3530
Sök

Kör -och vilotider drabbar snöplogning

* Voff voff *
10 653 Inlägg
1 december 2012
Saab_Diana skrev:
Ok så som jag förstod det så gäller det här inte dom som bara kör snö utan den här gäller såna som kör extra,men det är ju lätt,man lämnar färdskrivarkortet hemma och säger bara att ne jag kör bara snö,kan väl dom inte veta vad fan man gör annars.

Även om du kör en (yrkesmässig) körning som är befriad från kort alt. ett fordon med gamla analoga skrivaren, måste du ändå ha med dig ditt digitala kort om du har ett. Annars får du böter för det.

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (1 december 2012)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Muttley
1 december 2012
Saab_Diana skrev:
Ok så som jag förstod det så gäller det här inte dom som bara kör snö utan den här gäller såna som kör extra,men det är ju lätt,man lämnar färdskrivarkortet hemma och säger bara att ne jag kör bara snö,kan väl dom inte veta vad fan man gör annars.

Kör du vitt dagtid och vitt som extra så är man oftast körd om polisen vill kolla upp dig.   Om man inte har med sig kortet i yrkesmässig trafik får man ändå böter.   Vet inte hur mycket lastbilschaffisar får men vi från taxi får ca 2000 om vi glömt böckerna i en annan bil.

1 532 Inlägg
9 december 2012
Tur man kör snösvängen me traktor.

64 Inlägg
9 december 2012
JA jo men fan kul ändå att det höll väldigt kort tid:)

MoPar Power!

1 532 Inlägg
9 december 2012
Dom ville införa färdskrivare i min c-korts Ford Excursion på grund av att jag har blad frampå den vintertid till snöröjning hos villaägare. Men dom blev nerkissade.

64 Inlägg
9 december 2012
Drf köper man pappersfuskade bilar som fortfarande är breggade så slipper man allt;)

MoPar Power!

Trucker
2 710 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
Kontorsfolk! Förbannade jävlar, är så less på hela bunten!!!!!!!!!!

Fart missbrukare

Sök