3058
Sök

Etanolkonvertera - Registreringsbesiktiga ?

158 Inlägg
15 november 2012
Trådstartare
Hejsan,

Är det någon av er som har registreringsbesiktigat om eran bil efter ni har etanolkonverterat den?

Vad kan "hända" om man inte gör det?

//F

Rallyförare
1 075 Inlägg
15 november 2012
Av vilken anledning vill du registreringsbesiktiga?
Du får inte lägre skatt och slipper inte trängselskatt...

Jag har två etanolkonverterade bilar, en saab 900turbo etanol/vätgashybrid och en Cheva Explorer E85, båda besiktade med konverteringen men ingen av dom är registreringsbesiktade, om du konverterar på rätt sätt så blir alla värden, lamda, hc co perfekt och bilen kommer utan problem igenom en vanlig besiktning.

Från statligt håll har man försvårat regbesiktning, endast licensierad konverterare får konvertera, störtlöjligt men sant..

Jag ser ingen mening med att regbesiktiga

158 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
Jag var bara fundersam på hur det låg till. Jag har kört strax ett år med konverteringen och allt är gjort på firma.

Tack för ditt svar

carnageman skrev:
Av vilken anledning vill du registreringsbesiktiga?
Du får inte lägre skatt och slipper inte trängselskatt...

Jag har två etanolkonverterade bilar, en saab 900turbo etanol/vätgashybrid och en Cheva Explorer E85, båda besiktade med konverteringen men ingen av dom är registreringsbesiktade, om du konverterar på rätt sätt så blir alla värden, lamda, hc co perfekt och bilen kommer utan problem igenom en vanlig besiktning.

Från statligt håll har man försvårat regbesiktning, endast licensierad konverterare får konvertera, störtlöjligt men sant..

Jag ser ingen mening med att regbesiktiga

Rallyförare
1 075 Inlägg
16 november 2012
Då lär du ju ha perfekta värden till besiktningen smile

Ser att du har en Saab och då går det ju även bra att konvertera med t.ex Maptun
Senast redigerat av carnageman (16 november 2012)

Sök