Volvo 744 GL -89 Helrenoveras och blir med BMW-motor
Planerna är att gå igenom bilen efter rost och renovera upp det som ska användas igen. Väghållningen ska förbättras och en BMW M20B25 motor med turbo ska hinkas i. Projektet kommer gå... Visa mer
Hmm de kanske hade gått med en pressad slang med en 45 gradersböj? Eller en AN 45 graders koppling?
Ja kanske. En "kort" och snäv vinkel skulle nog funka. Har sett flänsar med typ 10cm rörstump på. En sådan kan man ju bocka till så den passar mellan kompressorhuset och avgasflänsen. Dock blir det inte så snyggt
Hmm de kanske hade gått med en pressad slang med en 45 gradersböj? Eller en AN 45 graders koppling?
Ja kanske. En "kort" och snäv vinkel skulle nog funka. Har sett flänsar med typ 10cm rörstump på. En sådan kan man ju bocka till så den passar mellan kompressorhuset och avgasflänsen. Dock blir det inte så snyggt
ser lite tight
bättre att funktionen är bättre än utseendet, så länge de inte ser för jävligt ut
Hmm de kanske hade gått med en pressad slang med en 45 gradersböj? Eller en AN 45 graders koppling?
Ja kanske. En "kort" och snäv vinkel skulle nog funka. Har sett flänsar med typ 10cm rörstump på. En sådan kan man ju bocka till så den passar mellan kompressorhuset och avgasflänsen. Dock blir det inte så snyggt
ser lite tight
bättre att funktionen är bättre än utseendet, så länge de inte ser för jävligt ut
XXtreme skrev:
Ett rör med påsvetsad an svetsmutter? funktion före finnes:) men kan ju försöka gömma de på nått vis:)
Självklart går funktion före Skulle vilja se hur andra har löst det, det är ju inget udda problem direkt.
Tjohej. Har pillat med lite allt möjligt. Dönar ut massa bilder, dock tagna med telefonen så dom är lite dassiga
Tänkte om lite med systemet som ska visa alla mätare, kommer läsa allt seriellt via Megasquirtet direkt till Arduinon istället. Kortet blev lite mindre
Testkörning
Två USB uttag är monterade också, den enda ska gå till Arduinon och den andra till sprutet.
Har rivit och ändrat massor i "centralen". Har klippt bort onödiga kablar och flyttat om säkringsplatserna så 1-7 och 25 är lediga. 1-3 kommer gå till spridarbankerna och 4-6 kommer gå till tändspolarna. Sätter sprutet på plats 25.
Gjort rent insuget och monterat det. Har vridit upp lagerhuset på turbon så det står rakt, ska bara få tag i en fläns och rör så får jag bocka till så det passar. Blir väldigt tight men det ska nog gå. Monterade kylarna temporärt för att se hur IC-rör hamnar. Laborerade lite med kylarslangarna också.
Man kan inte annat än att bli imponerad över ditt arbete! Det blir grymt bra detta.
Förresten, skulle denna bli helt laglig i detta utföranade eller hur var det?
Nej i detta utförandet blir det svårt att regga den. Tanken är att regga den som ombyggt fordon, då utan turbo. Men det är en del som ska fixas innan dess. Måste bygga klart brandväggen in till kupén, påfyllning utifrån, andra bromsar etc. men det står redan på schemat så det löser sig
timsi skrev:
jävlar vilket jobb! älskar idén med displayen alltså, riktigt fräck!
Tackar! Ja vi får väl se hur det funkar. Med detta "system" kan jag ju göra vad jag vill i princip. Tänkte lägga till shiftlight och lite sånt sedan.
Man kan inte annat än att bli imponerad över ditt arbete! Det blir grymt bra detta.
Förresten, skulle denna bli helt laglig i detta utföranade eller hur var det?
Nej i detta utförandet blir det svårt att regga den. Tanken är att regga den som ombyggt fordon, då utan turbo. Men det är en del som ska fixas innan dess. Måste bygga klart brandväggen in till kupén, påfyllning utifrån, andra bromsar etc. men det står redan på schemat så det löser sig
timsi skrev:
jävlar vilket jobb! älskar idén med displayen alltså, riktigt fräck!
Tackar! Ja vi får väl se hur det funkar. Med detta "system" kan jag ju göra vad jag vill i princip. Tänkte lägga till shiftlight och lite sånt sedan.
låter inte alls dumt! sånt skulle jag haft i 760in
Man kan inte annat än att bli imponerad över ditt arbete! Det blir grymt bra detta.
