3815
Sök

DrenneR's blivande turbo e34 drifter/daily - 19/12 river sladdar....

syftet med detta projekt är enkelt, ha så kul det bara går utan några höga kostnader!

35 598 Visningar
Uppdaterades senast 18 februari 2014
490 Inlägg
11 augusti 2013
#81
låter fränt med 360. mopar har ju ganska många skottsäkra lådor annars 727an är ju jävligt bra om man preppar den

Hatar mitt nick här men är för snål för å byta
------------------------------------------------------------------------------
bubbla med air ride http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=299383

336 Inlägg
11 augusti 2013
Trådstartare
#82
pellepervert skrev:
låter fränt med 360. mopar har ju ganska många skottsäkra lådor annars 727an är ju jävligt bra om man preppar den
vi har en manuell låda liggandes, som dock är till en annan bil och ligger i delar i den bilens baklucka... frågan e ju vad som blir billigast/enklast att para motorn med zf låda eller para bilen med jänkelåda... tongue


490 Inlägg
11 augusti 2013
#83
DrenneR skrev:
pellepervert skrev:
låter fränt med 360. mopar har ju ganska många skottsäkra lådor annars 727an är ju jävligt bra om man preppar den
vi har en manuell låda liggandes, som dock är till en annan bil och ligger i delar i den bilens baklucka... frågan e ju vad som blir billigast/enklast att para motorn med zf låda eller para bilen med jänkelåda... tongue
det är nog lika mycke jobb. du måste ju endå göra en adaper platta till svepet om du inte har en orginallåda och lameller finns det ju med lösa centrum.

Hatar mitt nick här men är för snål för å byta
------------------------------------------------------------------------------
bubbla med air ride http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=299383

336 Inlägg
11 augusti 2013
Trådstartare
#84
pellepervert skrev:
DrenneR skrev:
pellepervert skrev:
låter fränt med 360. mopar har ju ganska många skottsäkra lådor annars 727an är ju jävligt bra om man preppar den
vi har en manuell låda liggandes, som dock är till en annan bil och ligger i delar i den bilens baklucka... frågan e ju vad som blir billigast/enklast att para motorn med zf låda eller para bilen med jänkelåda... tongue
det är nog lika mycke jobb. du måste ju endå göra en adaper platta till svepet om du inte har en orginallåda och lameller finns det ju med lösa centrum.
ska höra med bakaxeldelar vad dom tar för att svetsa en låda som passar tänkte jag, dom kanske även har tips om kopplings setup som funkar. och bolla fler idéer med pappa så klart han har knappt skruvat nåt annat än mopar smile


66 Inlägg
11 augusti 2013
#85
Kan väl vara ganska coolt men tycker att det blir bättre med bmw 8:a isåfall. Mycket lättare (både viktmässigt och att utföra big_smile) också. De pengarna du behöver lägga på växellåda, grenrör, förmodligen modda bromsservon?, annat småskit och customkardan blir förmodligen mer än bmw 8:a och bolt on grejor. Så kan du lägga resten av pengarna på kompressor / turbo. Men är ju alltid coolt att vara annorlunda.

336 Inlägg
11 augusti 2013
Trådstartare
#86
BengtAchmed skrev:
Kan väl vara ganska coolt men tycker att det blir bättre med bmw 8:a isåfall. Mycket lättare (både viktmässigt och att utföra big_smile) också. De pengarna du behöver lägga på växellåda, grenrör, förmodligen modda bromsservon?, annat småskit och customkardan blir förmodligen mer än bmw 8:a och bolt on grejor. Så kan du lägga resten av pengarna på kompressor / turbo. Men är ju alltid coolt att vara annorlunda.
bmw 8an e tröttare och minst lika dryg att fixa växellåda osv till tongue tror de blir samma jobb ungefär, de e en förgasarmotor och de förenklar väldigt mycket, de e koppling/låda styrservo och grenrör jag ser som enda problemen smile


189 Inlägg
11 augusti 2013
#87
De e eju inte bara de? Även slangar till vatten bensin styrservo ev olja om du ska ha oljekylare, även motorfäste och växelådsfäste samt spakställ:)

66 Inlägg
11 augusti 2013
#88
Ja tröttare är den nog men en låda kan du ju fixa för 5-10 tusen. Skulle tro att det är dyrare att svetsa om en annan låda. Sen finns ju allt klart till den med tanke på att du har en e34. Så motorfästen, grenrör,styrväxel,bromsservo,växellåda,kardan och allt annat finns ju redan så de bör ju vara bolt on.

Men som sagt så är det alltid coolt att göra något nytt så det är bara att köra. Hur mycket pulver är det i jänkåttan du hade tänkt köra då?

336 Inlägg
11 augusti 2013
Trådstartare
#89
självklart smile motorbyte har varit planerat att bli av ett tag, stått mellan m60 m50turbo och nu mopar sb. mycket jobb oavsett men fördelen med denna motorn är att vi har den hemma startklar. det har ju aldrig blivit gjort förr så förväntar mig inte att de blir enkelt men de e där inte mycket me bilar som är tongue


336 Inlägg
11 augusti 2013
Trådstartare
#90
BengtAchmed skrev:
Ja tröttare är den nog men en låda kan du ju fixa för 5-10 tusen. Skulle tro att det är dyrare att svetsa om en annan låda. Sen finns ju allt klart till den med tanke på att du har en e34. Så motorfästen, grenrör,styrväxel,bromsservo,växellåda,kardan och allt annat finns ju redan så de bör ju vara bolt on.

