3117
Sök

Kör -och vilotider drabbar snöplogning

Trucker
2 710 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
Nu är kontorsnissarna åter ute o ställer till (höjer sina egna löner..)

http://vlt.se/nyheter/omvarlden/1.18973 … or-snokaos

Fart missbrukare

Saab 9000 Älskare!
175 Inlägg
28 november 2012
va i hela helv? allt jag har å säga!

Gillar att tvätta bilen...

7 281 Inlägg
28 november 2012
Man måste älska när dom tänker till wink

64 Inlägg
28 november 2012
Även den delen som finns med att om du har ett distrikt å köra på, om din maskin pajar har du X antal timmar på dej å fram en reserv masikn. så nu längre är det inte som förr att din granne som har bredvid dej fortsätter när han är klar. utan DU personligen ska stå för en nya maskin. det är också mkt smidigt....

MoPar Power!

German Engineering
9 083 Inlägg
28 november 2012
Det här är inte bra alls för trafiksäkerheten.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

1 147 Inlägg
28 november 2012
bara dom ger fan i salta på vägarna

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
28 november 2012
aqulio skrev:
bara dom ger fan i salta på vägarna

de dom inte kommer ha tid med för de måste ha dyngsvila haha

med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
902 Inlägg
28 november 2012
man saknar ord...

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)

4 228 Inlägg
28 november 2012
Så mycket trams dom håller på med:(

25 Inlägg
28 november 2012
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Nyh … underhall/
Låter ju lite mindre dramatiskt när man läser det på transportstyrelsens hemsida...

1 160 Inlägg
28 november 2012
dom får väl anställa folk

Smålänning
7 887 Inlägg
28 november 2012
horbybonnen skrev:

Nej yikes Det kostar ju pengar som inte finns! Redan nu budgeterar dom ju efter att det inte ska komma nån snö...

Men men, dom i Bryssel får ju knappt nån snö, så varför ska dom bry sig?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

7 281 Inlägg
28 november 2012
horbybonnen skrev:

Och vem betalar för denna person då?

170 Inlägg
28 november 2012
Dart_GT skrev:
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Nyhetsarkiv/Kor--och-vilotider-och-vintervagunderhall/
Låter ju lite mindre dramatiskt när man läser det på transportstyrelsens hemsida...

dock är de ju så att dem flesta jobbar på dagen oxå och då skiter sig de med dem nya reglerna! man ha ju inte bilen ståendes bara för att de inte snöar,

1 160 Inlägg
28 november 2012
Brains skrev:
horbybonnen skrev:

Och vem betalar för denna person då?

pengarna från snöplogningen såvida dom inte har gett skambud å då får dom skylla sig själv

Trucker
2 710 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
Blir intressant när E4an längs Hallandsåsen, E4an mellan Norrköping o Jönköping eller Essingeleden stängs av för att det är går att köra på dom. Nyårsdagen då halva Sverige är ute på vägarna o vägarna ej är plogade.. o detta elände har kostat liv (!!!!!!!!)

Jag är så fruktansvärd less på våra kontorsnissar att jag försöker gång på gång INTE läsa "såna" nyheter, men det drabbar ju mig, jag som har tid o passa på jobbet.. hmm

Fart missbrukare

9 128 Inlägg
28 november 2012
Sen kan man ju se detfrån andra hållet. Om kommunerna lägger till i sin budget att det ska snöa november-mars och att dom ska betala rimliga pengar för snöröjning så slipper åkerier mm att hora för att få ploga snö och ev kunna anställa en som kan köra åt dom.

Trucker
2 710 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
Putteliten skrev:
Sen kan man ju se detfrån andra hållet. Om kommunerna lägger till i sin budget att det ska snöa november-mars och att dom ska betala rimliga pengar för snöröjning så slipper åkerier mm att hora för att få ploga snö och ev kunna anställa en som kan köra åt dom.

Många kommuner, speciellt småstäder, har redan idag svårt o få ihop det. Idag är de väl bara typ 10 största städerna det går bra för, där det finns jobb o skatterna kommer in (bortsett från kiruna som är liten men det är bra..)

Dom har ju hittills fått köra "hejvilt" o ändå har det skapats enorma problem, finns inget som tyder på annat, OM (!!), dom t.o.m. inför lagar mot dom chaufförer som utför jobben. Herregud.. ByråkratiSverige!

Fart missbrukare

1 532 Inlägg
28 november 2012
Dom försökte sig på bärgarna me men blev nerslagna samma gäller nog detta.

401 Inlägg
1 december 2012
Ok så som jag förstod det så gäller det här inte dom som bara kör snö utan den här gäller såna som kör extra,men det är ju lätt,man lämnar färdskrivarkortet hemma och säger bara att ne jag kör bara snö,kan väl dom inte veta vad fan man gör annars.

Sök