3371
Sök

Den STORA Xenon & Led tråden

1 574 Inlägg
510 Inlägg
9 oktober 2013
#6202
Vet bara inte vart ja ska få plats med ballasterna wink

vetus skrev:
Hakiki skrev:
3 st SIM med 55w Xenon! Faan va tråkigt original strålkastarna ser ut nu ..

http://www1.garaget.org/gallery/images/89/88103/88103-be455652e55eaee01ef51ba68588b10b.jpg

Blev ju bra det där! Bara halv kvar nu då wink


908 Inlägg
9 oktober 2013
#6203
https://www1.garaget.org/gallery/images/149/148884/148884-2882931a0a0f6991f24536935de29964.jpg

Blir lite ändringar man de duger för tillfället tongue


1 232 Inlägg
9 oktober 2013
#6204
lajvN skrev:
Martin81 skrev:
tjena alla ljushuvuden!

en fråga va inne på humanhabit och kika, mycket bra grejer där!
har en passat och tror det e h1 i hel och halv ljus original elr?

hade tänkt att byta ut dom till något bättre och även ett par xtraljus på kofångarn, vad är bra val+

har hört att varmt vitt,75w kit ska vara bra?

Med vänlig hälsning mörkrädd.....

35w halvljus eller kör du vanlig halogen om du är rädd att bli stoppad av farbror blå.
55w speedstarter i helljuset
70w speedstarter i extraljusen.

Sedan får du ta en färg du du tycker om.

Personligen gillar jag 6000K
Har du blått glas på extraljusen så rekommenderar jag 4300K annars blir det för blått.

hade tänkt mej 3st extra ljus med 75w i varje....
och ett par starkare hel o halv orginalglödlampor.....

är det h1 elr h7 i passat tro?

"tack för all hjälp"

77 Inlägg
9 oktober 2013
#6205
Hakiki skrev:
Vet bara inte vart ja ska få plats med ballasterna wink

vetus skrev:
Hakiki skrev:
3 st SIM med 55w Xenon! Faan va tråkigt original strålkastarna ser ut nu ..

http://www1.garaget.org/gallery/images/89/88103/88103-be455652e55eaee01ef51ba68588b10b.jpg

Blev ju bra det där! Bara halv kvar nu då wink


Nä var lite knixigt o få till.. Jag monterade ett litet fäste till de 3 extraljus-ballasterna, sitter till vänster om batteriet. Den ena till halvljuset sitter till höger om batteriet och på andra sidan sitter den bredvid lampan ungefär, mot kylaren.

510 Inlägg
9 oktober 2013
#6206
Tror ja väntar lite med att sätta Xenon i halvljuset, om jag ens kommer göra de.. blir väl ny bil snart smile Men va tror du om denna  http://www.xenonhuset.se/sv/artiklar/la … 6000k.html  Tror du de kommer lysa bättre eller är de mest för snygghets skull ?

vetus skrev:
Hakiki skrev:
Vet bara inte vart ja ska få plats med ballasterna wink

vetus skrev:

Blev ju bra det där! Bara halv kvar nu då wink


Nä var lite knixigt o få till.. Jag monterade ett litet fäste till de 3 extraljus-ballasterna, sitter till vänster om batteriet. Den ena till halvljuset sitter till höger om batteriet och på andra sidan sitter den bredvid lampan ungefär, mot kylaren.


12 Inlägg
9 oktober 2013
#6207
Har ett litet problem med mina nbb, finns ingen markering för var man skall borra upp för toppstag. Har precis fått de nya med led, de verkar tagit bort det. Är det någon som har en bild där jag kan se ungefär var ja ska ta upp ett hål? Hur känsligt är det med var det hamnar på ovansidan? Dvs är det tight med plats i lamphuset?

