22 november 2012
Trådstartare
Hej!
Blir galen, bilen vägrar att starta igen....
Problemet:
Köpte bilen för ett år sedan och har haft lite konstiga fel titt som tätt. I början var det vanligt att servostyrningen inte gick igång när jag startade motorn. (startade då om och den hoppade alltid igång på andra försöket)
När jag svängde med ratten fram och tillbaka så såg man tydligt hur strålkastarna blev skiftade i styrka och därför tänkte jag att det var ett el-problem.
Så efter 7 månader bytte jag bilbatteri och allt rullade på otroligt fint. Märkte inte av något fel alls!
Efter en månad med det nya bilbatteriet (från biltema, ja vet kasst!) så startade inte bilen en dag efter jobbet. O då var den heldöd. Ett försök och sen så gav den inte något tecken alls.
Jag fick hjälp att starta upp bilen och körde i 25 min. Åkte hem, käkade middag och gick ut för att testa. Ett misslyckat försök, sen heldöd!
Så laddade då upp batteriet med bilbatteriladdare över natten. Då startade bilen och gick fint hela dagen, tills jag på kvällen skulle ta bilen en sväng. HELDÖD IGEN. (Det här var igår.)
Hoppas förklaringen var utförlig nog. :) Vad skulle ni gjort i mitt läge? Jag funderar på att lämna in den på en bilmek, men vill inte bli lurad så jag hoppas få någon vägledning här.
Lite info om bilen:
Skoda Fabia
Årsmodell: 2001
Miltal: ca 5200 mil
Modifikationer: Inga
Senast redigerat av Osze84 (22 november 2012)