Okej, har tittat lite i min rephandbok. Det är K-Jetronic på min också, förhoppningsvis skiljer det inte så mycket.
Enligt elschemat så går kallstartventilen på plusen från startmotorn, det innebär att det faktiskt skulle kunna vara relät som spökar. Iof så går det en kabel till tändspolen från relät också men det finns ju flera utgångar så att det kan vara någon enstaka punkt inuti relät som glappar.
Att motorn startar betyder att gnista finns och att det rimligtvis kommer soppa från kallstartsventilen, men att motorn dör efter några sekunder tyder väl på att det inte fortsätter att komma soppa kan jag tänka mig.
Kolla först så att det inte har lossnat någon kabel vid relät, kolla också säkringen till relät så att den inte har gått. På mitt system så finns två separata plusmatningar till relät; En från säkringsdosan som sköter pump och lite andra saker och en från tändlåset som sköter matningen till tändspolen(tror jag).
Senast redigerat av Drönirettab (8 oktober 2006)