3696
Sök

Hur går man tillväga om man har en bra idé på en uppfinning ?

2 174 Inlägg
23 november 2012
Trådstartare
Tjena, jag har fått en bra idé på en uppfinning som kommer slå igenom stort känner ja på mig, vill inte skriva vad det är såklart, Men jag undrar hur går man tillväga för att komma till skott?

tack för svar smile

12 086 Inlägg
23 november 2012
Först bygger du en prototyp, när den fungerar och inser att den är fett awesome kommer du bort till mig och berättar allt. Sen går du hem och glömmer allt!

2 174 Inlägg
23 november 2012
Trådstartare
Germax skrev:
Först bygger du en prototyp, när den fungerar och inser att den är fett awesome kommer du bort till mig och berättar allt. Sen går du hem och glömmer allt!

kung. Jag ska börja fibbla på en prototyp fan i mig... måste köpa kolfiber väv smile

Saaboholic
3 129 Inlägg
24 november 2012
Du måste ha en prototyp, bra med fakta, information. Vad du anser att uppfinningen ska göra, vilken målgrupp den riktar sig till m.m. Man kan vända sig till större företag, men om man verkligen tror på sin prototyp bör man först se till att få patent på uppfinningen (skyddar dig rättsligt om ex ett företag du presenterat den för skulle sno idèn eller dylikt). Annars finns det ju ett nytt tv-program för uppfinnare med wink

"Liberty of thought is the life of the soul"

337 Inlägg
25 november 2012
Germax skrev:

1+

Sök