var ute o skulle starta den, hostar till vill inte varva mer än 2000rpm o sen dör den. vill ej starta sen.

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla

249 Inlägg
10 november 2012
#4
hmm kollat så han får bra med sås? btr är hel? är där 2 bensinpumpar? isåfall ryck 11an säkring och se hur den går då


glad
493 Inlägg
10 november 2012
Trådstartare
#5
henkemedpuffen skrev:
hmm kollat så han får bra med sås? btr är hel? är där 2 bensinpumpar? isåfall ryck 11an säkring och se hur den går då

japp under o i tanken, vrf rycka säkringen? har tagit bort kallstartsventilen, gick bra som fan innan men nu går den som en potta skit. har satt i 390cc spridare utan resultat. btr har ja inte bytat, men har ryckt slangen o de hjälper ej. kan ju vara btr efter som det inte händer nåt alls när man kopplar ur den
Senast redigerat av Ekan_1 (10 november 2012)

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla

249 Inlägg
10 november 2012
#6
bara testa att rycka säkringen, hade samma fel på den bilen porre har nu och den rykte jag säkringen på så gick den fint igen


glad
493 Inlägg
11 november 2012
Trådstartare
#7
henkemedpuffen skrev:
bara testa att rycka säkringen, hade samma fel på den bilen porre har nu och den rykte jag säkringen på så gick den fint igen

va gör 11ans då?

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla

249 Inlägg
11 november 2012
#8
Bränsle pump in tank


glad
493 Inlägg
11 november 2012
Trådstartare
#9
henkemedpuffen skrev:
Bränsle pump in tank

nja de tror ja inte är lösningen:P

ska riva ner pumpen under imon, byta pump o filter, sen ta ur armaturen o pilla lite på den, tror den e dålig:P
Senast redigerat av Ekan_1 (11 november 2012)

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla

249 Inlägg
11 november 2012
#10
Men bara testa de först:)


glad
493 Inlägg
11 november 2012
Trådstartare
#11
henkemedpuffen skrev:
Men bara testa de först:)

ska jag göra:)

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla

glad
493 Inlägg
19 november 2012
Trådstartare
#12
ja vad ska jag säga, gjorde som henke sa och ryckte säkringen. sen dess har det inte varit några problem. lambdan går väl på samma lr?

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla

249 Inlägg
20 november 2012
#13
Hahaha sa ju att de fungera:)



Sök