3217
Sök

Airbag lampan lyser bmw 320 e46! HJÄLP!

5 Inlägg
30 november 2012
Trådstartare
tjena!

jag har en bmw 320 e46 där airbag lampan har börjat lysa på.. jag undrar om någon har varit med om det förut och om man kan göra något åt det? är det bmw verkstad som gäller och är det dyrt? den har lyst en gång innan men då slocknade den rätt fort efter att den började lysa, sen har den inte lyst på ett tag och nu började den igen. tack på förhand!

Inspektör
4 Inlägg
30 november 2012
Nu har jag inte en BMW men det torde vara relativt likartade problem i alla bilar.
Dottern hade spökande AB lampa (SAAB 9,3) och jag rev allt som man kan tänka sig för att hitta någon ev glappande anslutning. Till slut fann jag felet: Förardörrens kabelhärvas multikontakt var ärjad. Efter rengöring har det varit lugnt på AB fronten.

Har för många bilar i familjen. 5 st.
Alla tre barnen är tjejer som kommer till Pappa när det är "något" med bilen.

5 Inlägg
30 november 2012
Trådstartare
okej, något att tänka på om man ska kolla upp det? hört att man måste koppla bort batteriet och låta bilen stå någon timme innan man rör det?

Glad för fler svar och tips!

228 Inlägg
30 november 2012
Vet att på E39 finns det en sensormatta i stolarna som känner av om det sitter nån i dom att dom kan sluta fungera pga av ärjad kontakt eller liknande. Sök på "sensor matta" på google lr autopower.

Mvh

58 Inlägg
30 november 2012
Det är vanligt att det är glapp i kablaget under pasagerarstolen på e46er. Men enda sättet att veta säkert är att åka till nån med lämpligt diagnosvertyg och felsöka systemet.
På min 320 var det dålig kontakt till förarairbagen.

Vem fan behöver T5 när det finns V8?

5 Inlägg
30 november 2012
Trådstartare
har kollat kablarna under stolarna inte skadat eller dylikt, lampan lyser fortfarande

58 Inlägg
30 november 2012
Lampan måste släckas med diagnosverktyg.

Vem fan behöver T5 när det finns V8?

665 Inlägg
30 november 2012
Om du bor i Kna så det är rätt lugnt att köra till mig.Kom förbi imon Torsås så kan jag släcka den åt dig.
Senast redigerat av sexy_d (30 november 2012)

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

5 Inlägg
4 december 2012
Trådstartare
verkar som att lampan börjar lysa när någon sätter sig i höger sätet fram? någon som har någon mer ide?

665 Inlägg
4 december 2012
lille bror har samma problem med sin e46. han har köpt sådan motstånd och raderat felkod...
thats it

5 Inlägg
4 december 2012
Trådstartare
vadå för motstånd? vart sitter det eller vart sätter man det?

665 Inlägg
4 december 2012
googla om det..

665 Inlägg
4 december 2012

665 Inlägg
4 december 2012

5 Inlägg
15 december 2012
Hade samma problem på min 520i 93a om du bara måste fixa det inför besiktning så plockar du bort lampan i instrument panelen och stoppar papper i hålet där lampan så lyser den inte. Detta gjorde jag på min och det gick igenom besiktningen smile

Sök