3298
Sök

Tempgivare audi a6 2,7t

158 Inlägg
25 november 2012
Trådstartare
Hej alla. problemet jag har är att bilen misständer på tomgång och har vart allmänt slö. Tänkte kolla om nån vet ifall en trasig tempivare kan ge sämre effekt i motorn??. kollade koder med vag com och fick 2 larm tempgivare och lambda. lambdan va stendöd på högersida. men den byttes idag och det blev ingen skillnad. bilen blir sur som fan när jag stänkt av den och startar den igen. det jag tror är att tempgivaren inte ger signal till boxen att den är i rätt temp, och på så vis pumpar den på med mer soppa. tempgivaren ska bytas i morgon och om det inte hjälper så står jag still. om nån av er har nån ide av vad det kan vara som gör att den misständer och blir sur så får ni gärna skriva.

Sothora <3
1 201 Inlägg
25 november 2012
ja det är ju fel på den enligt felkoderna. så byt den! Sen är VAG,s motorer jävla känslig på tempgivaren

Bildemonterare samt egen verkstad. !

158 Inlägg
25 november 2012
Trådstartare
ok. ja den ska bytas i morgon. köpte en tändspole i fredags, fick för mig att det va en av dom som knallat hem. men så var inte fallet och nu har jag en spole för 720 kr som jag inte kan lämna tebax. man blir bra sur på sig själv ibland.

Sök