2 405 Inlägg
9 oktober 2013
#6208
New_man skrev:
Har ett litet problem med mina nbb, finns ingen markering för var man skall borra upp för toppstag. Har precis fått de nya med led, de verkar tagit bort det. Är det någon som har en bild där jag kan se ungefär var ja ska ta upp ett hål? Hur känsligt är det med var det hamnar på ovansidan? Dvs är det tight med plats i lamphuset?

borra hål i lilla kåpan och försänk skruvskallen bara smile  Funkar utmärkt!


12 Inlägg
9 oktober 2013
#6209
Nybergrobin skrev:
New_man skrev:
Har ett litet problem med mina nbb, finns ingen markering för var man skall borra upp för toppstag. Har precis fått de nya med led, de verkar tagit bort det. Är det någon som har en bild där jag kan se ungefär var ja ska ta upp ett hål? Hur känsligt är det med var det hamnar på ovansidan? Dvs är det tight med plats i lamphuset?

borra hål i lilla kåpan och försänk skruvskallen bara smile  Funkar utmärkt!

Lilla kåpan? Kan inte försänka, måste ha debart stag pga volvo hmm

2 405 Inlägg
9 oktober 2013
#6210
New_man skrev:
Nybergrobin skrev:
New_man skrev:
Har ett litet problem med mina nbb, finns ingen markering för var man skall borra upp för toppstag. Har precis fått de nya med led, de verkar tagit bort det. Är det någon som har en bild där jag kan se ungefär var ja ska ta upp ett hål? Hur känsligt är det med var det hamnar på ovansidan? Dvs är det tight med plats i lamphuset?

borra hål i lilla kåpan och försänk skruvskallen bara smile  Funkar utmärkt!

Lilla kåpan? Kan inte försänka, måste ha debart stag pga volvo hmm

Den lilla toppkåpan som det står nbb på?  ta bort den och borra ett litet hål i skiten smile


133 Inlägg
9 oktober 2013
#6211
it_mutt skrev:
Kanske en "dum" fråga, eller kanske mer svår att svara på, men vad räknas som speedstart/fast bright/ quick start?

Hur lång tid anser man att det "max ska ta" innan dessa lyser fullt?

Hur lång tid det nu skall ta vet jag faktiskt inte men en god ide är att kolla på startströmmen.
De första "speedstartrarna" som jag monterade hade en startström på ca 10A, nästa generation hade 12A.
Båda två är mer eller mindre direkta gällande fullgod ljusstyrka.

Sedan kom slimballasterna som speedstarters med tråkiga 6-8 A startström och är mycket långsammare IMHO.

Så mitt stalltips är att kika på startströmmen, det är ju den som bestämmer hur snabbt det skall gå.

77 Inlägg
10 oktober 2013
#6212
Hakiki skrev:
Tror ja väntar lite med att sätta Xenon i halvljuset, om jag ens kommer göra de.. blir väl ny bil snart smile Men va tror du om denna  http://www.xenonhuset.se/sv/artiklar/la … 6000k.html  Tror du de kommer lysa bättre eller är de mest för snygghets skull ?

vetus skrev:
Hakiki skrev:
Vet bara inte vart ja ska få plats med ballasterna wink



Nä var lite knixigt o få till.. Jag monterade ett litet fäste till de 3 extraljus-ballasterna, sitter till vänster om batteriet. Den ena till halvljuset sitter till höger om batteriet och på andra sidan sitter den bredvid lampan ungefär, mot kylaren.


Hehe okay smile Hmm ingen personlig erfarenhet av de där men vad jag hört så blev det liten/om ens någon skillnad.. Har man tur så är det lite vitare/blåare ljus i början sen avtar det för varv tror jag. Blir dock sämre ljusstyrka på köpet så jag tycker inte det är värt det.

Avstängd
10 388 Inlägg
10 oktober 2013
#6213
explosiv skrev:
it_mutt skrev:
Kanske en "dum" fråga, eller kanske mer svår att svara på, men vad räknas som speedstart/fast bright/ quick start?

Hur lång tid anser man att det "max ska ta" innan dessa lyser fullt?

