Syftet med denna bil är att behålla den i bra skick och att få den i det stuk som jag gillar. Bilen ska nu få en genomgång i motor och drivlina samt lite uppgradering effektmässigt. Följ tråden för mer info.
Har hänt en del nu. Motor är ihopskruvad med nya grenröret å turbon. väntar på lite nya slangar å rör som ska beställas på måndag sen så kan jag hänga i motorn förhoppningsvis nästa helg
Mycket rolig tråd att följa Har lite egna planer på min passat med, då med att byta turbo osv men det får nog bli senare i framtiden pga renuvering i lyan här hemma doc Men detta kommer följas med storm
Är rätt roliga bilar trots felhjulsdrift Nu måste jag bara få tid till att hänga i spisen. Har själv hus som jag renoverar just nu så man får prioritera det. Hojta till när du startar egen tråd sen
Tack för att du följer. blir nog nån film sen efter mappningen
audia4v6 skrev:
Mycket rolig tråd att följa Har lite egna planer på min passat med, då med att byta turbo osv men det får nog bli senare i framtiden pga renuvering i lyan här hemma doc Men detta kommer följas med storm
Ja visst är dom det fast nästa bli måste va nån form av AWD så man får lite fäste okej okej va trevligt Ja det ska jag göra Ser framimot filmen
husmus skrev:
Är rätt roliga bilar trots felhjulsdrift Nu måste jag bara få tid till att hänga i spisen. Har själv hus som jag renoverar just nu så man får prioritera det. Hojta till när du startar egen tråd sen
Tack för att du följer. blir nog nån film sen efter mappningen
audia4v6 skrev:
Motorn är nu på plats i bilen. Gamla bensinvärmaren som tog plats är bortmonterad och rensat kablar och slangar för fullt. Det som tagit mest tid i helgen är att passat in nya intercoolern med alla slangar och skit. ny aludump monterad på insugsröret och även Optiflow klistrat och klart
Här kommer bilder....
Motorplasten ska lackeras i samma färg som bilen Har sagt åt polarn att fixa färg och börja sedan blir det nytt emblem också såklart.
Nu har min styrbox kommit hem från mappning så jävla skönt. nu har jag fått mer energi igen så imorrn ska jag bygga klart 3" downpipe och skruva dit drivaxlar. sen är det bara småpill och byta oljor innan uppstart och provtur mer bilder kommer...
låter kalas. hade bara glömt dra åt soppatillförseln ordentligt men lätt fixat. ska byta växellådsolja imorgon samt fin justera lite sen blir det provtur