Men som sagt så är det alltid coolt att göra något nytt så det är bara att köra. Hur mycket pulver är det i jänkåttan du hade tänkt köra då?
en låda för 5-10 sen ska man köpa motorn och koppling också, landar på rätt mycke smile den ligger på strax under 400hk uppskattningsvis smile


336 Inlägg
19 augusti 2013
Trådstartare
#91
tjo! blir icke v8 endå. på Vallåkra köpte ja en gt35 turbo (kopia) och btr så kommer bli massa pysande och snytande istället för v8 muller. inte bestämt vad för motor de blir men troligen inte m30n även om de e frestande, har ni nåt kul (motor eller annat) så hojta till! ska redigera filmen från förra träningen med så den kommer upp. ny körning också den 28e smile


Malte
269 Inlägg
20 augusti 2013
#92
DrenneR skrev:
tjo! blir icke v8 endå. på Vallåkra köpte ja en gt35 turbo (kopia) och btr så kommer bli massa pysande och snytande istället för v8 muller. inte bestämt vad för motor de blir men troligen inte m30n även om de e frestande, har ni nåt kul (motor eller annat) så hojta till! ska redigera filmen från förra träningen med så den kommer upp. ny körning också den 28e smile
Turbo bygge är ju också trevligt ! Hinner du bli klar till våren tror du?big_smile


336 Inlägg
20 augusti 2013
Trådstartare
#93
Yo skrev:
DrenneR skrev:
tjo! blir icke v8 endå. på Vallåkra köpte ja en gt35 turbo (kopia) och btr så kommer bli massa pysande och snytande istället för v8 muller. inte bestämt vad för motor de blir men troligen inte m30n även om de e frestande, har ni nåt kul (motor eller annat) så hojta till! ska redigera filmen från förra träningen med så den kommer upp. ny körning också den 28e smile
Turbo bygge är ju också trevligt ! Hinner du bli klar till våren tror du?big_smile
beror på hur pass de spårar ur... wink


336 Inlägg
10 september 2013
Trådstartare
#94
tjo! har hunnit med 2 körningar sen sist och har en sista planerad imorron smile har spenderat mycket tid på att fundera över motor och diverse planer för vintern.. en liten lista på vad jag ska försöka hinna med:

turbobygge @ ca 400hk
bur
rensa ALLT mål 100kg lättare (hur fan då?!)
renovera bakvagnen och arbeta lite med framvagnen

så ja där finns att göra... men först besiktiga både bmw och min kära vinterbil! har ni tips på hur jag ska göra allt så bara säg ifrån! gäller även om ni har grejer ja behöver att sälja!

men, nu får ni lite film så länge! smile

http://www.youtube.com/watch?v=gq7ivp0rHOQ


66 Inlägg
10 september 2013
#95
Vet inte om du har gjort det redan men att rensa och kapa dörrarna kan man spara några kg på. Jag tror även att du kan kapa ur bakluckan. Eller glas/kolfiber dörrar men då behöver du ju betala för det. Du kan ju även rensa bort onödig el

336 Inlägg
10 september 2013
Trådstartare
#96
Blir de bur så ska ja kapa ur dörrarna och i med plastrutor, ska rensa ur all el ordentligt sen försöka fixa sponsor till glas/kolfibergrejer :p krockbalkar kanske också åker...


336 Inlägg
11 oktober 2013
Trådstartare
#97
jahapp händer inte ett skit här för tillfället, köpt nytt projekt som ska generera lite pengar till turbobygget är tanken. så lär stå stilla ett tag till, håller även på med vinterbilen lite så är fullt ös med allt förutom driftingbilen haha... om någon e sugen på 528 e39 kan ni höra av er iaf.. wink


Malte
269 Inlägg
12 oktober 2013
#98
DrenneR skrev:
jahapp händer inte ett skit här för tillfället, köpt nytt projekt som ska generera lite pengar till turbobygget är tanken. så lär stå stilla ett tag till, håller även på med vinterbilen lite så är fullt ös med allt förutom driftingbilen haha... om någon e sugen på 528 e39 kan ni höra av er iaf.. wink
nice smile joina vårt team, så har vi 3 bmw turbos och min nissan wink


336 Inlägg
13 oktober 2013
Trådstartare
#99
Yo skrev:
DrenneR skrev:
jahapp händer inte ett skit här för tillfället, köpt nytt projekt som ska generera lite pengar till turbobygget är tanken. så lär stå stilla ett tag till, håller även på med vinterbilen lite så är fullt ös med allt förutom driftingbilen haha... om någon e sugen på 528 e39 kan ni höra av er iaf.. wink
nice smile joina vårt team, så har vi 3 bmw turbos och min nissan wink
lätt på wink


336 Inlägg
1 december 2013
Trådstartare
#100
nu jävla händer de grejer! bakvagnen e nerplockad och slängt i rock n roll bussningar till diffen, blir pressa ur länkarmsbussningarna en dag på jobb (när tiden finns...) har köpt ett emu sprut också, kändes som de va lika bra så man kan få den att gå ordentligt sen på e85 smile OM någon har saker som ic wastegate dumpventil osv så hör av er! även spridare/soppapump sökes! nu till bilderna:

https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158061/158061-f1cff92c8a676afa3a0bb17907caaeb8.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158061/158061-320b694a07f54462e5bf5fe17f1f9304.jpg

blir väl update igen till helgen smile



Sök