Hur lång tid det nu skall ta vet jag faktiskt inte men en god ide är att kolla på startströmmen.
De första "speedstartrarna" som jag monterade hade en startström på ca 10A, nästa generation hade 12A.
Båda två är mer eller mindre direkta gällande fullgod ljusstyrka.

Sedan kom slimballasterna som speedstarters med tråkiga 6-8 A startström och är mycket långsammare IMHO.

Så mitt stalltips är att kika på startströmmen, det är ju den som bestämmer hur snabbt det skall gå.

Se där ja, något att lägga på minnet smile

Tackar

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 863 Inlägg
10 oktober 2013
#6214
Fick hem idag mitt xenonkit på 75 w, ska försöka ge mig på att konvertera mina NBB 225or. Några tips från er som kan detta? Svårt att göra?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Hardstyle och Extraljus freak
802 Inlägg
10 oktober 2013
#6215
Inte svårt alls, men du kommer behöva att fila ngn millimeter i den lilla H1 brickan för att få lampan att passa. Plus ett tips som inte många vet om är att när du väl tänder lampan för FÖRSTA ggn så skall du ha lampan i gng i minst 1minut. Det har med lampans livslängd att göra.

Ljusfascisterna - Dela dina projekt, din kunskap, eller få råd och tips!
Extraljus, arbetsbelysning, xenonkit, lysdioder m.m.
https://www.facebook.com/groups/587851207917146/

Hardstyle och Extraljus freak
802 Inlägg
10 oktober 2013
#6216
https://www1.garaget.org/archive/107/106346/201178/large_201178-3091578.jpg

Kan ngn photoshopa in http://www.dekaltrim.nu/index.asp?sida2 … hirdgroup= Xenonpowerfreaks loggan längst ner, alternativ 3 med silvermetalic text och från sida till sida, längst upp i bakrutan. Plus om ngn kan sätta på 2st 30w LED från pb på vart sida om draget också.

Ljusfascisterna - Dela dina projekt, din kunskap, eller få råd och tips!
Extraljus, arbetsbelysning, xenonkit, lysdioder m.m.
https://www.facebook.com/groups/587851207917146/

241 Inlägg
10 oktober 2013
#6217
C_A_T skrev:
http://www1.garaget.org/archive/107/106 … 091578.jpg

Kan ngn photoshopa in http://www.dekaltrim.nu/index.asp?sida2 … hirdgroup= Xenonpowerfreaks loggan längst ner, alternativ 3 med silvermetalic text och från sida till sida, längst upp i bakrutan. Plus om ngn kan sätta på 2st 30w LED från pb på vart sida om draget också.

Hittade inte 30w arbetsljus. Slängde på 2 st http://www.prestandabelysning.se/18w-sl … ampa/229-0
https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114170/114170-bce5501393089c2ab9707df64e4c1649.jpg


1 863 Inlägg
11 oktober 2013
#6218
Hämtade ut mitt xenonkit igår, beställt från Crazyride. Fick med en reläkabelsats anpassat för xenonkitet, men förstår inte riktigt hur det ska kopplas.
Vad jag förstår så ska det tydligen kopplas till både plus och minus på batteriet, men det är två löst hängande sladdar, en vit och en svart. Är det till styrströmmen och jord?

Väldigt tacksam för svar, ska ge mig på det här imorgon bitti.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

1 863 Inlägg
11 oktober 2013
#6219
Vilka lyktor är bäst att konvertera, NBB 225or fjärr eller SIM Fjärrljus? Bäst tryck i så att säga.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

230 Inlägg
11 oktober 2013
#6220
666_Beast skrev:
Vilka lyktor är bäst att konvertera, NBB 225or fjärr eller SIM Fjärrljus? Bäst tryck i så att säga.

NBB all day long.
Allting är bättre med NBB utom priset.
Fast ska du konvertera dom så använd inte H1 lampan utan använd D2S(?)



Sök