Volvo 744 GL -89 Helrenoveras och blir med BMW-motor
Planerna är att gå igenom bilen efter rost och renovera upp det som ska användas igen. Väghållningen ska förbättras och en BMW M20B25 motor med turbo ska hinkas i. Projektet kommer gå... Visa mer
Japp. Ska göra aludistanser så dom kommer upp några millimeter från kåpan.
Och en bult på insidan av kåpan? Tänkte bara på risken för om det skulle lossna och rassla till i toppen..
Nej det vore ju inte så kul.. Jag ska ju givetvis ha gänglåsning på skruvarna. Det kommer även vara en plåt över 10 av de 12 bultarna så det är ju en liten säkring.
skulle det inte gå att fästa pinnbult bara? och sedan en mutter + bricka på ovansidan tändspolarnas öron? är väl en bättre lösning än att borra hål i kåpan?
skulle det inte gå att fästa pinnbult bara? och sedan en mutter + bricka på ovansidan tändspolarnas öron? är väl en bättre lösning än att borra hål i kåpan?
Det finns inte tillräckligt med gods för att gänga i kåpan tyvärr. Annars skulle jag gjort det
Jag hade nog försökt vrida lagerdelen så oljan åker rakt ner igenom:) om du förstår vad jag menar:) även om det funkar sådär borde de bli lite sämre smörning samt att jag stör mig jävligt mkt på de haha;)
Läst igenom hela tråden nu, och måste bara säga att detta blir ju ultimat. prem lagd !
Tackar!
XXtreme skrev:
Jag hade nog försökt vrida lagerdelen så oljan åker rakt ner igenom:) om du förstår vad jag menar:) även om det funkar sådär borde de bli lite sämre smörning samt att jag stör mig jävligt mkt på de haha;)
Jo det skulle jag också gjort om det gick. Dock är flänsen på grenrör/turbo ivägen. Vet inte hur man ska lösa det riktigt. Har ju AN-koppling rakt på. Dålig bild: