2390
Sök

Automat drifting bil

volvo_racing185
27 november 2012
Trådstartare
vilken är den ultimala drifting bilen den ska vara liten och lätt med mkt power och en hål bar automat låda.kom med förslag en pris klas 25 tusen:)

Forummoderator
26 361 Inlägg
27 november 2012
Det finns anledningar till varför man föredrar manuella lådor vid drifting..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

137 Inlägg
27 november 2012
Nån gammal dodge dart eller plymouth valle kanske? går att hitta billigt me v8, trimma lite? å släng på ett manuellt ventilhus på automatlådan så ere bara å köra wink

7 398 Inlägg
27 november 2012
Mack skrev:

håller med aut suger när man ska sladda,, har provat det å det funkar inte bra,, vxl växlar ju som DEN vill å inte när du behöver det eller INTE wink kör med manuell wink

klabbarpan
3 041 Inlägg
27 november 2012
Du har väl redan skapat en tråd om detta tidigare? Där fick du ju svar?

69 Inlägg
27 november 2012
Ska du åka automatlåda och drifting är det typ M3 E46 som gäller.. Sjukt bra låda, där du kan peppra varvstopp till förbannelsen utan att den växlar åt dig.. Om du klarar dig med 25 000kr är dock jävligt tveksamt wink

PS: Som andra sagt.. Finns anledningar att ingen åker automat! Kopplingen är en viktig bit i drifting! Men måste jag svara säger jag BMW 540 eller något i den stilen.
Senast redigerat av Erajk (27 november 2012)

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
27 november 2012
granadadr skrev:
Mack skrev:

håller med aut suger när man ska sladda,, har provat det å det funkar inte bra,, vxl växlar ju som DEN vill å inte när du behöver det eller INTE wink kör med manuell wink

Så säger alla som inte kört en snabb automatare med riktig låda.
Köper man en bil med en riktig automat låda så är det rätt kul, jag låser bara min Lincoln i tvåans växel och sladdar loss.
Det är iofs ett rätt okej alternativ, en Lincoln Mark Viii.
Ful som stryk men då får du 285 hästar, en växellåda som går att låsa i alla lägen och en allmänt stryktålig bil.
Enkel att sladda med också och den kostar inte mycket pengar. Du kan få en hygglig för 25 tusen utan problem.

Fast liten och lätt är den verkligen inte lol
Fast en bil för 25 tusen behöver man ju inte bry sig om, bara att riva ur all inredning ur bilfan och göra den lätt wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

1 435 Inlägg
27 november 2012
Erajk skrev:
Ska du åka automatlåda och drifting är det typ M3 E46 som gäller.. Sjukt bra låda, där du kan peppra varvstopp till förbannelsen utan att den växlar åt dig.. Om du klarar dig med 25 000kr är dock jävligt tveksamt wink

PS: Som andra sagt.. Finns anledningar att ingen åker automat! Kopplingen är en viktig bit i drifting! Men måste jag svara säger jag BMW 540 eller något i den stilen.

EN SMG-låda som det är i M3 E46 är ingen automatlåda.. Det är en vanlig manuell låda med annan koppling.

KHRacing
27 november 2012
Trådstartare
Finns flertalet duktiga förare som kör auto.
NUFF SAID

Large Cap
1 816 Inlägg
27 november 2012
BMW 540ia (e34 eller e39), sen är de bara att hålla!

69 Inlägg
27 november 2012
Thunderbird, vill man drifta är det inte så himla bra att ha bilen låst i en växel. Vill man bara sladda lite på en parkering kan jag kanske hålla med dig. Kurva 1kan vara lagom med 2ans växel medan kurva 2, på returen, kan behöva 3an. Hur löser man det? tongue

KH racing, vemdå? smile

3 929 Inlägg
27 november 2012
Ja men bara att peta till spaken så har man nästa växel wink Har jag min i 2ans läge så kan han gå ner på 1an, men det gör han inte om jag inte står still.
Kör jag på ettan och petar han i läge "2" så trycker han direkt in tvåan, kvittar hastighet eller varvtal smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

69 Inlägg
27 november 2012
Ja, sånna lådor funkar ju fint! smile

Hhehehehhest
375 Inlägg
27 november 2012
Ja men hur fort kan man sladda på tvåan då?
Skulle också vilja veta vilka som är duktiga inom drifting med automat?

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..

GM B-Body Nörd
370 Inlägg
27 november 2012
Nyman1337 skrev:
Ja men hur fort kan man sladda på tvåan då?
Skulle också vilja veta vilka som är duktiga inom drifting med automat?

Om jag inte missminner mig så är det några finnar med en vit diesel merca som driftar med automat.

Att hitta en lämplig driftingbil med aut för runt 25K lär va ganska omöjligt då man behöver en riktigt stark motor då man saknar koppling samt manuellt ventilhus på lådan.  Så varför inte bara köra manuellt?

Om det nu absolut inte går med manuell så är det väll lämpligt med en Volvo 240 med trimmad small block och tex 350/400 låda med manuellt ventilhus.
Senast redigerat av B-Body (27 november 2012)

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08

Hhehehehhest
375 Inlägg
27 november 2012
Jo dom kör med en AMG E55 låda som är ombyggd..

En annan fråga är ju varför man vill drifta med automatlåda?

GM B-Body Nörd
370 Inlägg
27 november 2012
Den här killen kör automat http://www.garaget.org/video/130352

TS kanske har nått liknande handikapp där av det ska vara automat
Senast redigerat av B-Body (27 november 2012)

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08

3 929 Inlägg
27 november 2012
Nyman1337 skrev:
Jo dom kör med en AMG E55 låda som är ombyggd..

En annan fråga är ju varför man vill drifta med automatlåda?

Eller för att det är en kul utmaning också big_smile Gå emot strömmen lite wink
Men just TS verkar inte så erfaren så vettefan varför han endast vill ha en tomatlåda...

Hhehehehhest
375 Inlägg
27 november 2012
B-Body skrev:

Det gör han, men han väljer fortfarande växel själv..
Inte det lättaste och hitta en bil för 25k med tiptronic funktion för att drifta med.

3 929 Inlägg
27 november 2012
Nyman1337 skrev:
B-Body skrev:

Det gör han, men han väljer fortfarande växel själv..
Inte det lättaste och hitta en bil för 25k med tiptronic funktion för att drifta med.

Du vet väl att på dom flesta automater kan man välja växel själv? Bara för att det inte är tiptronic så går det fortfarande på dom flesta automater smile Fippla runt med lådan så ska du se.

Sök