Jag har kört de modeller som nämnts och har själv en X3, när det gäller Subaru, Audi eller BMW har alla tre bra 4WD och jag upplever inte att den ena är bättre än den andra. BMW och Subaru är mycket roligare än Audi med ett mer balanserat uppträdande men det är en subjektiv fråga.
Toyota och Suzuki håller jag ett snäpp bakom de andra, så länge det inte gäller förra generationens Vitara (98-05) en sådan hade jag tidigare och den kan klättra i terräng och snö som få eller inga SUV kan men är å andra sidan mycket obekväm och ostadig att köra långt med.
Personligen hade jag valt en BMW X3 eller en 325/330Xi, X3 för att det är en SUV med goa fördelar som bekvämt insteg, utmärkt sikt, hög markfrigång och ett praktiskt format. 3-serie för att E9x är en generation nyare än X3 och för den klart lägre förbrukningen jämfört med X3.
I andra hand hade jag valt en Audi A4, och sätter den på andra plats för att jag upplever att körglädjen är högre och underhållskostnaderna lägre på BMW jämfört med Audi. På delad tredje plats hamnar Toyota RAV4 eller Honda CR-V, bägge är mycket bra bilar men ingen av dem är lika mycket bil per krona som tyskarna.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.