Tjena, jag undrar hur folk tänker egentligen, dom har nya fina bilar, sen på vintern slänger dom på fula plåtfälgar, ibland utan kapslar t.om
Jag har aldrig förstått grejen med plåtfälgar, dom rostar, är extremt fula, och går sönder när man kör emot något, så man måste ju ändå skaffa en ny, En ny plåtfälg är inte billig och det finns alu fälgar för samma pris.
Dom som säger att aluminium ärgar, visst, men plåten rostar ju, och det tar många år om man har nya alu fälgar tex orginal fälgar som ska bli angripna, våra ace fälgar tog de 4 vintrar innan dom börja bli dåliga, och då kostar de inte många kronor blästra och lacka om, perfekt tillfälle och slänga på nya däck också.
Okej om man har en 740 och får med några fula 940 plåtisar...Men har man en bil som ändå kostar en liten slant förstår jag inte resonemanget och ha fula fälgar halva året, sen fina andra halvan, bilen kan väl vara snygg året runt även om det är lite snö?
Det är ju inte dyrare i längden och det är så mycket snyggare, men lever folk kvar i det gamla och tycker plåt och vinter hör ihop?!
Dra era resonemang
jag vägrar åka plåtfälg på vintern iaf det är fan pinsamt..