Det har hänt lite granna här faktiskt, bara inte hunnit updatera
- Toppen väck! Portad samt färglagd med silver samma som vxl lådan.
- Lexan tändspole hållare.
- Tändspolarna kletade med silikon.
- Rengjort lite lätt samt målat så gott som det går i motor rummet då det inte var alls fint som de var, så nu är de så bra som de går utan att ta väck allt där för det hade jag ingen större lust med då bilen ska vara körbar till våren.
- Monterat SPEC kopplingen.
Såg ingen större mening med o ha kvar "pinnbult knölen" i alla kanaler som stoppar flödet, så dessa tog jag bort.
Grovhugget på bild. Vänster portad vs Höger original!
Efter portningen så la jag på 2 lager färg.
BCPR7ES nerknackade till 0.6mm.
Mina egengjorda tändspole hållare i Lexan, samt inkletade spolar
Fick med denna bild när jag laddade upp alla men ja brukisbilen med en jävla massa bas..
Här funderar jag lite, varför satt det 2mm packning mellan topp o block? Kompsänkt en jädra massa av någon anledning ialf, hur tjock är originalpackningen egentligen? med tanke på att Cometic packningen som kommer sitta där sen är 1.3mm
Satt Exedy koppling i förut, så denna är till salu om någon är sugen, bra skick på den faktiskt.
Men SPEC kopplingen gör sig bättre där inne
SÖKES! Klantig som man är pajjade man "hållaren" till urtrampningslagret
så om någon har en sådan liggandes med eller utan lager kvittar så är jag intresserad!
// Emiiilz