Förresten, skulle denna bli helt laglig i detta utföranade eller hur var det?
Nej i detta utförandet blir det svårt att regga den. Tanken är att regga den som ombyggt fordon, då utan turbo. Men det är en del som ska fixas innan dess. Måste bygga klart brandväggen in till kupén, påfyllning utifrån, andra bromsar etc. men det står redan på schemat så det löser sig
timsi skrev:
jävlar vilket jobb! älskar idén med displayen alltså, riktigt fräck!
Tackar! Ja vi får väl se hur det funkar. Med detta "system" kan jag ju göra vad jag vill i princip. Tänkte lägga till shiftlight och lite sånt sedan.
Så svårt vet jag inte om det blir faktiskt! För reggar du in den som ombyggt fordon tillsammans med Etanol så kan du lagligt regga in den med Turbo och ändrad motor, om SFRO besiktningsmannen anser att Turbon och effekten är rimlig. Kör du sedan en snäll mapp med lite laddtryck vid effektmätningen av motorn så ska det inte vara några större problem.
Man kan inte annat än att bli imponerad över ditt arbete! Det blir grymt bra detta.
Förresten, skulle denna bli helt laglig i detta utföranade eller hur var det?
Nej i detta utförandet blir det svårt att regga den. Tanken är att regga den som ombyggt fordon, då utan turbo. Men det är en del som ska fixas innan dess. Måste bygga klart brandväggen in till kupén, påfyllning utifrån, andra bromsar etc. men det står redan på schemat så det löser sig
timsi skrev:
jävlar vilket jobb! älskar idén med displayen alltså, riktigt fräck!
Tackar! Ja vi får väl se hur det funkar. Med detta "system" kan jag ju göra vad jag vill i princip. Tänkte lägga till shiftlight och lite sånt sedan.
Så svårt vet jag inte om det blir faktiskt! För reggar du in den som ombyggt fordon tillsammans med Etanol så kan du lagligt regga in den med Turbo och ändrad motor, om SFRO besiktningsmannen anser att Turbon och effekten är rimlig. Kör du sedan en snäll mapp med lite laddtryck vid effektmätningen av motorn så ska det inte vara några större problem.
Man kan inte annat än att bli imponerad över ditt arbete! Det blir grymt bra detta.
Förresten, skulle denna bli helt laglig i detta utföranade eller hur var det?
Nej i detta utförandet blir det svårt att regga den. Tanken är att regga den som ombyggt fordon, då utan turbo. Men det är en del som ska fixas innan dess. Måste bygga klart brandväggen in till kupén, påfyllning utifrån, andra bromsar etc. men det står redan på schemat så det löser sig
Tackar! Ja vi får väl se hur det funkar. Med detta "system" kan jag ju göra vad jag vill i princip. Tänkte lägga till shiftlight och lite sånt sedan.
Så svårt vet jag inte om det blir faktiskt! För reggar du in den som ombyggt fordon tillsammans med Etanol så kan du lagligt regga in den med Turbo och ändrad motor, om SFRO besiktningsmannen anser att Turbon och effekten är rimlig. Kör du sedan en snäll mapp med lite laddtryck vid effektmätningen av motorn så ska det inte vara några större problem.
Så svårt vet jag inte om det blir faktiskt! För reggar du in den som ombyggt fordon tillsammans med Etanol så kan du lagligt regga in den med Turbo och ändrad motor, om SFRO besiktningsmannen anser att Turbon och effekten är rimlig. Kör du sedan en snäll mapp med lite laddtryck vid effektmätningen av motorn så ska det inte vara några större problem.
Sedärja! Kanske klarar mig då Får läsa igenom alla krav med noggrant.
tyvärr har dom ändrat den regeln går ej regga en motor med turbo om det inte sitter i en bil innan 75 snygg instrumentpanel annars
När ändrade dom på detta då? För det var en diskussion i höstas men det bestämdes den tredje december förra året att det ska behållas som det var innan.
Sedärja! Kanske klarar mig då Får läsa igenom alla krav med noggrant.
tyvärr har dom ändrat den regeln går ej regga en motor med turbo om det inte sitter i en bil innan 75 snygg instrumentpanel annars
När ändrade dom på detta då? För det var en diskussion i höstas men det bestämdes den tredje december förra året att det ska behållas som det var innan.