2905
Sök

Hjälp med första bil, tips osv!

Evildan
11 december 2012
Trådstartare
caromania skrev:
Evildan skrev:
[
Nu var du snäll mot TS.

Jag är alltid snäll. roll
wink

iofs sant.
big_smile

5 119 Inlägg
11 december 2012
Evildan skrev:
caromania skrev:
Men tracka inte nu.

Jag tycker helt klart att du ska köpa dig en bil men du behöver se över din kalkyl för den är fel och därmed är även ditt ditt val av bil fel. För att ha en chans måste du skaffa något litet och lätt med klen motor som är kända för att hålla hyfsat bra, gärna en med känd historik. Sedan om 2 år köper du en "riktig" bil. Life is a bitch ibland.

Nu var du snäll mot TS.

Jag tycker oxå att HAN ska köpa sig en bil med erkänt låga ägandekostnader i egen regi samt få ekonomiskt stöd av sina päron om inte pengarna räcker till istället för att raljera på det viset och vägra lyssna på de flertalet vettiga råd från verkligheten han gives.
Exempelvis en Accord, 626, Corolla, Felicia, Octavia, Punto (så klart) eller ngn annan typisk "tantagda87bil" då dessa oftast är mkt snällt körda och omhändertagna.

Skoda felicia är en underskattad bil:) det som inte finns på en bil kan inte gå sönder. Tycker det är så han borde resonera när man har så pass begränsad ekonomi. men å andra sidan är det ju ingen som vet hur mycke kosing hans far är villig att dela med sig av och så vidare.
Men de jävliga är att föräldrarna inte försörjer en hur länge som hälst, jag har inte fått allt ja pekar på men vist har min far och mor petat in lite pengar. Men på gått och ont för nu har ja eget å det blir fan en shock när man märker va de kostar.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Evildan
11 december 2012
Trådstartare
mb_pucken skrev:
Evildan skrev:
caromania skrev:
Men tracka inte nu.

Jag tycker helt klart att du ska köpa dig en bil men du behöver se över din kalkyl för den är fel och därmed är även ditt ditt val av bil fel. För att ha en chans måste du skaffa något litet och lätt med klen motor som är kända för att hålla hyfsat bra, gärna en med känd historik. Sedan om 2 år köper du en "riktig" bil. Life is a bitch ibland.

Nu var du snäll mot TS.

Jag tycker oxå att HAN ska köpa sig en bil med erkänt låga ägandekostnader i egen regi samt få ekonomiskt stöd av sina päron om inte pengarna räcker till istället för att raljera på det viset och vägra lyssna på de flertalet vettiga råd från verkligheten han gives.
Exempelvis en Accord, 626, Corolla, Felicia, Octavia, Punto (så klart) eller ngn annan typisk "tantagda87bil" då dessa oftast är mkt snällt körda och omhändertagna.

Skoda felicia är en underskattad bil:) det som inte finns på en bil kan inte gå sönder. Tycker det är så han borde resonera när man har så pass begränsad ekonomi. men å andra sidan är det ju ingen som vet hur mycke kosing hans far är villig att dela med sig av och så vidare.
Men de jävliga är att föräldrarna inte försörjer en hur länge som hälst, jag har inte fått allt ja pekar på men vist har min far och mor petat in lite pengar. Men på gått och ont för nu har ja eget å det blir fan en shock när man märker va de kostar.

En Felicia Pickis, då slipper man dessutom vara fyllechaffis och får ha ett eventuellt ragg
(ett ragg som kliver in i en Skoda Pickis är klockrent för då vet man att det inte är bilen utan en själv som person som fångat dennes intresse) för sig själv utan störande polare.

5 119 Inlägg
11 december 2012
Evildan skrev:
mb_pucken skrev:
Evildan skrev:

Nu var du snäll mot TS.

En Felicia Pickis, då slipper man dessutom vara fyllechaffis och får ha ett eventuellt ragg
(ett ragg som kliver in i en Skoda Pickis är klockrent för då vet man att det inte är bilen utan en själv som person som fångat dennes intresse) för sig själv utan störande polare.

så sant lol och du slipper ju ännu mera saker som kan gå sönder big_smile som dörra å fönsterhissar å rutor å skit tongue

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
11 december 2012
första bil ?

köp en berlingo ! går billigt, helt ok att köra och du kan lasta jävligt mycket

sen kan du ju kn*lla massa brudar där bak ! perfekt första bil ! tro mig wink

Evildan
11 december 2012
Trådstartare
CHEEVA skrev:
första bil ?

Precis den biltypen, samt vem tackar nej till "Franskt"? cool

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
11 december 2012
Evildan skrev:
CHEEVA skrev:
första bil ?

haha big_smile är faktiskt en skit bra bil ! va riktigt nöjd med min, fattar inte riktigt varför jag gjorde mig av med den

460 Inlägg
11 december 2012
CHEEVA skrev:
Evildan skrev:
CHEEVA skrev:
första bil ?

haha big_smile är faktiskt en skit bra bil ! va riktigt nöjd med min, fattar inte riktigt varför jag gjorde mig av med den

kanske för du skämdes över att åka i den? wink

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

25 Inlägg
11 december 2012
GasGlad1337 skrev:
CHEEVA skrev:
Evildan skrev:

franskt håller bra till de ger sig morsans huvudstyrenhet gav sig så bil gick inte över 1100 varv utan bara dog hela felsökningen kostade 20 tusen pesetas hmm

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
11 december 2012
krillz skrev:
GasGlad1337 skrev:
CHEEVA skrev:

franskt håller bra till de ger sig morsans huvudstyrenhet gav sig så bil gick inte över 1100 varv utan bara dog hela felsökningen kostade 20 tusen pesetas hmm

berlingon är så enkel, inte mycket grejjer som kan strula

enda felet jag hade var att ena fönster hissen gick sönder och då körde jag som ett svin med bilen, som man gör med färskt kort

5 119 Inlägg
11 december 2012
CHEEVA skrev:
krillz skrev:
GasGlad1337 skrev:

berlingon är så enkel, inte mycket grejjer som kan strula

enda felet jag hade var att ena fönster hissen gick sönder och då körde jag som ett svin med bilen, som man gör med färskt kort

ibland har man tur med bilar :-P hade själv en 190d 2,5 som ja körde som ettsvin med:-P men inte gick den sönder för det:-P tråts otaliga varv runt sjöisar på varvstoppet som desitom var uppflyttat:-P däcksprängning med husvagn bakom var å ett kul inslag. Det retsamma var att dom gångerna den gick sönder va vi fiskörning och då va de bara konstiga fel:-P tyvärr blev de en smärre elbrand i den men mig veteligen rullar motorn än:-P

tooby
11 december 2012
Trådstartare
Snälla, skaffa ett rum eller nåt, det här är inte nån jävla facebook status.

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
11 december 2012
tooby skrev:
Snälla, skaffa ett rum eller nåt, det här är inte nån jävla facebook status.

nej det är ett forum ... neggo peggo med den attityden kommer du inte få mycket hjälp

du har fått många bra svar i tråden PUngT

@ gasglad skämdes inte en sekund i den smile va hel nöjd med den bilen ! funderar på att skaffa en ny
Senast redigerat av CHEEVA (11 december 2012)

tooby
11 december 2012
Trådstartare
Behöver ingen mer hjälp, så det är chill för min del.
Men om ni vill snackat om ert knullande i baksätet på era bilar, skriv på facebook chatten.
Tack för mig.

Evildan
12 december 2012
Trådstartare
tooby skrev:
Behöver ingen mer hjälp, så det är chill för min del.
Men om ni vill snackat om ert knullande i baksätet på era bilar, skriv på facebook chatten.
Tack för mig.

Jo du behöver mkt hjälp.
Den otrevliga attityden du besitter kommer inte ge dig mkt nöje på detta forum, ta och kamma till dig.

Evildan
12 december 2012
Trådstartare
krillz skrev:
GasGlad1337 skrev:
CHEEVA skrev:

http://www.slangopedia.se/ordlista/?ord=franskt cool
då är en berlingo eller liknande given big_smile

Forummoderator
9 299 Inlägg
12 december 2012
Man kanske skulle rekommendera en Skoda Fellatio?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

tooby
13 december 2012
Trådstartare
Blev så att jag ärver farfars opel rekord berlina ( exakt likadan som denna, http://www.garaget.org/?car=266673 , dock utan en enda rostfläck ) och byter bort skotern till en annan skoter.

Diesel, manuell, skattebefriad, får den gratis. Blir bra det här smile

Tack för svaren i tråden, iaf vissa.

Slänger in en edit också.

Har en reservdels bil till den också, så det kommer bli byte till en liten större motor, servostyrning och bakdämparna.
Senast redigerat av tooby (13 december 2012)

Forummoderator
9 299 Inlägg
13 december 2012
tooby skrev:
Blev så att jag ärver farfars opel rekord berlina ( exakt likadan som denna, http://www.garaget.org/?car=266673 , dock utan en enda rostfläck ) och byter bort skotern till en annan skoter.

Har en reservdels bil till den också, så det kommer bli byte till en liten större motor, servostyrning och bakdämparna.

Gratulerar till en utmärkt förstabil!
Exakt så gick det till med min första bil som också varit en gammal familjebil, jag fick den gratis och den var gammal. Men den hade mer själ än någon annan nyare bil och den kommer alltid finnas kvar i mina tankar. *snyft

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

4 146 Inlägg
13 december 2012
tooby skrev:

Bra val! Sålänge den inte bryter ihop helt så lär det ju vara en av dom mest ekonomiska bilarna man kan få tag på:) Speciellt om du har en reservdelsbil också.

Sök